Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور پیشگیری از کرونا، شیوه‌نامه‌ای برای صنوف مختلف در خصوص رعایت بهداشت فردی و گندزدایی محل تنظیم و برای هر بخش به صورت جداگانه ارسال شده است.

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی افزود: این شیوه‌نامه برای همه رستوران داران، هتلداران، صاحبان فست فودها، محیط های کارگری و صنوف خدماتی به صورت جداگانه ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مهمترین مبحث در خصوص پیشگیری از کرونا در محیط‌های صنفی، حفظ سلامت کارکنان و کارگرانی است که در آن محل مشغول کار هستند، بر این اساس این افراد باید بهداشت فردی را رعایت کنند و کارت بهداشت همراه داشته باشند.

وی گفت: متصدی هر واحد صنفی موظف است نظارت داشته باشد تا کارکنان با داشتن علایمی مانند تب، سرفه، تنگی نفس یا هرگونه علایم سرماخوردگی در محل کار حضور پیدا نکنند.

حسنی افزود: رعایت مسایل بهداشت فردی از جمله استفاده از دستکش، روپوش مناسب و ماسک که پیشتر هم به کارکنان واحدهای صنفی خدماتی توصیه شده بود، در شیوه‌نامه جدید مورد تاکید دوباره قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در نانوایی‌ها نیز مانند گذشته لازم است نان توسط نانوا بین مشتریان توزیع شود و همه نانوایی‌ها از دستگاه کارتخوان برخوردار باشند تا امکان انتقال آلودگی از طریق اسکناس از بین برود.

وی گفت: در شیوه‌نامه‌های ارسال شده نحوه گندزدایی سطوح، میز و سایر وسایل شرح داده شده که رعایت این موارد به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند.

حسنی افزود: برای کسانی که به عنوان مصرف کننده کالا یا دریافت کننده خدمات وارد واحدهای صنفی می‌شوند، لازم است شستن دست‌ها را به عنوان مولفه ضروری همواره مدنظر داشته باشند.

وی با تاکید بر رعایت توصیه‌های ذکر شده در شیوه‌نامه‌ها اظهار داشت: مراکز بهداشت آمادگی دارند هر نوع سوال از سوی واحدهای خدمات رسان و مردم را از طریق شماره ۱۹۰ پاسخگو باشند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پیشگیری از کرونا شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • مهلت ۲ هفته‌ای برای انتقال نمایشگاه‌های خودرو به شهرک صنفی کاوه در مهاباد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی