Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:21:14 GMT

بارش برف و کولاک، گردنه‌های استان قزوین را فرا گرفت

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۶۰۷۸

بارش برف و کولاک، گردنه‌های استان قزوین را فرا گرفت

جواد حق لطفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تردد در تمامی محورهای استان عادی و روان بوده اما رعایت نکات ایمنی هنگام رانندگی بسیاری ضروری است.

وی اضافه کرد: از نظر جوی در گردنه سلطان بلاغ واقع در محور آوج به رزن، گردنه طالقان در محور آبیک به طالقان، گردنه هجیب واقع در جاده بویین زهرا - ساوه و بخش‌هایی از آزادراه قزوین - زنجان شاهد بارش برف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق لطفی افزود: در دیگر محورهای استان تاکنون مورد خاصی گزارش نشده است اما جا دارد شهروندان از سفرهای غیرضروری پرهیز نمایند.

وی اضافه کرد: آزاده راه زنجان - قزوین در استان زنجان به علت کولاک شدید و کاهش دید تا اطلاع ثانونی مسدود شده است و رانندگان از کیلومتر ۶۰ به محور زنجان- ابهر هدایت می‌شوند که باید مورد توجه مسافران و رانندگان قرار گیرد.

حق لطفی تاکید کرد: برای تردد در محورهای برفگیر و کوهستانی همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی به ویژه زنجیرچرخ الزامی است و رانندگان باید نکات ایمنی را هنگام رانندگی در جاده‌های برفی و بارانی رعایت نمایند.
۳۹۰ راهدار با ۲۸۰ دستگاه ماشین آلات در راه‌های استان قزوین در آماده باش هستند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف استان قزوین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان

سمیه لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه چهار روز گذشته بارش‌های خوبی در سطح استان داشته‌ایم به طوری که بیشترین بارش از ایستگاه حاجی آباد زیرکوه به میزان ۶۲ میلی متر ثبت شده است.

وی با اشاره به میزان بارش‌های بالای ۵ میلی متر در طی ۲۴ ساعته گذشته در استان گفت: در این مدت بارش‌های ثبت شده در ایستگاه ابراهیمی ۱۴، قدمگاه و کهنو ۱۲، چاهداشی ۱۰، النگ ۸، حسین آباد و بغداده ۷، جنوب شهر بیرجند ۶ و چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز و فردا ضمن تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و همچنین افزایش سرعت وزش باد را در منطقه خواهیم داشت.

لطفی ادامه داد: همچنین در این مدت بارش باران به صورت پراکنده در استان قابل پیش بینی است.

وی یادآور شد: با توجه به آخرین اجرای مدل‌های پیش‌یابی در برخی از نقاط شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، سرایان و نهبندان و زیرکوه در طی امروز و فردا می‌توان انتظار بارندگی داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی به وضعیت دما در استان اشاره داشت و گفت: دمای هوا در استان طی امروز و امشب افزایشی پیش بینی می‌شود به طوری که شاهد افزایش یک تا سه درجه سلسیوس خواهیم بود.

لطفی با بیان اینکه صبح امروز سربیشه و بیرجند به طور مشترک با کمینه دمای ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و روز گذشته نیز بندان با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بوده است، اضافه کرد: همچنین دمای هوا در بیرجند در گرم‌ترین ساعات دیروز ۲۲ درجه سلسیوس گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اواخر هفته پیش رو بارندگی‌های خوبی در صورت تثبیت نقشه‌ها در منطقه داشته باشیم.

کد خبر 6089563

دیگر خبرها

  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی (فیلم)
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید