Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@13:52:49 GMT

عامل قتل مرد معدن دار در انتظار مجازات

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۵۲۷۷

عامل قتل مرد معدن دار در انتظار مجازات

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، این جنایت عصر آخرین روز اردیبهشت سال 96 به مأموران کلانتری 174 قیام دشت اعلام شد بلافاصله مأموران در محل جنایت واقع در یک معدن مس در محدوده روستای چهل قز حاضر شدند و مشخص شد مالک معدن به‌نام اکبر 45 ساله بر اثر اصابت گلوله و ضربات متعدد جسم تیز به قسمت‌های مختلف بدن به قتل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگهبان معدن به کارآگاهان گفت: با وجود تعطیلی معدن، مقتول ساعت 12 ظهر به اینجا آمد و گفت که با دو نفر قرار ملاقات دارد چند ساعت بعد دو جوان با یک پراید به معدن آمدند. نیم ساعتی نگذشته بود که ناگهان صدای شلیک گلوله آمد. به نزدیکی دفتر کار مقتول رسیدم که آن دو جوان را در حال فرار دیدم. بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دادم.

با توجه به اظهارات نگهبان معدن، کارآگاهان اداره دهم با انجام تحقیقات از اعضای خانواده مقتول، دو برادر به‌نام‌های مجتبی37 ساله و مهدی25 ساله را دستگیر کردند.

مجتبی در همان تحقیقات اولیه به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت که برادرش در ارتکاب جنایت هیچ نقش و مشارکتی نداشته و در زمان جنایت تنها نظاره گر بوده است.

سرانجام صبح دیروز مجتبی در شعبه دهم دادگاه کیفری پای میز محاکمه ایستاد و گفت: مجتبی شاگرد مغازه ریخته‌گری پدرم بود و با هم دوست بودیم تا اینکه حدود 8 سال پیش یک روز اسنادی را در خصوص مالکیتش بر یک معدن ارائه کرد و گفت که مالک یک معدن مس در محدوده روستای چهل قز است اما سرمایه‌ای برای بهره‌برداری از آنجا ندارد. به من پیشنهاد سرمایه‌گذاری در استخراج معدن داد و پس از قبول پیشنهاد از سوی من قرار بر آن شد تا پنج درصد مالکیت معدن به من واگذار شود.

من خانه و ماشین و همه زندگیم را فروختم و حدود یک میلیارد تهیه و در معدن سرمایه‌گذاری کردم؛ با وجود قرار اولیه ما دو نفر، هر بار مقتول به بهانه‌های مختلف طی این چند سال از ثبت مالکیت پنج درصد معدن به بنده خودداری می‌کرد و این در حالی بود که قرارداد بین ما دو نفر به‌صورت زبانی بسته شده بود و هیچ قرارداد مکتوبی در این خصوص وجود نداشت.

روز حادثه به سراغش رفتم تا صحبت کنیم. چون چند سال قبل تصادف کرده بودم و نمی‌توانستم رانندگی کنم برادرم همراهم بود. از حدود چند سال پیش اسلحه‌ای را خریداری و آن را نگهداری می‌کردم؛ روز جنایت به واسطه ترسی که از مقتول داشتم اسلحه و همچنین یک قبضه چاقو را با خودم برداشتم و به همراه برادرم به‌سمت معدن راه افتادیم. داخل دفتر در حال صحبت بودم که او شروع به توهین و تحقیر کرد. من هم عصبانی شدم اما قصد کشتن نداشتم. گلوله اول ناخودآگاه شلیک شد اما بعدی‌ها را خودم زدم چون یاد مشکلاتی که با او داشتم افتادم. بعد چند ضربه هم با چاقو به پهلو، دست و گردن مقتول زده و از دفتر خارج شدم. نگهبان معدن را در مقابل دفتر مقتول دیدم و با تهدید اسلحه او نیز کاری نکرد و من به‌همراه برادرم از محل متواری شدیم.

 در ادامه دادگاه برادر و خواهران مقتول و فرزند بزرگش برای قاتل تقاضای قصاص کردند. یکی از خواهران مقتول گفت مادرمان به‌خاطر داغ مرگ برادرم دق کرد و مرد. این مرد زندگی ما را نابود کرد اما معاون دادستان به نیابت از فرزند کوچک وی در خواست دیه کرد.

بدین ترتیب قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قتل متهم مجازات شلیک گلوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل هولناک پدر به دست دختر جوان | همکاری ۲ پسر در اجرای نقشه قتل | متهم: پدرم با زندگی من در خانه مجردی مخالف بود!

به گزارش همشهری آنلاین، عقربه‌ها ساعت ۹:۳۵ صبح دوازدهم اسفندماه سال گذشته را نشان می‌داد که فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و هراسان به اپراتور گفت: با خودرو در جاده قدیم تهران ـ قم در حال رانندگی بودم که جسد مردی را در بیابان‌ها مشاهده کردم؛ برای کمک‌رسانی اقدام کنید.

با اعلام این خبر، ماموران کلانتری ۱۷۸ شمس‌آباد، متخصصان پزشکی قانونی، تیم تشخیص هویت و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به همراه بازپرس جنایی دادسرای فشافویه راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!

تیم جنایی جسد مرد حدوداً ۵۲ ساله را مشاهده کردند که بر اثر خفگی قربانی جنایت شده بود. گزارش پزشک صحنه نیز حکایت از آن داشت قتل در مکان دیگری رخ داده و جسد برای آتش‌افروزی به این بیابان‌ها منتقل شده است. در نخستین‌ گام کارشناسان تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی با دستور بازپرس جنایی اقدام به انگشت‌نگاری از روی جسد کردند که هویت مرد میانسال فاش شد.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات متوجه شدند مقتول که شغل آزاد داشته، ساکن غرب استان تهران بوده و ۲ دختر جوان نیز دارد که اعضای این خانواده خیلی زود هدف بازجویی قرار گرفتند.

۲ دختر مقتول با اظهارات ضد و نقیضی در جریان تحقیقات مدعی شدند با پدر خود هیچگونه مشکلی نداشتند و آخرین‌ روزی که او را دیدند ۲۴ ساعت قبل از کشف جسد بوده است، همچنین به دلیل اینکه مقتول در گذشته سابقه ترک خانه را به مدت چندین روز داشته، فقدانی او را به پلیس اعلام نکرده‌اند.

تحقیقات محلی تیم جنایی از همسایه‌ها حکایت از آن داشت، این ۲ خواهر به شدت با پدر خود اختلاف داشتند و مقتول در گذشته چندین‌بار فرزندان خود را به قتل تهدید کرده بود که همین سرنخ شک کارآگاهان را برانگیخت!

تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی ادامه داشت تا اینکه لاشه سوخته خودروی پژو پارس مقتول داخل یک دره واقع در شهرستان دورود توسط ماموران پاسگاه حشمت‌آباد کشف شد و در ادامه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ۲ دختر جوان مقتول را دستگیر کردند.

یکی از خواهران که در جریان تحقیقات منکر هرگونه درگیری با پدر خود بود پس از مواجه با شواهد و مدارک موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشت و از یک جنایت هولناک رازگشایی کردند.

یکی از متهمان ماجرای جنایت را اینطور توضیح داد: من و خواهرم قصد داشتیم تا در یک خانه مجردی زندگی کنیم اما پدرمان مخالف بود و همین موضوع اختلاف خانوادگی گسترده‌ای آفرید و تا حدی پیشرفت که پدرم ما را تهدید به قتل کرد.

زن جوان ادامه داد: در جریان این درگیری‌ها به تنهایی تصمیم گرفتم که پدرم را به قتل برسانم به‌خاطر همین از ۲ مرد جوان که از گذشته با آنها دوست بودیم، کمک گرفتم. روز حادثه پدرم در اتاق خوابش به خواب عصرگاهی فرو رفته بود که من درب ورودی خانه را مخفیانه برای متهمان باز کردم، دقایقی بعد آنها از پله‌ها بالا آمدند و با طنابی که در اختیارشان گذاشتم پدرم را با همکاری یکدیگر به قتل رساندیم.

متهم گفت: پس از ارتکاب جنایت، جسد را با خودروی پژو ۲۰۶ من به بیابان‌های اطراف تهران ـ قم بردیم و در آنجا با بنزین جسد را به آتش کشیدیم در ادامه هم ۲ مرد جوان خودروی پژو پارس پدرم را از پارکینگ خانه برداشتند و برای معدوم کردن آن جهت گمراه کردن مسیر پرونده به شهرستان دورود بردند. خواهرم در این جنایت نقشی نداشته است.

کارآگاهان به دنبال دریافت این اعترافات، خیلی زود اقدامات اطلاعاتی را کلید زدند و مخفیگاه ۲ مرد جوان را در غرب استان تهران شناسایی و آنها را در یک عملیات ضربتی به دام انداختند.

متهمان پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی خیلی زود هدف بازجویی قرار گرفتند و به قتل مرد جوان با همدستی یکی از دختران مقتول اعتراف کردند.

با صدور قرار عدم صلاحیت از سوی دادرس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی بخش فشافویه، پرونده به دادسرای مربوط ارجاع داده شد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

کد خبر 846751 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...
  • راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • کشف جسد دست و پابسته زن ثروتمند در کمد | خدمتکار خانه دستگیر شد
  • قتل آتشین پدر در خواب با نقشه شیطانی دخترش
  • قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دخترش
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • قتل هولناک پدر به دست دختر جوان | همکاری ۲ پسر در اجرای نقشه قتل | متهم: پدرم با زندگی من در خانه مجردی مخالف بود!