Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار دورود گفت: آب ذخیره پشت سد ۵۵ میلیون متر مکعب و ظرفیت باقی مانده نیز ۵۵ میلیون متر مکعب است که اصلا جای نگرانی ندارد. ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

مجتبی بیرانوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در دورود با بیان اینکه ستاد بحران این شهرستان جهت بررسی بارش‌های چند روز آینده برای دومین بار تشکیل جلسه داد، اظهار داشت: در پی هشدارهایی که مدیریت بحران استان لرستان و سازمان هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی پر فشار وارد شهرستان می‌شود در ستاد بحران کارگروهای مختلفی را تشکیل دادیم که اولین کارگروه وظیفه اطلاع رسانی به همه اهالی شهرستان دورود به ویژه مناطقی از شهر و روستاهایی که در مسیر رودخانه تیره قرار دارند و بیشتر در معرض سیل هستند، را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی در رابطه با بارش‌ها که به حدود  170 میلیمتر می‌رسد افزود: از همه دستگاه‌ها خواسته شده تا  24 ساعته به وظایف خودشان عمل کنند و کل مرخصی‌ها نیز لغو شده است.

تداوم بارش در لرستان؛ ساکنان حاشیه رودخانه‌ها منازل خود را ترک کنندشرحی از حال‌ و روز سیلابی لرستان؛ از خانه‌های تخریب‌شده تا شمارش معکوس آغاز سیل + تصاویر فرماندار دورود در رابطه با اسکان اضطراری برای مردم در معرض سیلاب این شهرستان عنوان کرد: 8 نقطه در سطح شهرستان به عنوان اسکان موقت در نظر گرفته شده است به‌طوری که مراکز اسکان اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان دورود در مصلی امام خمینی(ره)، حسینیه حضرت معصومه (س)، مسجد امام حسن عسگری (ع)، مسجد و زائرسرای اباعبدالحسین، سالن ورزشی کوثر، مجموعه ورزشی تختی، سالن ورزشی سپاه و سالن ورزشی دبیرستان دخترانه شاهد واقع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از همه مردم شهرستان دورود که در مسیر رودخانه هستند می‌خواهیم در کنار رودخانه‌ها اطراق نکنند بیان کرد: از کسانی که در این مناطق زندگی می‌کنند خواسته‌ایم‌ منازل خودشان را تخلیه کنند و نیروی انتظامی حفاظت و حراست کامل از این منازل رو انجام می‌دهد.

بیرانوند تصریح کرد: با اشاره به اینکه  اقدامات خوبی در رابطه با مدیریت آب انجام گرفته است خاطرنشان کرد: آب ذخیره پشت سد 55 میلیون متر مکعب و ظرفیت باقی مانده نیز 55 میلیون متر مکعب است که اصلا جای نگرانی ندارد همچنین  رهاسازی آب از خروجی سد هم حدود 40 متر مکعب است که این به خاطر رهاسازی سد کمال صالح است. 

وی اظهارداشت: امشب در ارتفاعات بارش باران به بارش برف تبدیل می‌شود که ماندگاری آن بیشتر است و بارشها فردا ظهر عمدتا پایان می‌یابد؛ با این حال چون مسیر رودخانه لایروبی نشده توجه به هشدارهای ارائه شده از سوی نهادهای رسمی ضروری است.

انتهای پیام/642/ ز

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت سد دز تکمیل شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس صدریان فر جمعه شب در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت شاهد فعالیت دو موج بارشی قوی در استان بودیم.

صدریان فر افزود: از ۱۰ روز گذشته فعالیت این سامانه بارشی مورد رصد کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با هدف کنترل سیلاب، ظرفیت جدیدی در سدهای استان ایجاد شد و نقطه بحرانی در سد دز بوده است که میزان ورودی به سد ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه و خروجی به ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه تنطیم شد.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: با این اقدام ظرفیت ۶۵ میلیون متر مکعبی در سد دز برای کنترل سیلاب انجام شد.

صدریان فر گفت: همچنین در پایین دست رودخانه دز، رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها آب با دبی ۹۰۰ متر مکعب جاری شد که با مدیریت این سیلاب هم کنترل شد.

وی افزود: احتمال دارد میزان خروجی سد دز که ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب است تا ساعاتی دیگر افزایش یابد و این اطلاع رسانی توسط فرمانداری‌های شهرهای مسیر رودخانه انجام می‌شود.

صدریان فر با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سدهای استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: این میزان در سدهای زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) وضعیت رودخانه دز در بارش‌های اخیر
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج
  • اسکان اضطراری تعدادی از ساکنان خیابان طالقانی سنندج در پی بارندگی
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی های شدید در سنندج
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شد
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود