Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراد ناصری شامگاه سه‌شنبه در جلسه اضطراری ستاد بهران شهرستان نهاوند با توجه به بارش سیل‌آسا باران در شهرستان نهاوند، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان در دو بخش گیان و زرین‌دشت مناسب نیست لذا در این خصوص برای جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی به اهالی این بخش‌ها تمامی تجهیزات و ادوات به محل اعزام‌شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به‌شدت بارش‌ها طی تماس تلفنی با استاندار همدان دستور اعزام تجهیزات و ادوات ستاد بحران به شهرستان نهاوند از طرف استاندار صادرشده و در حال اعزام به شهرستان هستند.

ناصری تصریح کرد: در حال حاضر بخشداران، دهیاران در کنار مردم در حال فعالیت برای کاهش خسارت‌های احتمالی هستند.

فرماندار نهاوند با اشاره به آماده‌باش کامل دستگاه‌های امدادی، سپاه، بسیج و مردم گفت: از اهالی و ساکنین روستاهای در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها درخواست می‌شود به اطلاعیه‌های ستاد بحران و مسئولین بخش‌ها توجه کنند.

۶ واحد مسکونی روستای فیازمان در حال تخلیه هستند

در ادامه آیت صالحی بخشدار مرکزی نهاوند در خصوص آخرین وضعیت بخش مرکزی نهاوند، اظهار کرد: بخش مرکزی نهاوند دارای ۸۰ روستا است که ۱۶ روستای آن در بستر رودخانه هستند و شاهد آب‌گرفتگی هستیم.

بخشدار مرکزی نهاوند با اشاره به اینکه دهیاران بخش مرکزی در آماده‌باش کامل و مشغول فعالیت هستند، گفت: در حال حاضر در روستای فیازمان با توجه به ارتفاع آب در ابتدای روستا شاهد آب‌گرفتگی هستیم که با توجه به شرایط موجود قابل‌حل نیست.

وی گفت: ۶ منزل مسکونی در بستر رودخانه در این روستا در حال تخلیه هستند.

صالحی با اشاره وجود مشکل در روستاهای ده حیدر، گردچم و باباقاسم، گفت: در روستای ده حیدر سطح آب رودخانه بالا است اما مشکل جدی وجود ندارد، در روستای بابا قاسم نیز به‌واسطه گیرکردن تنه درخت در دهانه پل آب گرفتی معابر رخ‌داده بود که با رفع انسداد مشکل موجود رفع شد.

روستای مهین آباد و گیل آباد بخش گیان در خطر هستند

هاشم جهانگیری بخشدار گیان نهاوند نیز در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۲ دستگاه بیل مکانیکی در روستاهای گیان در حال فعالیت جهت جلوگیری از انسداد دهانه پل‌ها و هدایت آب‌های سطحی هستند.

وی افزود: ۲۵ واحد مسکونی در شهر گیان و حدود ۱۰ تا ۱۵ واحد مسکونی در روستاهای بخش گیان با حضور هلال‌احمر و بسیج در حال تخلیه آب‌گرفتگی هستند.

بخشدار گیان بابیان اینکه در حال حاضر در دو روستای مهین آباد و گیل‌آباد به سبب ورود سیلاب بخش زرین‌دشت دارای مشکل هستیم، گفت: در حال حاضر وضعیت روستای مهین آباد بحرانی است.

وی ادامه داد: در روستای حسین‌آباد نیز آب گرفتی رخ‌داده بود که بیل مکانیکی به محل اعزام شد و روستاهای در مسیر مسیل نیز در حال تخلیه هستند.

جهانیگری از انسداد جاده روستایی اسدآباد به ورازانه، مهین آباد به گیل‌آباد خبر داد و گفت: در حال حاضر در روستای سر خلیج نیز شاهد آب‌گرفتگی هستیم که در صورت تداوم باید تدابیر و تصمیمات لازم نیز اتخاذ شود.

وضعیت اضطراری در روستاهای لیلان و توانه بخش زرین دشت نهاوند

علی مرادی شهردار برزول نیز در خصوص آخرین وضعیت شهر برزول و بخش زرین‌دشت، گفت: در حال حاضر روستاهای لیلان و توانه از خط قرمز عبور کرده‌اند و در شرف خطر هستند که اگر این مهم تداوم داشته باشد روستای سر دوران نیز با خطر موجه خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر پل ارتباطی برزول-گیل آباد نیز به علت زیرآب رفتن مسدود شده است.

شهردار برزول خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولویت ما حفظ جان مردم و احشام روستاییان است لذا از همه اهالی تقاضا داریم به هشدارهای مسئولین بخش توجه ویژه داشته باشند.

