Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه گفت: باید در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از ظرفیت نخبگان استفاده شود.

زهرا اربابی عصر امروز (۶ اسفند) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه زنجان که در آن روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تودیع و معارفه شدند، ضمن گرامی‌داشت اقدامات انجام ‌شده توسط رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، اظهار کرد: جلسات نباید با توجه به بیماری کرونا با این وسعت برگزار می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با تاکید بر لزوم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها برای توسعه استان، ادامه داد: خوشبختانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در راستای مباحث توسعه‌ای گام برداشته و قطعا همکاری همه دستگاه‌های استان است که چنین اتفاقی را رقم زده است.

وی با بیان اینکه اقدامات آتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید با توجه به ظرفیت‌ها، تهدیدها و فرصت‌های استان باشد، افزود: برنامه‌ریزی‌ و اقدامات این استان باید با توجه به سند آمایش تدوین و اجرا شود و اگر برای اجرای برنامه‌ها در این راستا گام برداشته شود، تحقق توسعه برای استان زنجان، نزدیک‌تر خواهد شد.

اربابی تصریح کرد:توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل و نیز منابع سبب می‌شود کشور به‌راحتی بتواند از تنگناهایی که به سبب ایجاد محدودیت به‌وجود آمده است، گذر کند که مدیریت، شرط بسیار اساسی در گذر از این محدودیت‌ها است و مدیریت علمی و بابصیرت کشور را برای خروج از این شرایط سخت کمک می‌کند.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به شرایط ایجاد ‌شده به سبب تحریم‌ها در کشور، یادآور شد: به دنیا ثابت شده است که در شرایط سخت، کشور همواره توانسته برای مشکلات پیش‌آمده، راهکار خلاقانه پیدا کند و با توجه به نقشی که سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی در کشور دارد، این دستگاه باید با تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی و با روش علمی در کشور، نظام مدیریت را تقویت کند که در غیر این صورت اگر تعامل و هم‌سویی نباشد، نقص به‌وجود می‌آید.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مدیریت جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان زنجان از نظرات نخبگان و کارشناسان استان در تصمیم‌گیری استفاده کرده و مدیریت به سمت بهبود و بهتر شدن حرکت کند؛ چراکه تغییر، ایجاد فکر و جریان جدید را به همراه دارد.

در ادامه این جلسه، رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز با اشاره به برگزاری ۴۳ شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ۵۷ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر اساس تصمیات کارشناسی و روش‌های علمی بر مدیریت و برنامه‌ریزی استان، تاثیر فعال داشته و در طراز سازمان‌های برتر کشور قرار دارد.

شهرام طهماسبی با بیان اینکه فعالیت حوزه برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی متاثر از اسناد بالادستی و سند آمایش انجام شده است، ادامه داد: روش بودجه‌ریزی افزایشی در استان به بودجه‌ریزی عملکردی تغییر یافته است. همچنین سند آمایش سرزمینی و نیز اسناد SDI استان تدوین شده و نظام آماری استان نیز بر اساس سیستم فرابر بهبود یافته است.

وی افزود: سه سال گذشته در استان، ۲۰۰۰ پروژه عمرانی و مقدار قابل توجهی بدهی به پیمانکاران وجود داشت که در حال حاضر پروژه‌های نیمه‌تمام و بدهی پیمانکاران به نصف کاهش یافته و با توجه به محدودیت تخصیصی بودجه‌های عمرانی، بیشتر به‌دنبال آن بودیم که پروژه‌های موجود به اتمام برسد و پروژه جدیدی آغاز نشود.

این مسئول با اشاره به عمده مشکلات اقتصادی استان، خاطرنشان کرد: در تنظیمات اقتصادی، مشکلاتی از قبیل اعمال و یا تقسیط بدهی قبلی واحدهای تولیدی و صنعتی، اعطای تسهیلات جدید به واحدها، بخشودگی مالیاتی و تامین‌ اجتماعی و غیره وجود دارد که تاکنون عارضه‌یابی دقیقی در رابطه با این مشکلات انجام نشده است؛ به همین دلیل انتظار می‌رود از ظرفیت کلینیک‌های صنعت در استان استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان برنامه و بودجه زنجان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به افزایش دمای بهاره مبارزه با آفات مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات مازندران ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، فرید بیگی با اشاره به افزایش جمعیت مگس میوه مدیترانه‌ای گفت: با توجه به شروع فصل گرما مدیریت این آفت در باغات مرکبات و سیاه ریشه ضرورت دارد.

وی افزود: برای جلوگیری از طغیان  این آفت در ماه‌های آینده روش‌های مبارزه باید در باغات اجرا شود.

 بیگی گفت: با افزایش جمعیت و شکار مگس میوه مدیترانه‌ای در ایستگاه‌های ردیابی باغات سیاه ریشه و مرکبات برداشت سریع تمام میوه‌های رسیده باقیمانده روی درخت نارنج و پرتقال والنسیا در باغات، فضای سبز شهری و روستایی، خانه ویلا، مجتمع‌های تفریحی ساحلی باید انجام شود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران به برداشت به موقع تمام میوه‌های رسیده فصل بهار شامل شلیل، هلو، آلوچه، آلو و ازگیل ژاپنی اشاره کرد و یادآور شد: برای جلوگیری از گسترش آلودگی به ارقام متوسط و دیررس هسته دار و دانه دار از روش‌های مدیریت و مبارزه با  آفت استفاده می‌شود.

بیگی گفت: باغداران مدیریت بهداشت کف باغ را انجام دهند و با حذف  علف‌های هرز باغ و حاشیه باغات با جمع آوری و دفن میوه ریخته شده پای درختان در عمق 50 سانتیمتری خاک برای کاهش آلودگی اقدام کنند.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران نصب تله‌های جلب کننده حاوی مایع سراتل، سراتراپ، سراتینکس به تعداد 20 الی 30 عدد تله در هر هکتار در مرحله اول را مهم و ضروری دانست و افزود: این تله‌ها در باغات سیاه ریشه یا باغات مختلط مرکبات و سیاه ریشه و در باغاتی که سابقه آلودگی را دارند باید انجام شود و  با هماهنگی و مشاوره با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی از بین بردن جمعیت اول فصل آفت مگس مدیترانه‌ای انجام شود.

بیگی طعمه پاشی با استفاده از پروتئین هیدرولیزات را یکی دیگر از راهکارها برای مقابله با مگس میوه اعلام و عنوان کرد: حشره کش مالاتیون بصورت طعمه مسموم روی تنه و برگ و شاخه و علف‌های هرز زیر درختان بر اساس دستورالعمل و طبق مشاوره کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی اجرا شود و مشاهده شکار روزانه 2 الی 3 عدد مگس در روز در یک تله نصب شده از روش‌های مدیریتی و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه‌ای است.

وی گفت: باغداران برای کسب اطلاعات  بیشتر به کارشناسان حفظ نباتات در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کلینیک‌های گیاهپزشکی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد