Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد استاندار یزد با تاکید بر این که هیچ تصوری از نمای سه هفته آینده استان برای اعمال سیاست‌های محدودکننده به علت کرونا ویروس وجود ندارد، بر پیش گرفتن سیاست‌های خنثی به ویژه در تبلیغات حوزه گردشگری در این بازه زمانی تاکید کرد.

«محمدعلی طالبی» استاندار یزد در جلسه ستاد خدمات سفر یزد که شب گذشته در محل استانداری و با حضور مسئولان استان برگزار شد، با بیان این که هیچ تصوری از نمای سه هفته آینده استان نداریم تا بتوانیم در مورد سیاست‌های محدودکننده استان حرف بزنیم، اظهار کرد: البته تا ۱۰ روز آینده و مشخص شدن وضعیت استان با حداکثر آمادگی وظایف و مسئولیت‌های این حوزه را دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معیار برنامه‌ها و مسئولیت‌ها در نظر گرفتن شرایط عادی برای پذیرش مهمانان نوروزی است ولی در عین حال که باید آمادگی پذیرایی از مهمانان نوروزی را داشته باشیم، باید با توجه جدی به کورونا ویروس و تاثیرات آن، علاوه بر رعایت ضوابط و سیاست‌های کشوری و استانی، شرایط را برای ورود گردشگران نوروزی تسهیل کنیم.

وی با بیان این که برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات استان در حوزه گردشگری بر مبنای نتایج جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر، جلسه ستاد پدافند زیستی و کارگروه سلامت شورای برنامه‌ریزی اخذ خواهد شد، گفت: در دوره‌ای که بیماری خودش را نشان دهد و شرایط و وضعیت استان نمود پیدا کند، به طور یقین با امکان تسهیلات برای ورود گردشگران، برنامه‌ریزی جدی نیز تدوین خواهد شد.

استاندار یزد با تاکید بر پیش گرفتن سیاست خنثی تا ۱۰ روز آینده در حوزه گردشگری، گفت: باید با پیش گرفتن سیاست خنثی نسبت به تشویق یا منع گردشگران از سفر به یزد پرهیز کنیم و تا ۱۰ روز آینده که وضعیت استان روشن و تصمیم‌گیری خواهد شد نباید با ایجاد نگرانی بیش از حد، جامعه را هراسان کنیم.

وی با بیان این که با فرارسیدن موعد تعیین شده، علاوه بر تامین همه تمهیدات مهمانان نوروزی در شرایط مختلف و وضعیت شرایط عادی و همچنین احتمال افزایش مسافران، نیازمند افزایش خدمات بهداشتی و ایمنی و اعمال محدودیت‌هایی در مورد مسافران خواهیم بود، گفت: تقویت نگاه محدودکننده در استان اشتباه است چرا که یکی از مهمترین این تاثیرات سوء، بیکاری تعداد زیادی از افراد شاغل در صنعت گردشگری به خصوص افرادی با قراردادهای سه ماهه در آستانه نوروز است.

طالبی افزود: باید بسیاری از واحدهای اقامتی و پذیرایی در ایام نوروز درآمد و بازده اقتصادی خوب و مطلوبی داشته باشند لذا ضروری است از فلاکت اقتصادی پیش روی عده زیادی از فعالان صنعت گردشگری جلوگیری شود اما خط قرمز ستاد پدافند زیستی و کارگروه سلامت شورای برنامه‌ریزی باید مبتنی بر رعایت ایمنی و بهداشت در گردشگری جدای از رعایت سیاست‌های کشوری و استانی شود.

وی از ضرورت پیش قدمی بخش خصوصی در رعایت ایمنی و بهداشت در صنعت گردشگری یاد کرد و گفت: استان یزد جزو استان‌هایی با شاخص بالای سلامت، مراکز درمانی و پزشکان و متخصصان خوبی است لذا باید صنعت گردشگری نیز با رعایت نکات بهداشتی و حفظ ایمنی گردشگری هم این اطمینان را به کشور بدهد تا خدمات را نیز با حداکثر کیفیت ارائه خواهد داد.

استاندار یزد از لزوم توجه واحدهای اقامتی دیگر به خصوص مدارس به عنوان یکی از زیرساخت‌های اقامتی در ایام نوروز به نکات ایمنی و بهداشتی اشاره و با تاکید بر شاخص‌های امنیتی در تعطیلات نوروز گفت: در صورت وجود یا نبود کرونا ویروس در استان، باید با رعایت اقدامات پیشگیرانه و توجه به این مهم از سوی تمام دستگاه‌های استان، سیستم ایمنی مناسبی را در این ایام ایجاد و حفظ کرد.

طالبی در رابطه با مصداق‌های مسائل مربوط به جامعه و ضرورت توجه به آن‌ها خاطرنشان کرد: در این راستا مسائلی مانند جمع اوری متکدیان توسط کارگروه اجتماعی استانداری دنبال شود تا نمای مناسبی از شرایط اجتماعی استان یزد داشته باشیم، از طرفی تمام شهرستان‌ها باید آمادگی شرایط مختلف را به رغم امیدوار بودن به پیش نیامدن مشکلات چندانی در استان، داشته باشند.

در پایان این ستاد از «علیرضا دهقان» تولیدکننده محصولات غذایی به علت تبلیغات یزد با استفاده از تولید بسته‌بندی‌هایی با نمای اماکن تاریخی این شهر جهانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري کروناویروس استاندار يزد صنعت گردشگری استاندار یزد برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد

جلسات علنی مجلس در هفته آینده جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تشکیل نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پایان جلسه علنی عصر امروز گفت که جلسه بعدی مجلس یکشنبه ۲۳ اردیبهشت برگزار می‌شود. بر این اساس مجلس همزمان با ایام تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • این جاده‌ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد