Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@11:27:24 GMT

تورم در سمنان کمتر از نرخ تورم کشوری است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۱۴۱۹

تورم در سمنان کمتر از نرخ تورم کشوری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: نرخ تورم در این استان، کمتر از نرخ کشوری و رو به کاهش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حشمت‌الله عسگری بعدازظهر امروز در آیین تکریم از رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در اتاق بازرگانی این استان اظهار کرد: بنده همواره معتقدم بازاریان استان، افرادی منصف هستند و این مهم که از سال ۹۷ به بعد، نرخ تورم در استان از تورم کشور فاصله گرفته و با سرعت افزایشی در حال کاهش است، حاکی از این مهم و تلاش‌های صورت گرفته در ستاد تنظیم بازار استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث ستاد تنظیم بازار نگاه ما همواره نگاه مداخله حداقلی در مسائل بازار است که بر آن پایبند بودیم ولی در مواقع اضطراری اقدامات ویژه صورت گرفته است و بعد از این نیز این روال مطلوب ادامه خواهد یافت.
عسگری با بیان اینکه نگاه ما همواره در بخش معادن، جلوگیری از خام فروشی بوده و خواهد بود و نیاز است تا با برگزاری مستمر کارگروه معادن استان، همواره در این راستا گام برداریم، اذعان داشت: با اقداماتی که در حوزه گمرک انجام‌گرفته، تلاش داریم تا با این مجموعه اقدامات در راستای توسعه صادرات استان گام برداشته و به اهداف عالی در نظر گرفته شده دست یابیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طی حدود ۶ ماهه گذشته در ستاد تسهیل استان تصویب و توسط بانک‌های عامل به صنعتگران و تولیدکنندگان پرداخت شده است که می‌توان گفت ستاد تسهیل استان از ستادهای برتر و شاخص کشور است.
معاون اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به این مطلب که در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نفر حقوق‌بگیر در بخش صنعت و معدن استان وجود دارند، گفت: رسیدگی به مسائل و مباحث این افراد انرژی زیادی مطلبد و کار بزرگی است و نیاز است تا با گفتاردرمانی و عمل مناسب، از اثرات سوء و پارازیت‌هایی که بر اساس مباحث مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... بر تولیدکنندگان اثر می‌گذارند، کم کرده و این افراد را با تمام توان حمایت و تولید داخل را تقویت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان، ظرفیت بسیار مطلوب و مناسبی است و این سازمان نیز باید به‌صورت ویژه، قوی و به‌صورت مستمر در تمامی مسائل مربوط به حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت حضور داشته باشد.
وی همچنین بیان داشت: حوزه صنعت، معدن و تجارت، حوزه وسیعی است و باید انرژی و توجه و وقت بیشتری صرف شود تا این حوزه‌ها به‌صورت قوی و مساوی در بُعد و قالب مأموریت‌های سازمان به جلو پیش برود.
معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه با اختیارات موجود فعلی، همراه با همدلی و همراهی، بخش عمده‌ای از مشکلات در داخل استان قابل‌حل بوده و خواهد بود، ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های مطلوب و مؤثر اسودی، رئیس سابق سازمان صمت در استان، گفت: امیدواریم مدیریت جدید نیز با استفاده از ظرفیت ارتباطات مطلوب با مدیران ستادی در وزارتخانه برای پیگیری و حل مشکلات تولیدکنندگان و صنعت استان استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تورم سمنان صنعت بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.

ایرانی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان