Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه از دستور رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی ویژه به وضعیت زندانیان در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، غلامحسین اسماعیلی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، از تمهیدات ویژه بهداشتی و قضایی در زندان‌های کشور خبر داد و گفت: در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه و متعاقب گزارش سازمان پزشکی قانونی از وضعیت مبتلایان به این ویروس در برخی استان ها، حسب دستور ریاست قوه قضاییه مقرر شد کمیته ویژه‌ای توسط سازمان زندان‌ها با همکاری و مشارکت پزشکی قانونی و وزارت بهداشت و درمان تشکیل و اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه در جهت حفظ سلامت زندانیان انجام و پیش بینی لازم در زمینه تدارک بخش‌های پزشکی و درمانی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی قوه قضائیه به تشکیل کمیته‌ای قضائی با موضوع بررسی وضعیت زندانیان اشاره کرد و افزود: همچنین در جلسه شورای عالی قوه قضائیه مقرر شد کمیته‌ای به ریاست معاون اول قوه وضعیت قضایی زندانیان را بررسی و به اتخاذ و ابلاغ سیاست کیفری مناسب به واحد‌های قضایی بپردازد.

وی اضافه کرد: بر اساس این سیاست کیفری مقرر شد تدبیری اتخاذ شود که ورودی زندان‌ها در شرایط فعلی کشور حتی الامکان کاهش یافته و بجز مواردی که بازدداشت متهمان ضرورت دارد، از صدور قرار منتهی به بازداشت اجتناب شود. همچنین در مورد زندانیان واجد شرایط نیز بنابر اعطای مرخصی ویژه قرار گرفت.

اسماعیلی به اقدامات روز‌های گذشته قوه قضائیه در این زمینه اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، در هر دو بخش اقدامات خوبی انجام شده وضعیت تمامی زندانیان به صورت مستمر تحت رصد و مراقبت قرار دارد و تیم‌های پزشکی در زندان‌ها مستقر و وضعیت زندانیان تحت کنترل و مراقبت مناسب بهداشتی است و خوشبختانه در مورد این افراد جای نگرانی وجود ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین به تهیه و ابلاغ دستورالعمل لازم در باره این موضوع اشاره کرد و گفت: در روز‌های گذشته دستورالعمل‌های لازم در جهت کاهش ورودی زندانیان و اعطای مرخصی به آن‌ها تهیه و ابلاغ شده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قوه قضائیه وضعیت زندان ها کرونا وضعیت زندان قوه قضائیه زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد

مدیر کل امور زندانهای استان البرز از مهیا شدن شرایط تحصیل زندانیان البرز در تمامی مقاطع تحصیلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، اصغر فتحی مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: به همت اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان های استان البرز شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان این استان در تمام مقاطع تحصیلی مهیا شد.

وی با اعلام این خبر افزود: در سال تحصیلی جاری 674 زندانی در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال ادامه تحصیل هستند که در مقایسه با سال گذشته رشد 20 برابری داشته است.

فتحی افزود: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز پس از 4 سال وقفه تعداد 30 زندانی از طریق مدرسه آموزش از راه دور موفق به ادامه تحصیل شدند که تام شهریه این دانش آموزان از طریق اداره کل زندان‌های استان البرز پرداخت می شود.

‌انتقاد رئیس قوه قضائیه از استقرار زندان‌های بزرگ ‌در استان البرز/ برخی زندان‌ها‌ جابه‌جا شوند‌ رئیس سازمان زندان‌ها: به دنبال اجرای راهبرد خوابگاه ـ کارگاه هستیم

مدیر کل زندان‌های استان در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر یک زندانی خانم نیز در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در حال تحصیل است و با هماهنگی‌های صورت گرفته نمایندگان این دانشگاه جهت اخذ امتحانات به ندامتگاه فردیس مراجعه می کنند.

وی در پایان افزود: تمام تلاش ما این است تا زندان فرصتی باشد برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی اجتماعی و ادامه تحصیل یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی و تربیتی ما در زندان‌هاست که خوشبختانه در یک سال گذشته با رشد قابل تاملی روبرو بوده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست