Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@05:05:50 GMT

کرونا را با همراهی مردم شکست می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۴۱۱۱

کرونا را با همراهی مردم شکست می‌دهیم

هدایت الله جمالی پور سه شنبه شب در نشست فوق العاده کمیته استانی پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا افزود: با اقدامات پیشگیرانه انجام شده در حال حاضر استان قزوین عاری از ویروس کروناست و حفظ این وضعیت نیازمند مشارکت و همراهی مردم و رعایت کامل نکات بهداشتی است.

وی ضمن ابراز نگرانی از بداخلاقی برخی سودجویان در احتکار اقلام بهداشتی یادآور شد: آنچه ذهن ما را درگیر کرده این است که در شرایطی که سلامت مردم به خطر افتاده برخی با احتکار و گران فروشی مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده و حتی برخی مواد غذایی که شایع کرده اند در بهبود سلامت مؤثر است می‌خواهند جیب خود را پر کرده و آرامش و امنیت و سلامت مردم را به خطر بیاندازند که جای تعجب و تاسف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی ها به این خاطر بود که مردم در منزل بمانند

وی در ادامه گفت: با تعطیلی مدارس نگاه ما این بود تا مردم در منزل بمانند و به بازار و مناطق پر تردد نروند تا احتمال آلوگی کاهش یابد و در این میان با هماهنگی انجام شده همه امکانات و تجهیزات دانشگاه‌ها، مراکز درمانی، بهداشتی، مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی در خدمت دانشگاه علوم پزشکی است.

استاندار قزوین از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست با همکاری صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فعال برای اطلاع رسانی به موقع و درست و تقویت اعتماد عمومی و کاهش نگرانی اقدام کند.

جمالی پور اضافه کرد: استرس و نگرانی مردم خود عامل تضعیف توان مردم خواهد شد بنابراین از رسانه‌های انتظار داریم با بیان واقعیت‌ها مردم را برای مقابله با این ویروس همراه کنند.

دورکاری برخی کارمندان و لغو برنامه های عمومی تا اطلاع بعدی

استاندار قزوین همچنین گفت: همه برنامه‌های عمومی در استان تا اطلاع بعدی لغو شده و برخی کارمندان نیز می‌توانند با دورکاری خدمت رسانی کنند.

 وی همچنین گفت:  از اداره راه و شهرسازی انتظار داریم تردد اتوبوس‌های عمومی از قزوین به استان قم را ممنوع کنند و تاکید شود تا رانندگان از پیاده کردن مسافر در بین راه خودداری کنند و با پیاده کردن مسافران در پایانه‌ها زمینه تست بهداشتی افراد را مهیا کنند.

جمالی پور همچنین از مدیران دستگاه‌ها خواست به جز رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون سیاسی امنیتی استاندار در مورد وضعیت بیماری و ویروس کرونا اظهار نظر نکنند.

استاندار قزوین در ادامه گفت: از روز شنبه شرایط عادی خواهد شد و مدارس و ادارات و دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند و امیدواریم به سمت تعطیلی نرویم ولی اگر شرایط تغییر کرد در ستاد تصمیم می گیریم.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اداره راه و شهرسازی استان قزوین استرس دانشگاه علوم پزشکی استان معاون سیاسی امنیتی استاندار انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

استاندار قزوین با اشاره به اینکه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد، گفت:وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر موضوع بهره برداری از این پروژه تاکید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین ظهر روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری بخش الموت غربی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رییس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر 3 استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می دهد. 

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از 2 جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعا فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می کند بلکه می تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این 2 راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید. استان قزوین دومین استان ته جدول کشور در زمینه تعداد شهرستان است و امیدواریم با حضور نمایندگان جدید و پیگیری مسئولان ذی ربط مشکل شهرستان شدن الموت مرتفع شود.

وی در پایان با اشاره به تلاش دولت در فضای های بین المللی و داخلی برای بهبود اوضاع کشور افزود: با تدبیر، هوشیاری و وفاداری، فضای میدان و دیپلماسی امروز همراه شده است و منجر به فخر اسلام و ایران شده است و این فضا توفیقات زیادی را چه در خارج کشور و چه در داخل به بار آورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران