Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@07:27:30 GMT

شناسایی دو مورد مشکوک به ویروس کرونا در گناباد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۲۴۷۴

خرداد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از تشخیص دو مورد مشکوک به ویروس کرونا در گناباد و ارسال نمونه آزمایشگاهی آنها به تهران خبر داد.
به گزارش خرداد به نقل از ایلنا از گناباد، جواد باذلی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تا بحال دو مورد مشکوک به کرونا در گناباد دیده شده که مورد اول یک دانشجوی اهل قم و دیگری طلبه ای که اخیرا از البرز به گناباد سفر کرده و هر دو مورد پس از تشخیص علایم مشابه ویروس کرونا در بیمارستان علامه بهلول گناباد بستری و با بهبود عمومی حال‌شان و آموزش موارد لازم به خود بیماران و اطرافیان بیمار ترخیص و نمونه آزمایشگاهی آنان به تهران ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی گناباد پس از شروع ویروس کرونا در کشور در جهت پیشگیری از این بیماری واگیردار در شهرستانهای گناباد و بجستان کارگروه تخصصی کرونا تشکیل و در حال حاضر دو بخش از بیمارستان علامه بهلول با ظرفیت 60 تخت برای بیماران مشکوک و 6 تخت ای سیو برای بیماران احتمالی اختصاص داده شده است.
وی تصریح کرد: امنیت روانی مردم برای ما در اولویت است و علاوه بر برخورد جدی با شایعات فضای مجازی با همکاری پلیس فتا و هشدار در این زمینه ، ضمن دعوت به همکاری رسانه ها در کاهش بحران روانی بوجود آمده معتقدیم بهترین راه مقابله با این ویروس رعایت نکات بهداشتی و شستن مکرر دست‌هاست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: ماسک و دستکش برای عموم افراد هیچ لزومی نداشته و برای افرادی توصیه میشود که با بیماران مبتلا ارتباط دارند.
باذلی با اشاره به اینکه در فصل زمستان ما با بیماران مبتلا به آنفولانزای نوع B هم مواجه هستیم افزود: با توجه به مشابهت بسیار زیاد علائم بیماری کرونا به آنفولانزای نوع B، پس از بررسی دقیق متخصصین، بیماران مشکوک بستری شده و نمونه آزمایش آنها برای جواب به تهران ارسال خواهد شد و ظرف مدت 48 ساعت نتیجه آن به ما اعلام می شود.
وی گفت:ویروس کرونا با تغییر دمای هوای از بین نمیرود و ماندگاری این ویروس 24 ساعت است که بسته به مکان میزبان دارد و اگر موارد بهداشتی به خوبی رعایت شود قطعا از بین خواهد رفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت:پورتکل بومی در جریان دو مورد مشابه به این ویروس در گناباد دو هفته قبل به ادارات ارجاع و آموزش‌های لازم داده شده است و باز هم امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم، مسئولان و رسانه ها جو روانی را با برنامه ریزی و دستورالعمل درست مدیریت کنیم.
باذلی در پایان تصریح کرد: مواردی که ناقل این ویروس است دست دادن، روبوسی کردن، در آغوش گرفتن افراد است که با عدم انجام این موارد و رعایت نکات بهداشتی و شستن دست‌ها با مواد شوینده تا 90 درصد از ابتلا به بیماری کرونا میتوان جلوگیری کرد. برچسب ها: گناباد ، کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: گناباد کرونا دانشگاه علوم پزشکی گناباد ویروس کرونا دو مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین

سرهنگ بیژن خدایی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: ماموران یگان امداد در راستای ماموریت‌های محوله بررسی خودرو‌های مشکوک در عوارضی شماره سه به یک دستگاه خودرو ایسوزو مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: ماموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق، که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان غله و اداره صمت بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه راننده به همراه خودرو و کالای قاچاق جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد، بیان کرد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • غیبت مشکوک وینگر پرسپولیس در سفر به اراک
  • غیبت مشکوک یک پرسپولیسی مقابل آلومینیوم
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • بارش باران بهاری در گناباد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • جریان فیلمسازی مشکوک در خدمت صهیونیست‌ها
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق