Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ترکیه در آلمان با توجه به حمله نژادپرستانه اخیر در شهر هانائوی آلمان که منجر به کشته شدن برخی اتباع ترک هم شد از دولت آلمان خواست که برخوردهای خود در مقابله با نژادپرستی، اسلام هراسی و بیگانه ستیزی را اصلاح کند. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "علی کمال آیدین"، سفیر ترکیه در برلین بعد از حمله نژادپرستانه در شهر هانائوی آلمان که منجر به کشته شدن حدود 11 نفر شد که تعدادی از آن ها شهروندان ترک بودند خواستار تجدید نظر دولت آلمان درباره این مسئله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مصاحبه‌ای با بخش آلمانی حریت  گفت که حالا زمان توقف این روند فرا رسیده است.

این مقام ترک اعلام کرد که نهادهای آلمانی باید خطاها در برخورد با نژادپرستی، بیگانه ستیزی و اسلام هراسی و تبعیض نژادی را پذیرفته و آن را اصلاح کنند.

سفیر ترکیه در آلمان در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که در این میان به سختی روزی در آلمان می گذرد که در آن تهدیدی در جایی از این کشور علیه مساجد رخ ندهد.

وی در این راستا به دستگیری یک گروه دوازده نفره از راستگرایان افراطی در آلمان که اخیرا انجام شد اشاره کرد که در آن افراد دستگیر شده حملاتی علیه مساجد را در برنامه داشتند.

آیدین که بعد از حمله تروریستی در هانائو در هسن حضور داشت اعلام کرد که اولین ترک ها حدود 60 سال پیش به دعوت آلمانی ها به این کشور آمدند. آلمان اکنون برای خیلی شهروندان از ترکیه به یک وطن جدید تبدیل شده است. همه نئونازی ها باید بدانند مهم نیست شما چه کاری انجام می دهید اما جامعه ترکیه بخشی از آلمان باقی خواهد ماند.

یک خودرو چندین نفر را در آلمان زیر گرفتشهروندان آلمانی: بزرگترین تهدید تروریستی از جانب راستگرایان افراطی استتیراندازی در شهر اشتوتگارت آلمان

روز چهارشنبه گذشته در شهر هانائوی آلمان در نزدیکی فرانکفورت یک مرد 43 ساله حدود 9 تبعه خارجی را با شلیک گلوله کشت. وی در آخر هم خود و مادرش را کشت. به گفته محققان این حمله تروریستی با انگیزه های نژاد پرستانه انجام شد.

تیراندازی چهارشنبه در شهر هانائوی آلمان شوک بزرگی به عرصه سیاسی آلمان وارد کرده و واکنش های زیادی به همراه داشت.

بعد از این حادثه تروریستی بار دیگر بحث ها درباره لزوم مقابله جدی با راست گرایی افراطی و نژاد پرستی در این کشور بالا گرفته است.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان سفیر ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان