Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وای‌نت نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی کنفرانس خبری خود در روز سه‌شنبه تاکید کرد که تنها در صورت کاهش خشونت‌ها تا موعد امضای قرارداد با طالبان، واشنگتن حاضر است تا این قرارداد را منعقد کند.

پمپئو طی این کنفرانس خبری تاکید کرد: «طرف‌های درگیر در افغانستان برای نخستین بار حاضر به گفت‌وگو و حل مسالمت‌آمیز مشکلات شدند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین مدعی شد: «آمریکا خواستار آن هست که ملت افغانستان، مشکلاتی را که از ۲۰ سال پیش با آن مواجه هست را حل کند.»

بیشتر بخوانید:

لزوم خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان کشته شدن ۳۵۰۰ غیرنظامی افغان در سال ۲۰۱۹

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که تنها اگر آتش‌بس در افغانستان پابرجا بماند، آمریکا توافق کاهش تعداد نظامیان خود در افغانستان را پیگیری خواهد کرد».

این در حالی است که پیش از این آمریکا از اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان خواسته بود مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری خود را به دلیل احتمال به تاحیر افتادن فرایند صلح در افغانستان، به تعویق بیندازد.

پیش‌تر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه واشنگتن به توافق با طالبان برای کاهش خشونت در افغانستان دست یافته است، به طالبان درباره عدم پایبندی به صلح هشدار داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق آمریکا و طالبان نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

یکی از مقامات ارشد حماس، سخنان وزیر امور خارجه آمریکا که حماس را به تاخیر در توافق آتش بس غزه متهم کرده، «ناعادلانه» خواند.

به گزارش ایسنا، سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا حماس را «ناعادلانه» متهم به تاخیر در توافق آتش بس غزه می‌کند.

بلینکن بارها از حماس خواسته است که پیشنهاد تل‌آویو را برای آزادی اسیران و دستیابی به آتش بس بپذیرد و آن را «فوق العاده سخاوتمندانه» دانسته است.

ابوزهری به رویترز گفت: نظرات بلینکن با واقعیت در تضاد است. برای بلینکن که به عنوان وزیر خارجه اسرائیل و نه آمریکا شناخته می شود، عجیب نیست که چنین اظهاراتی را بیان کند.

وی افزود: حتی تیم مذاکره کننده اسرائیل هم پذیرفت که نتانیاهو مانع دستیابی به توافق بود.

ابوزهری گفت که این گروه همچنان در حال بررسی پیشنهاد اخیر آتش بس است. حماس به دنبال آتش بس دائمی و عقب نشینی اسرائیل از غزه است، در حالی که نتانیاهو می گوید اسرائیل باید برای امنیت خود، با یا بدون توافق با حماس، تشکیلات باقی مانده حماس را در رفح در جنوب غزه نابود کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست