Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: هم‌اکنون بارش‌ها بیشتر در مناطق جنوب غربی کشور و استان‌های لرستان و خوزستان است و به تدریج دامنه آن به مناطق شرق کشور گسترش خواهد یافت.
وی گفت: با ابلاغ توانیر، هم اکنون ۸۰۰ گروه عملیاتی در استان‌هایی که بارش برف و باران درآن مناطق در جریان است، در حالت آماده باش کامل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: این گروه‌ها در صورت بروز هر مشکلی در شبکه برق، بلافاصله برای رفع آن وارد عمل خواهند شد.

بیشتر بخوانید:آماده‌باش وزارت نیرو به دنبال بارش‌های شدید در کشور

رجبی‌مشهدی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بارش‌ها تاکنون مشکلی در شبکه ایجاد کرده است، گفت: تاکنون مشکل حادی در شبکه ایجاد نشده است.
وی همچنین از مشترکان برق خواست تا در صورت بروز هرگونه مشکل در شبکه برق محل خود، با شماره سراسری ۱۲۱ تماس بگیرند.
سخنگوی صنعت برق در عین حال از مشترکان صنعت برق درخواست کرد که در این مواقع آرامش خود را حفظ کنند و منتظر حضور گروه‌های عملیاتی باشند.
رجبی‌مشهدی با بیان این که در شرایط بارانی، به دلیل مرطوب بودن زمین و همه اجسام نزدیک به شبکه‌های برق مانند درختان می‌توانند حالت رسانا (منتقل کننده برق) پیدا کنند و موجب برق گرفتگی شوند، بنابراین مردم باید توصیه‌های ایمنی را به منظور جلوگیری از برق گرفتگی جدی بگیرند، افزود: در برخی مواقع سقوط اجسام خارجی مانند شاخه‌های درختان روی شبکه، موجب پارگی سیم و سقط آن روی زمین می‌شود که در این شرایط (نه تنها در مواقع بارش برف و باران بلکه در همه زمان ها) از همه مردم عزیز تقاضا داریم تا از محل فاصله بگیرند و بلافاصله موضوع را با ذکر مکان وقوع حادثه به تلفن ۱۲۱ اتفاقات برق اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو سیلاب و آبگرفتگی صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۹۰ درصد آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در اهواز

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی شمس با اشاره به رفع ۹۰ درصد آبگرفتگی‌های شهر ناشی از بارندگی اخیر گفت: تیم‌های عملیاتی شهرداری در تلاش برای رفع مابقی آبگرفتگی‌ها هستند.   وی افزود: در حال حاضر میدان انقلاب منتهی به مسجد الرحمن، کوی گلدشت، سپیدار، خیابان الحدید، رزها، مناطق غربی و جا‌هایی که شبکه فاضلاب ندارند درگیر آبگرفتگی بوده که تا چند ساعت دیگر برطرف خواهد شد.   شمس با بیان اینکه با کار‌های انجام شده از ورود آب به داخل منازل جلوگیری شد، ادامه داد: در صورتی که امشب بارندگی جدیدی رخ ندهد، تا پایان شامگاه پنجشنبه تمام آبگرفتگی‌ها رفع و تردد خودرو‌ها به سهولت انجام می‌شود.   معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص سامانه بارشی که از اوایل روز جمعه آغاز خواهد شد، گفت: همه تمهیدات لازم برای بارندگی پیش رو اندیشیده شده و تیم‌های عملیاتی شهرداری به حالت آماده‌باش هستند.   وی می‌گوید: تمام تلاش شهرداری اهواز، کاهش مدت ماندگاری مانداب در مناطق آبگرفته است که با همکاری دیگر دستگاه‌های مربوطه، زمان باقی ماندن آن به مراتب نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.   به گفته شمس؛ بامداد امشب یک بارندگی ۲۰ تا ۳۰ میلیمتری در پیش است، همچنین فردا شب نیز موج دیگری از بارندگی‌ها پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  •  تلاش ۷۰ گروه امدادی برای رفع آبگرفتگی بارندگی ها
  • رفع ۹۰ درصد آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در اهواز
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • خوزستان آماده برای سیل احتمالی / نگرانی برای نابودی گندم‌ها
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی