Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فیلم مزاحم (The Intruder) محصول کشور آرژانتین به کارگردانی ناتالیا متا از جمله آثاری است که در جشنواره فیلم برلین 2020 در روزهای گذشته برای اولین‌بار به نمایش درآمده است.
به گزارش آریا، فیلم مزاحم که در بخش مسابقه هفتادمین دوره از جشنواره فیلم برلین برای تصاحب خرس طلایی به رقابت می‌پردازد سیسیلیا روت، اریکا ریواس و نائول پرز بیسکایارت را به عنوان بازیگران اصلی در خدمت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روت بابت حضور در آثار پدرو آلمودوار کارگردان مشهور اسپانیایی شناخته شده است؛ این بازیگر در فیلم‌هایی چون «همه چیز درباره مادرم» و «با او حرف بزن» به ایفای نقش پرداخته. نائول پرز بیسکایارت نیز بیشتر بابت حضور در فیلم سینمایی «120 تپش در دقیقه» شناخته می‌شود.
فیلم مزاحم درباره زنی هنرمند است که پس از یک تجربه آسیب‌زا دچار بحران روانی شده، صداهایی مرموز و عجیب می‌شنود و خود واقعی‌اش را با تصوری از خود، اشتباه می‌گیرد. در حال حاضر 5 نقد درباره این اثر سینمایی به رشته تحریر در آمده است. در میان این نقدها چهار منتقد در مجموع نسبت به فیلم ابراز رضایت کرده‌اند و یک منتقد فیلم را نپسندیده است. گرچه برای بررسی دقیق‌تر نظرات منتقدان انگلیسی‌زبان درباره فیلم باید زمان بیشتری سپری شود و تعداد نقدهای بیشتری در مورد فیلم مزاحم منتشر شود اما می‌توان با نگاهی به نقدهای اولیه تا حدودی به تاثیر اولیه فیلم روی این گروه از منتقدان پی برد.
اریک کوهن منتقد نشریه ایندی‌وایر در مجموع، فیلم مزاحم را پسندیده و معتقد است این اثر سینمایی آنقدر تمهیدات مختلف را به کار می‌گیرد تا بتواند ریتمی نفس‌گیر ایجاد کند و در هر پیچ قصه به کلی فضا را تغییر دهد. منتقد ایندی‌وایر به بازی چند لایه اریکا ریواس اشاره می‌کند و روایت کلی فیلم (هنرمندی که باید به دوبله یک فیلم بپردازد)‌ را به شدت محیطی حاصلخیز و نمادپردازانه برای روایت یک بحران روانی با محوریت هویت عنوان می‌کند.
وندی آید منتقد اسکرین دیلی فیلم را دوست داشته و آن را اثری می‌داند که همچون ذهن تکه پاره شخصیت اصلی فیلمش روایت را هم به تدریج بر مخاطب آشکار می‌کند اما به دلیل بازی جذاب اریکا ریواس هرگز سرگرم‌کنندگی خود را از دست نمی‌دهد. منتقد اسکرین دیلی طراحی صدای فیلم را یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین بخش‌های آن می‌داند و از نظرش طراحی بصری اثر به اندازه طراحی صوتی آن موفق نیست.
اما در نهایت بد نیست به نقد منفی جسیکا کیانگ منتقد نشریه ورایتی اشاره کنیم که فیلم را یک تریلر روانشناختی توصیف می‌کند که به شکل عجیبی بی‌مزه و بی‌رنگ و بو است.
کیانگ فیلم دوم ناتالیا متا را به طرز ناامیدکننده‌ای نپخته می‌داند و باور دارد که کارگردان موفق نشده از پتانسیل‌های ترسناک و قدرتمند این قصه به قدر کفایت بهره ببرد. این منتقد می‌افزاید بخش پررمز و راز و تاریک فیلم هم در کنار نوع فیلم‌برداری و نورپردازی اثر تا حدی نامطلوب و زننده به نظر می‌رسد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جشنواره برلین مزاحم فیلم مزاحم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم

ایسنا/خراسان رضوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر از ضرب و شتم یک جوان باغیرت کاشمری در دفاع از سه دختر نوجوان خبر داد و گفت: این جوان کاشمری که با ضربه چاقو مجروح شده در بیمارستان بستری است.

سید مصطفی قریشی یزدی در گفت و گو با ایسنا در خصوص این واقعه به ایسنا گفت: شب گذشته هفتم اردیبهشت‌ماه همزمان با شب سالگرد شهادت حمیدرضا الداغی شهید غیرت، یک جوان باغیرت کاشمری وقتی مشاهده می‌کند که راکبان یک موتور سیکلت برای سه دختر نوجوان که در حال عبور هستند ایجاد مزاحمت کرده‌اند در راستای وظیفه انسانی و نهی از منکر به این افراد تذکر لسانی می‌دهد.

وی با بیان اینکه راکبان موتور سیکلتی که برای این سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند حال خوشی هم نداشته‌اند، اظهار کرد: این جوان با غیرت به جهت وظیفه انسانی و نهی از منکر لسانی به آنها تذکر می‌دهد که دست از کارشان بردارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر گفت: با توجه به اینکه حال این افراد مساعد نبود از موتور سیکت پیاده شده و پس از درگیری یک ضربه چاقو به وی وارد می‌کنند که در نهایت با چاقویی که به گردن این جوان وارد می‌شود وی را مجروح می‌کنند.

وی بیان کرد: بلافاصله این جوان توسط نیروهای مردمی به بیمارستان منتقل می‌شود و دو ضارب نیز توسط عوامل مردمی حاضر در صحنه دستگیر و تحویل عوامل گشت ۱۱۰ داده می‌شوند.

قریشی یزدی با بیان اینکه فرماندار شهرستان از همان لحظه اولیه گزارش حادثه دستورات لازم را به مسئولان حوزه بهداشت و درمان برای رسیدگی به وضعیت حال این جوان صادر کردند، خاطرنشان کرد: بلافاصله عمل جراحی انجام می‌شود و بحمدالله اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

وی با اعلام اینکه پرونده متهمین در حال انجام سیر مراحل قانونی است، ادامه داد: این جوان که در پی حمایت از سه دختر دچار حادثه شده یک شهروند عادی بوده و فقط در پی وظیفه انسانی خودش این اقدام را انجام داده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر تاکید کرد: ستاد حمایت از تمامی شهروندان که در مسیر تذکر لسانی و اهتمام به محیط پیرامونی خود دچار حادثه می‌شوند را وظیفه ذاتی خودش می‌داند و قطعاً با دستورات قاطع دادستان شهرستان با این برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه برخورد جدی صورت خواهد پذیرفت.

فرماندار، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ریاست شبکه بهداشت و درمان در لحظات اولیه بر بالین بیمار حاضر و ضمن عیادت، از پدر و مادر ایشان به خاطر تربیت فرزندی با غیرت تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم