Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:01:40 GMT

۶ روستای نهاوند در محاصره سیلاب

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۴۲۹۳

۶ روستای نهاوند در محاصره سیلاب

علیمردان طالبی سه شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستاها متاثر از سیلاب نهاوند شامل «عسگرآباد»، «لیلان»، «بالاچوب»، «مهین آباد»، «چولک اصلی» و «فیاضمان» است.

وی اضافه کرد: با وجود تذکر و هشدارهای مدیریت بحران در زمینه احتمال آبگرفتگی اما برخی از ساکنان حاشیه سراب گیان به این توصیه ها و هشدارها توجهی نکردند و نسبت به تخلیه منازل تاخیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان کرد: هم اینک شماری از ساکنان روستاهای یاد شده، واحدهای مسکونی خود را تخلیه کرده و اقدام به عزیمت به منازل دوستان و بستگان کردند.

طالبی افزود: پس از بارندگی شدید امروز جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان و جمعی از مسوولان تشکیل شد.

وی اضافه کرد: با توجه به بارندگی شدید در همه مناطق استان و وضعیت بحرانی در شهرستان نهاوند، ضمن هماهنگی با مدیران تمامی دستگاه های اجرایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان به همراه مدیران کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، آب منطقه ای و آب فاضلاب و مدیریت بحران برای بازدید، سرکشی و رسیدگی به امورات در شهرستان نهاوند حضور یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی با ۱۰۰ میلیمتر مربوط به شهرستان تویسرکان و پس از آن نهاوند با حدود ۹۵ میلیمتر است.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی همدان، با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های هواشناسی از دیروز سامانه بارشی قدرتمندی استان همدان را تحت تاثیر قرار داده و به تناوب تا اواخر هفته جاری در برخی از ساعات بارش و رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد و در نقاط مستعد ریزش برف پیش بینی می شود.

محمد حسن باقری شکیب ادامه داد: بارش ها تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد که با ورود این سامانه بارشی احتمال خسارت رعد و برق، تگرگ، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیرها در برخی از نقاط استان همدان وجود دارد.

برچسب‌ها همدان نهاوند سازمان مدیریت بحران کشور سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان نهاوند سازمان مدیریت بحران کشور سیل همدان نهاوند سازمان مدیریت بحران کشور سیل مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت

حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، ظهر پنج شنبه با اشاره به بارش‌های اخیر بهاری در استان تهران، اظهار کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده شاهد هیچ چالشی در حوزه آبگرفتگی و وقوع سیلاب در استان تهران نبودیم.

یزدی مهر با بیان اینکه طی روز‌های اخیر در اغلب نقاط کشور بارندگی‌های شدید سیل آسا را شاهد بوده ایم، گفت: مجموعه اداره کل مدیریت بحران استان تهران با احصا و جمع آوری نقاط ضعف و قوت مدیریت این سیلاب‌ها، درس آموخته‌هایی را که برای مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی در حوزه «مخاطرات ناشی از آب» وجود دارد را گردآوری می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بابیان اینکه سیلاب سیستان و بلوچستان، یکی از منابع در امر جمع آوری درس آموخته‌های این حوزه محسوب می‌شود، افزود: با وجود تفاوت‌های ساختاری، جغرافیایی و توپولوژی سیستان با پایتخت، استفاده از درس آموخته‌های این استان در حوزه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی قبل از وقوع بحران و همچنین اقدامات حین بحران از اهمیت برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهر‌های ایران به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی در مسیر حوضه‌های آبریز مختلف قرار دارند، عنوان کرد: در این خصوص ضروری است که بیش از گذشته به تهیه و تدوین «طرح جامع خطر پذیری سیلاب» بیاندیشیم و راهکار‌های لازم برای کاهش این اثرات را پیش بینی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند