Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:41:02 GMT

استارت‌آپ؛ نوآورانه‌ای در صنعت انگور و کشمش

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۶۲۵۶

استارت‌آپ؛ نوآورانه‌ای در صنعت انگور و کشمش

 ایده‌های استارت‌آپی فرصت‌های نابی است که به سرعت تبدیل به کسب و کار می‌شود و این رویداد استارت‌آپی به دنبال آشتی کشاورزی سنتی با صنعت و ورود فناوری و نوآورانه‌ها به فرآیند سنتی انگور و کشمش است.

هدف از این رویداد استارت‌آپی حمایت از طرح‌های نوآورانه در صنایع غذایی وابسته به انگور و کشمش و تبدیل ایده به ثروت است، رویدادی که صاحبان ایده و فکر می‌توانند در محورهای فناوری در توسعه استفاده از انگور، نانو تکنولوژی و نانو بیوتکنولوژی، اقتصاد انگور، صنایع بسته‌بندی و برندسازی، محصولات ارگانیک و سالم، شیرین‌کننده‌های طبیعی و استفاده از آن در صنایع غذایی و فرمولاسیون محصولات جدید خوراکی و غیرخوراکی ایده دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر روز چهارشنبه در این باره در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا به ویژگی استارت‌آپ همچون چابکی، نزدیک شدن به بازارهای مالی و اقتصادی، رسیدن هر چه سریعتر به محصول نهایی گفت: استارت‌آپ می‌خواهد در جهان مطرح و یک ایده نو بیاورد.

بهناز عطائیان با اشاره به بومی‌سازی ایده‌های نو اظهار داشت: پژوهشکده انگور و کشمش با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی همدان به عنوان حامی اصلی صنایع کوچک، در تلاش برای نزدیک کردن کشاورزی سنتی به صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اقتصاد استان همدان بر پایه کشاورزی و اقتصاد ملایر نیز بر پایه انگور و مشتقات آن است، تاکنون کشاورزی سنتی با صنعت در حوزه انگور و کشمش مرتبط نشده و حلقه گمشده‌ای در این حوزه وجود دارد.

استارت آپ؛ شاهراه برندسازی انگور و کشمش

معاون پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر افزود: با وجود جهانی شدن انگور ملایر در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو)، این محصول هنوز جایگاه خاصی ندارد و با توجه به تبدیل حدود ۸۰ درصد این محصول به کشمش، هنوز برندی برای کشمش ملایر نداریم.

عطائیان با اشاره به مشکلات بسته‌بندی کشمش، نداشتن برند ثابت کشمش و تهیه غیربهداشتی شیره انگور گفت: استارت‌آپ‌ها می‌توانند کمک کنند تا جایگزین مناسبی برای خاک شیره پیدا کرده و بتوانیم با جایگزینی فرمولاسیون جدید، برای تولید شیره انگور سیب سلامت بگیریم.

معاون پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر شرکت صنایع غذایی سحر را یکی از حامیان این رویداد عنوان و بیان کرد: انگور و کشمش ملایر می‌تواند با وجود رقبایی زیاد، در جایگاه نخست قرار گیرد و با یک برند خاص در سبد غذایی خانواده بیاید.

عطائیان خاطرنشان کرد: در این رویداد استارت‌آپی در صدد هستیم دانشجویان و فعالان حوزه انگور و کشمش را در گرایش‌های مختلف همچون ماشین آلات، اقتصاد و یا باغبانی به یک شکل‌گیری جدید فکری راهنمایی و بتوانیم آن را به بازار اقتصادی نزدیک کنیم.

پژوهشکده تسهیل کننده جذب حمایت برای صاحبان ایده

به گفته وی در صنعت انگور به دنبال ایده نو هستیم و هر صنعتی که به این ۲ محصول ختم شود، پژوهشکده به دنبال پیدا کردن راه چاره‌ای عملی برای آن است.

وی با تاکید بر اینکه استارت‌آپ به حل مشکلات این حوزه و برندسازی کمک می‌کند افزود: در این رویداد حتی اگر یک با ۲ ایده نو به نتیجه برسد و بتواند ما را به بازار فروش نزدیک کند، برای ما کافی است.

معاون پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر با اشاره به برقراری ارتباط خوب پژوهشکده با اتاق بازرگانی همدان گفت: امیدواریم در کنار این رویداد یک تفکر استارت‌آپی شکل گیرد و استارت‌آپ‌های بعدی به بازار تولید نزدیک‌تر شود.

عطائیان اظهار داشت: با ارسال ایده و طرح ها و پس از داوری، از بین آنها ۱۰ ایده برتر معرفی و به ایده‌های اول تا سوم جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

ملایر پیشتاز نوآوری در صنایع غذایی انگور و کشمش

وی ادامه داد: پژوهشکده به دنبال این است تا پس از داوری و انتخاب ایده‌های برتر با کمک سازمان صنایع کوچک، اتاق بازرگانی، پارک علم و فناوری، محققان و فعالان این حوزه از نظر فنی، فیزیکی و مالی در کنار این ایده‌ها قرار گیرد.

عطائیان گفت: پژوهشکده انگور و کشمش می‌تواند تسهیل‌کننده جذب حمایت‌ها و تسهیلات مالی و همچنین جذب سرمایه‌گذار برای ایده‌های برتر باشد.

وی یادآور شد: به کسانی‌که ایده یا طرح برای ما ارسال کردند، مهلت دادیم تا ایده خود را پخته‌تر کنند تا بتوانیم حامیان بهتری برای آنها پیدا کنیم.

معاون پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر عمده‌ترین راه حل مشکل کارآفرینی و اشتغالزایی را اینگونه عنوان کرد: چنانچه از ابتدا بتوانیم کارآفرینی را در ذهن دانشجویان ایجاد کنیم و این تفکرها بعد عملی پیدا کند و تفکر استارت‌آپی داشته باشند، مشکلات اشتغال حل خواهد شد.

عطائیان بیان کرد: ما در کنار رقبا می‌توانیم در نوآوری صنایع انگور و کشمش در سطح ملی پیشتاز باشیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مردم نسبت به محصولات استارت‌آپی دید مثبتی دارند و برای جوانان جذابیت خاصی دارد.

عطائیان ابراز امیدواری کرد: در حوزه صنایع غذایی انگور و کشمش با رویدادهای استارت‌آپی بتوانیم رویکرد مثبتی ایجاد کنیم.

نخستین رویداد استارت آپی در صنایع غذایی انگور و کشمش اواخر فروردین سال ۹۹ به همت پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر برگزار خواهد شد.

دانشگاه ملایر در چهار کیلومتری محور به اراک واقع شده است.

برچسب‌ها دانشگاه ملایر توسعه صادرات همدان استارتاپ ملایر همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه ملایر توسعه صادرات همدان استارتاپ ملایر همایش دانشگاه ملایر توسعه صادرات همدان استارتاپ ملایر همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین

دبیر رویداد مانوین در نشست خبری این رویداد که در مدرسه دارالفنون برگزار شد از برگزاری بزرگترین گردهمایی فعالان، ایده پردازان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به صنایع خلاق در ایران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ یاسر قرایی؛ دبیر رویداد مانوین در نشست خبری این رویداد که در مدرسه دارالفنون برگزار شد از برگزاری بزرگترین گردهمایی فعالان، ایده‌پردازان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به صنایع خلاق در ایران خبر داد.

این رویداد 4 روزه که همزمان با اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، بستری را فراهم می‌کند تا فعالان این حوزه با تبادل نظر، ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند، از تجارب یکدیگر بیاموزند و برای خلق آینده‌ای روشن در این حوزه گام بردارند.

قرایی در این نشست خبری اظهار کرد: ما نیاز داریم تا به حوزه فناوری و نوآوری نگاه بومی و هویت‌محور داشته باشیم و مانوین نیز به دنبال این رسالت شکل گرفته است تا جریان و شبکه‌ای که در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم ایجاد شدند را به یک اجتماع فعال تبدیل کند.

مانوین؛ حل مسائل جامعه با فناوری‌های فرهنگی و نوآور

وی در ادامه افزود: در این رویداد، 28 غرفه در حوزه‌های مختلف صنایع خلاق از جمله نوشت‌افزار، آموزش و یادگیری، نوآوری اجتماعی، صندوق‌ها، سبک زندگی و مد و پوشاک حضور خواهند داشت و فرصتی ایده‌آل برای رونمایی از دستاوردها، محصولات و خدمات نوآورانه خود به مخاطبان ارائه خواهند داد.

دبیر رویداد مانوین همچنین به برگزاری پنل‌های تخصصی، سخنرانی‌های TED، روایت پیشرفت و رویدادهای B2B در این رویداد اشاره کرد و گفت: این بخش‌ها فرصتی عالی برای تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون موضوعات مختلف در حوزه صنایع خلاق، از جمله فعالیت‌های کنسرسیومی، مطالعات و فناوری، نوآوری و توسعه فناوری و همچنین تقدیر از افراد اثرگذار در این حوزه را فراهم می‌کند.

قرایی در پایان سخنان خود، از علاقه‌مندان به حوزه صنایع خلاق برای حضور در این رویداد دعوت کرد و گفت: مانوین، گامی در جهت رونق اقتصاد خلاق و توسعه پایدار است و با گردهم آوردن فعالان این حوزه، زمینه‌ای را برای تبادل دانش، تجارب و ایده‌ها فراهم می‌کند و به پیشرفت و توسعه این صنایع در ایران کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد