Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا عرب احمدی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اخطارهای هواشناسی سمنان، تصریح کرد: طی چند روز گذشته، نیروهای عملیاتی راهداری استان در قالب تیم‌های مختلف به حالت آماده باش درآمدند.

وی یادآور شد : بخش‌های آسیب‌پذیر محورهای استان سمنان در بارش‌های شدید به منظور جلوگیری از هر گونه اختلال در رفت و آمدها شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: با استفاده ار تجربه بارندگی‌های گذشته مسیرهای آسیب‌پذیر، شناسایی و توسط چند تیم راهداری تجهیزات فنی محورهای مواصلاتی بررسی شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان سمنان، ادامه داد: بارندگی در غرب و مرکز استان از شدت بیشتری برخوردار است که به همین منظور از پیمانکاران طرح حرم تا حرم در محدوده مسیر گرمسار تا سمنان  خواسته شد تمام آبروها را لایروبی و باز کنند.

وی خاطرنشان کرد: دستور داده شد پیمانکاران طرح حرم تا حرم و راه و شهرسازی به محض شدت بارش‌ها و جاری شدن سیلاب در مسیر سمنان- گرمسار، آب‌ها را به سمت بالادست هدایت کنند.

عرب احمدی با اشاره به استقرار تیم‌های راهداری در مناطق حادثه‌خیز، تاکید کرد: با آغاز برف و بوران، نمک‌پاشی محورهای کوهستانی توسط این اداره کل برای جلوگیری از مسدود شدن جاده‌ها و اختلال در رفت و آمدها انجام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان سمنان یادآور شد: تا زمانی که نیاز به مسدود شدن محورهای کوهستانی به ویژه در شهرستان مهدیشهر نباشد، این کار صورت نمی‌گیرد اما در صورت بروز هرگونه احساس خطر، با همکاری پلیس راه و فرمانداری جاده‌ها مسدود می‌شود.

عرب احمدی تاکید کرد: تمام نیروهای عملیاتی، ستادی و پشتیبانی راهداری سمنان به حالت آماده باش و در قطعات مختلف جاده‌های حساس استان مستقر شدند اما مردم باید از تردد غیرضروری در این روزها پرهیز کنند.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار کیلومتر راه روستایی دارد.

هواشناسی استان سمنان برای امروز و فردا بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد. این سامانه بارشی بارش باران بین ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر در غرب استان سمنان را به همراه دارد و نیز در روز چهارشنبه بارندگی به میزان ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر و در ارتفاعات بارش برف ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتری دور از انتظار نیست.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بارش برف بزرگراه راه و شهرسازی رعد و برق محورهای مواصلاتی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی در جاده‌های لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طی سامانه بارشی اخیر شاهد بارش شدید باران در محورهای مواصلاتی استان بودیم که در برخی از شهرستان‌ها بنا بر اعلام هواشناسی بیش از ۱۰۰ میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.

وی ادامه داد: تمام گشت‌های عملیاتی راه‌وترابری این اداره کل در قالب ۴۰۰ نیروی راهدار و ۲۸۰ دستگاه ماشین‌آلات در محورها مستقر و عملیات پایش و کنترل محورهای مواصلاتی و هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی و پاک‌سازی سطح جاده را انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: باتوجه‌به لغزندگی محورها مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، در صورت سفر حتماً در تماس با ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

کد خبر 6095917

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • باادامه بارش ها در کرمانشاه، هشدار نارنجی صادر شد
  • همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند
  • تلاش برای هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی در جاده‌های لرستان
  • بارش باران در محورهای البرز/خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • تداوم بارندگی در لرستان/ ریزش کوه در محور «پای آستان»
  • ریزش برداری در ۵۶ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه