Web Analytics Made Easy - Statcounter

شادنوش با اشاره به اینکه تلفن ۴۴۰۱ از امروز به صورت شبانه‌روزی پاسخگویی سؤالات عموم مردم گیلان در مورد کرونااست، گفت: امیدوارم بتوانیم با مردم ارتباط بهتری داشته و اضطراب و ترس مردم را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی شادنوش» امشب (سه‌شنبه، ۶ اسفند) در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: ویروس کرونا که به تازگی به ایران نیز آمده را نباید آنقدر ساده بگیریم و از کنارش عبور کنیم و نه آنقدر جدی بگیریم که زندگی روزمره ما مختل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت برای مدیریت بیماری کرونا در گیلان افزود: بیماری آنفولانزا در سال ۲۰۱۹، ۶۱ هزار نفر کشته داد و این در حالی است که کرونا با سابقه ۲ ماهه در دنیا کمتر از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر فوتی داشته است.

 

وی تصریح کرد: اکنون در کشور ما به دلیل شیوع راحت بیماری جو زیادی ایجاد شده و باید از مردم بخواهیم که در مکان‌های شلوغ و پر اذحام حضور پیدا نکنند.

 

شادنوش با اشاره به اینکه تلفن ۴۴۰۱ از امروز به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگویی سؤالات عموم مردم گیلان در ارتباط با بیماری کرونا است، تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم با مردم ارتباط سالم‌تر و بهتری داشته باشیم و اضطراب و ترس مردم نسبت به این ویروس را کاهش دهیم.

 

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به عنوان یک هماهنگ کننده از تولیدکنندگان محصولات ماسک، دستکش و کالاهای ضدعفونی خواسته که تولیدات خود را به استان‌های هدف از جمله گیلان ارسال کند، گفت: اقدامات در این زمینه به سرعت در حال انجام است و در گام نخست، این ملزومات در اختیار کسانی که در مطب و بیمارستان‌ها به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند، قرار می‌گیرد.

 

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت برای مدیریت بیماری کرونا در گیلان اظهار کرد: در مرحله بعدی نیز از طریق داروخانه‌ها و مراکزی که از طریق وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی می‌شود، محصولات بهداشتی به شیوه درست در اختیار آحاد مردم گیلان قرار می‌گیرد.

 

وی به مسافرات تعدادی از مردم در روزهای تعطیلی مدارس به استان گیلان اشاره و تاکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که نباید در این برهه خاص به سفر بروند و این باید فرهنگ‌سازی شود.

 

شادنوش در ادامه با اشاره به اینکه تست کرونا چند مرحله دارد و برای عموم مردم قابلیت انجام ندارد، گفت: کسانی که علامت‌دار هستند در ابتدا باید به پزشکان در مطب‌ها مراجعه کنند و اگر پزشک مربوطه تشخیص ضرورت مراجعه به مراکز بیمارستانی داد، باید به این مراکز مراجعه شود؛ البته اکثر مواقع با توصیه به حضور در منزل، بیماری‌ رفع می‌شود.

 

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت برای مدیریت بیماری کرونا در گیلان اذعان کرد: مردم باید از ازدحام در بیمارستان به‌عنوان خط اول مبارزه با کرونا، پرهیز کنند تا فضای بیمارستان‌ها برای افراد مبتلا به ویروس کرونا استفاده و خدمت‌رسانی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از خوردن کورتون‌ها و هرگونه خوددرمانی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: بیماری کرونا در ۸۰ درصد مواقع بدون علامت یا با علامت بسیار خفیف بروز می‌کند که نیاز به مراجعه به پزشک نیست.

 

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: شادنوش ویروس کرونا استان گیلان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

ایسنا/گیلان مدر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان گفت: در سال ۱۴۰۲ این شرکت سوخت ۱۱ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید در استان که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند را تامین کرد.

مجتبی شکوری امروز پنجم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۵۶ لیتر نفت سفید در سطح استان گیلان توزیع شد، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گیلان سوخت ۱۱ هزار خانوار فاقد گاز طبیعی را تامین می‌کند.

وی با بان اینکه از این مقدار نفت سفید توزیع شده در استان، ۱۱ میلیون و ۱۵۶ هزار لیتر برای مناطق سخت گذر و کوهستانی ارسال شده است، افزود: هفت میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۵۶ لیتر نیز برای خانوارهای عادی و فصلی ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان تصریح کرد: در سال گذشته برای هر خانوار فاقد گاز طبیعی ساکن در مناطق سخت گذر، ۱۱ سهمیه معادل ۲۳۱۰ لیتر و برای هر خانوار ساکن عادی ۱۰ سهمیه معادل ۲۱۰۰ لیتر و برای هر خانوار فصلی سه سهمیه معادل ۶۳۰ لیتر تخصیص و تحویل شده است.

شکوری خاطرنشان کرد: از این تعداد خانوار گیلانی مصرف‌کننده نفت سفید، ۵۰ درصد در مناطق عادی و ۴۵ درصد در مناطق سخت گذر سکونت دارند و مابقی مربوط به ساکنان مناطق فصلی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • روزی به نام تلفن!
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان