Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@21:54:49 GMT

صفرتا صد کرونا در آستارا / وضعیت تحت‌کنترل است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۵۵۴۲

صفرتا صد کرونا در آستارا / وضعیت تحت‌کنترل است

اختصاص بیمارستان قدیم شهرستان آستارا به‌عنوان محل قرنطینه بیماران کرونایی سایر شهرستان‌ها، توزیع اقلام غذایی آلوده به ویروس در سطح شهر و فرار یک فرد مبتلابه کرونا از دست پزشکان ازجمله شایعاتی است که طی این چند روز اخیر، در بین مردم دست‌به‌دست شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، خبر ویروس کرونا فردای روز انتخابات از قم به گیلان رسید تا غربی‌ترین نقطه از استان گیلان نیز مانند دیگر شهرستان‌ها با تشکیل ستاد پیش‌گیری از بحران کرونا دستگاه‌های لشکری، کشوری، سازمان‌های مردم‌نهاد و خبرگزاری‌ها را برای مقابله با ویروس کرونا بسیج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تاکنون دو مورد جلسه تحت‌عنوان ستاد پیش‌گیری از بحران کرونا به ریاست فرماندار و دبیری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا در محل فرمانداری تشکیل و آخرین تصمیمات و اقدامات صورت‌گرفته جهت مقابله با ویروس کرونا در آن مرور و برای اعضا ابلاغ‌شده است. 

طبق آخرین اظهارات مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا وضعیت این شهرستان به لحاظ مبتلایان به کرونا سفید بوده و تنها 14 بیمار مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا تحت‌مراقبت هستند که چهار نفر از آن‌ها با توجه به منفی بودن آزمایش‌ها بهبودیافته و ترخیص شده‌اند. 

اختصاص بیمارستان قدیم شهرستان آستارا به‌عنوان محل قرنطینه بیماران کرونایی سایر شهرستان‌ها، توزیع اقلام غذایی آلوده به ویروس در سطح شهر و فرار یک فرد مبتلابه کرونا از دست پزشکان ازجمله شایعاتی است که طی این چند روز اخیر، در بین مردم دست‌به‌دست شده است. 

نظام عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز ضمن تکذیب خبر اختصاص بیمارستان قدیمی این شهرستان به‌عنوان محل قرنطینه بیماران کرونایی سایر شهرستان‌ها اعلام کرده بود که بیمارستان فوق فاقد آب، برق، گاز، تخت، کادر و هرگونه تجهیزات پزشکی است. 

استفاده از ماسک، دست‌کش و الکل در نهادهای دولتی و عمومی افزایش پیداکرده و مردم جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک‌های یک‌بارمصرف و فیلتردار با خود حمل می‌کنند تا درصد انتقال ویروس از راه عطسه و سرفه را کاهش دهند. 

یاسر شیرزاد کارشناس ‌مسؤول بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز با بیان اینکه استفاده از ماسک برای افراد سالم ضروری نیست، اعلام کرده است استفاده از ماسک برای افراد مبتلابه ویروس کرونا توصیه می‌شود تا در اثر عطسه و سرفه ویروس به دیگران منتقل نشود.  

کمبود ماسک، دست‌کش و مواد ضدعفونی‌کننده ازجمله الکل یا افزایش سرسام‌آور قیمت‌ آن‌ها از دیگر دستاوردهای کروناویروس است که باعث‌شده تا یک‌عده سودجو با افزایش خودسرانه قیمت‌ها جان مردم را به ابزاری برای مال‌اندوزی و تجارت تبدیل کنند.  

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، تجارت و معدن شهرستان آستارا نیز با اشاره به حضور گشت‌های نظارت و بازرسی تعزیرات حکومتی و بازرگانی در سطح داروخانه‌ها گفته است در صورت مشاهده یا گزارش هرگونه گران‌فروشی و احتکار ماسک، دست‌کش و مواد ضدعفونی‌کننده با افراد خاطی به‌شدت برخورد می‌شود. 

کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که با تب کمتر از 40 درجه سانتی‌گراد آغازشده و علائمی شبیه آنفلوآنزا دارد و از طریق عطسه و سرفه به دیگران منتقل می‌شود، به‌همین‌دلیل کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجمعات مردمی را بهترین گزینه برای انتشار کروناویروس می‌دانند.  

مدارس، مراکز دانشگاهی، آموزشگاه‌های غیردولتی، باشگاه‌های ورزشی و مراکز عرضه قلیان نیز باهدف کاهش تجمعات مردمی از روز یک‌شنبه تا تعطیل اعلام‌شده و طبق آخرین بازدیدهای میدانی صورت‌گرفته مردم از ترس ابتلا به ویروس کرونا از حضور در محافل عمومی اجتناب می‌کنند. 

حسن رستم‌زاد رئیس شورای تأمین شهرستان آستارا نیز در دومین جلسه ستاد پیش‌گیری از بحران کرونا از آموزش‌وپرورش، شهرداری‌ها و ورزش و جوانان خواسته است تا مدارس، سرویس‌های بهداشتی و اماکن ورزشی را با هماهنگی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان ضدعفونی و استریل کنند.  

استریل و ضدعفونی درب‌های ورود و خروج، جامهری‌ها، کفشداری و ضریح امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع)، آبدارخانه، سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه مساجد از دیگر اقداماتی است که در راستای پیش‌گیری از بحران کرونا در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا قرارگرفته است.  

استقرار اکیپ‌های تب‌سنج و قرنطینه در مرزهای زمینی، دریایی و ریلی از دیگر اقدامات ستاد پیش‌گیری از بحران کرونا در شهرستان آستارا است که 15 نفر از پزشکان و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی، اتباع خارجی و ایرانی متردد از مرز را پایش می‌کنند. 

طبق آخرین آمار ارائه‌شده از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا علاوه بر تب‌سنجی 72 هزار نفر از اتباع آذری و ایرانی در نوار مرزی استان گیلان، 11 فروند کشتی و 17 رام قطار باری نیز به ترتیب در منطقه ویژه اقتصادی و بارانداز ریلی آستارا-آستارا مورد پایش بهداشتی قرارگرفته‌اند. 

 به گزارش فارس، ویروس کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود. طبق آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی از چهار گیلانی مبتلابه ویروس کرونا دو نفر تاکنون فوت کرده‌اند. 

انتهای پیام/84008

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان کرونا ویروس بیماران شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا ویروس کرونا شهرستان ها طبق آخرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره‌برداری از بیمارستان رازی کوهدشت تا سال ۱۴۰۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، بهروز رحیمی، عصر امروز در بازدید از پروژه‌های بهداشتی این شهرستان اظهار داشت: تعیین‌تکلیف پروژه‌های درمانی یکی از اتفاق‌های خوب در کوهدشت است.

او اضافه کرد: دو پروژۀ اصلی درمانی در کوهدشت شامل ستاد شبکه، درمانگاه شماره یک شهری و آزمایشگاه اصلی تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد.

112 طرح بهداشتی و درمانی در لرستان افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: مرکز جامع سلامت کوهدشت تا یک ماه آینده تجهیز و افتتاح می‌شود.

رحیمی با اشاره به بیمارستان 250 تختخوابی رازی کوهدشت، بیان کرد: این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار برای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

او با بیان اینکه بیمارستان رازی کوهدشت 55درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعلام کرد: این پروژه که جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور است به 500میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: پروژۀ بیمارستان رازی کوهدشت هم‌اکنون فعال است و تلاش می‌کنیم که این پروژه را تا پایان 1404 به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