امکان تخلیه اضطراری بخش از شهرک شهید حیدری نهاوند

مهدی نثاری مسئول خدمات شهری شهرداری نهاوند، نیز گفت: در حال حاضر به علت بستن کانال‌های آبی توسط کشاورزان و جلوگیری از ورود آب به مزارع وضعیت مسیل و رودخانه گوشه سرآسیاب مناسب نیست و ممکن است در صورت تداوم بارش‌ها موجب وارد آمدن خسارت به واحدهای مسکونی در بستر رودخانه شود.

وی افزود: در شهرک شهید حیدری نیز کانال هدایت آب‌های سطحی نیز سرریز شده که در صورت تداوم بارش‌ها نیازمند تخلیه منازل مسکونی انتهای شهرک شهید حیدری هستیم.

مسئول خدمات شهری شهرداری نهاوند، تصریح کرد: در حال حاضر ادوات مکانیکی نیز در محل مستقر هستند.

آماده باش نیروی مقاومت بسیج نهاوند برای امدادرسانی به سیل زدگان

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه ناحیه نهاوند، تصریح کرد: در حال حاضر دو بخشگیان و زرین‌دشت نهاوند دارای شرایط خوبی نیستند لذا باید هرچه سریع‌تر تصمیمات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارت مالی و جانی به مردم اتخاذ شود.

وی از آماده‌باش نیروی مقاومت بسیج شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: در حال حاضر بسیجیان شهرستان در کنار عوامل امدادی در حال خدمات‌رسانی هستند.

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی به مزارع پرورش ماهی نهاوند

علی کمالی نژاد رئیس جهاد کشاورزی نهاوند در پایان از ورود تقریبی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به مزارع پرورش ماهی و بخش زراعت شهرستان نهاوند در پی بارش باران سیل آسا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

گفتنی است در حال حاضر معاون استاندار همدان به همراه ۶ تن از مدیران کل استان جهت بررسی وضعیت شهرستان نهاوند به همراه بسیج امکانات در حال عزیمت به نهاوند هستند و مقرر است ساعت ۱ بامداد جلسه اضطراری ستاد بحران نهاوند به ریاست معاون استاندار در محل فرمانداری شهرستان برگزار شود.

کد خبر 4863396

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاوند فرماندار نهاوند علی مختاری سپاه انصارالحسین همدان استاندار همدان انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد بارش برف قزوین شیراز سیلاب بیرجند بارش باران بستر رودخانه شهرستان نهاوند مرکزی نهاوند حال تخلیه حال حاضر ستاد بحران آماده باش آب گرفتگی مهین آباد زرین دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۹ درصدی بازدید از موزه‌های استان همدان

مسئول امور موزه ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت: استان همدان دارای ۲۱ موزه است که هشت موزه با نظارت مستقیم میراث فرهنگی در همدان و ۱۳ موزه به صورت مشارکتی در استان اداره می شود.

امیرحسین فریبا گفت: موزه های زیر نظر این اداره کل شامل موزه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا، موزه تاریخ و فرهنگ در ملایر (لطفعلیان)، موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان، اسدآباد، نهاوند، موزه حمام حاج آقا تراب نهاوند و موزه شهدا نهاوند است.

فریبا گفت: قرار است به زودی یک موزه به تعداد موزه های استان در شهرستان نهاوند اضافه شود.

او گفت: موزه ها در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ برای بازدید گردشگران از ۱۰ صبح تا ۲۱ شب دایر است.

مسئول امور موزه ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری متناسب با ماه رمضان چون نوروزخوانی، سحرخوانی، اجرای بازی‌های بومی محلی، ایستگاه هنری ویژه کودکان، کارگاه‌های زنده صنایع‌دستی و نمایشگاه‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از جمله برنامه‌های جنبی موزه‌های دولتی استان در میزبانی از مسافران نوروزی است.

فریبا گفت: بیشترین بازدید گردشگران در فروردین سالجاری از موزه ها، مربوط به موزه آرامگاه بوعلی سینا با ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ نفر است.

او گفت: همزمان با ۲۸ اردیبهشت‌، روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی، بازدید از موزه‌ها، پایگاها و بناهای تاریخی زیر نظر این وزارتخانه، رایگان شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ستاد مدیریت بحران پلدختر تشکیل جلسه داد
  • مشکل آبرسانی درددل اهالی روستای باباپیر تویسرکان شد
  • صدای پای بهار در بازار نهاوند به گوش رسید + فیلم
  • آبرسانی به ۱۵ هزار نفر در بخش روستایی به همت خیّران آبرسان
  • خیرین همدانی به ۵۴ روستا آبرسانی کردند
  • آماده شدن روسیه برای جنگ بزرگ با ناتو/ حمله به سفارت روسیه در مولداوی/ حمله روسیه به کارگاه تعمیر ادوات نظامی در اوکراین
  • حمله روسیه به کارگاه تعمیر ادوات نظامی در اوکراین
  • برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان پلدشت 
  • زلزله نهاوند را لرزاند
  • افزایش ۱۹ درصدی بازدید از موزه‌های استان همدان