Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:30:46 GMT

۶۰ درصد ساخت و سازها در مهریز غیرمجاز است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۲۵۲۳

۶۰ درصد ساخت و سازها در مهریز غیرمجاز است

رضا محسن‌الحسینی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی افراد بدون رعایت مقررات با دور زدن قانون و بی‌توجه به دستورالعمل شهرداری و نظام مهندسی در شهر و مناطق روستایی اقدام به ساخت منزل یا مغازه می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق مقررات افراد برای هرگونه ساخت و ساز باید تمام مراحل قانونی را با مراجعه به شهرداری و سازمان نطام مهندسی انجام دهند در حالی که این موضوع مهم در این شهرستان دقیقا رعایت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نظام مهندسی ساختمان مهریز  اظهار کزد: بی‌توجهی به مقررات ساخت و رعایت نکردن استانداردهای لازم خسارت‌های جبران ناپذیری به همراه دارد که در برخی حوادث همانند سیل و زلزله خود را نشان می‌دهد.

محسن‌الحسینی با اشاره به اینکه داشتن پروانه ساخت برای واحدهای مسکونی و تجاری با انجام مراحل از طریق شهرداری و نظام مهندسی به نفع مردم منطقه است  تاکید کرد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی روز به روز همه به قانون تمکین کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ مهندس در رشته‌های مختلف نظام مهندسی در این شهرستان فعالیت دارند گفت:  از این تعداد ۵۵ نفر آنها موفق به کسب پروانه کار شدند  که زیرپوشش این سازمان به ارائه خدمات به مردم مشغول هستند.

مدیر نظام مهندسی ساختمان یادآور شد: برای پیشگیری از حوادث احتمالی در زلزله و غیره اگر واحدهای مقاوم و استاندارد باشد شاهد کاهش زیان وارده خواهیم بود بنابراین همه باید مقررات را رعایت کنند.

محسن‌الحسینی تاکید کرد:  باید شهرداری و سایر دستگاه‌های مسوول در شهر از ساخت و سازهای بی‌رویه بدون مجوز جلوگیری کنند که تحقق آن سود زیادی دارد و نصیب خود مردم می‌شود و امیدواریم این کار بیشتر و بهتر صورت گیرد.

سازمان نظام مهندسی مهریز فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ در مهریز آغاز کرده است.

 در استان هفت هزار مهندس در هفت رشته فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۵۰ نفر پروانه کار دارند که از هزار و ۱۷۰ نفر آنها خانم هستند.

جمعیت استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی  ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز پروژه ساختمانی فنی و مهندسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز پروژه ساختمانی فنی و مهندسی مهریز پروژه ساختمانی فنی و مهندسی نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی برای ساخت یک سد | جزئیات شاهکار مهندسان ایرانی در پروژه اومااویا سریلانکا | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین، خلجی گفت: سدی است بسیار پیشرفته که کار دانشی آنجا انجام شده است و اثرات خیلی خوبی در سریلانکا داشته است. در شرایطی که نشان می دهند این کشور تحریم است ما می توانیم یکی از افتخارات فنی و مهندسی خودمان را آنجا ارائه کنیم و زمینه ای می شود برای کارهای بیشتر در این منطقه و نمونه ای ای از توان صنعت فنی و مهندسی ما که می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

کد خبر 846956 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و سریلانکا خبر ویژه سد سازی سید ابراهیم رئیسی سد

دیگر خبرها

  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی برای ساخت یک سد | جزئیات شاهکار مهندسان ایرانی در پروژه اومااویا سریلانکا | ویدئو
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران