Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران می‌گوید مجموع تامین مالی سرمایه‌ای و بازار بدهی در بورس تهران به ۱۴۴.۷ هزار میلیارد تومان در ۱۰ ماهه نخست امسال رسیده که رشدی ۱۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

 معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به وضعیت بازار بورس اوراق بهادار تهران و تامین مالی از طریق بازار سرمایه طی ۱۰ ماهه نخست امسال و سال ۱۳۹۷ را بررسی کرده و نوشته است، در حالی که تامین مالی سرمایه‌ای در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ برابر با ۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ هزار میلیارد تومان بوده، این رقم برای ۱۰ ماهه نخست امسال به ۶۹.۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین تامین مالی در بازار بدهی در مدت زمان مورد گزارش از ۳۶.۵ هزار میلیارد تومان به ۷۵.۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. آمارهای اعلام شده حکایت از آن دارند که در مجموع ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۷ برای تامین مالی سرمایه‌ای معادل ۵۹.۶ هزار میلیارد تومان و برای تامین مالی بازار بدهی ۱۴۴.۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

براساس این گزارش رشد تامین مالی از طریق بازار سرمایه نیز ۱۴۳ درصد بوده است. معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده است که سهم عرضه اولیه در تامین مالی بازار سرمایه تنها ۱.۹۵ درصد بوده که بسیار ناچیز است.

همچنین سهم افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام از تامین مالی بازار سرمایه (رشد ۶۳ درصدی نسبت به ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۷) داشته و به ۱۹.۲ درصد رسیده است. این گزارش می‌افزاید تنها ۲.۵ هزار میلیارد تومان از ۷۵ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر شده طی ۱۰ ماهه نخست ۱۳۹۸، اوراق شرکتی بوده است.

رشد ۴۲ درصدی ارزش معاملات بورس تهران

براساس این گزارش ارزش معاملات در یک ماهه منتهی به ۲۱ بهمن‌ماه از ۴۸.۹ هزار میلیارد تومان به ۶۹.۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که رشدی ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد. براین اساس همچنین حجم معاملات در بازار بورس تهران از ۹۶.۵ میلیارد سهم به ۱۳۲.۵ میلیارد سهم رسیده که این شاخص نیز ۳۷.۳ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

طی مدت مورد گزارش تعداد معاملات نیز ۲۷.۳ درصد رشد یافته است و از ۱۰.۴ میلیون معامله به ۱۳.۲ میلیون معامله افزایش یافته است. این آمارها نشان می‌دهند که میانگین روزانه ارزش معاملات در ماه در بازه زمانی یک ماهه منتهی به ۲۱ بهمن‌ماه، از ۲.۴ هزار میلیارد تومان به ۳.۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. این شاخص نیز ۴۵.۸ درصد رشد یافته است.

 ایبِنا

برچسب ها: بازار سرمایه ، تامین مالی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه تامین مالی ۵ هزار میلیارد تومان بازار سرمایه ۱۰ ماهه نخست تامین مالی سال ۱۳۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال

غلامحسین بهمنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همه ساله در ۶ ماهه نخست سال پیک مصرف تولید است که مسئولان با برنامه ریزی مناسب در خصوص واردات و اشباع بازار  می‌توانند از التهابات قیمت جلوگیری کنند.

او نرخ مصوب هرکیلو شکر برای مصرف کننده را ۳۴ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نبود سیاست و برنامه ریزی مناسب موجب شده تا قیمت هرکیلو شکر در بازار به بالای ۴۰ هزارتومان برسد.

بهمنی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال روزانه ۷ تا ۸ هزارتن شکر مورد نیاز است، گفت:  با توجه به آنکه شکر کشت پاییزه تنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتن است، از این رو انتظار می‌رود یک میلیون تن کسری از طریق واردات تامین شود تا نوسانی در بازار رخ ندهد.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر ادامه داد: بنابر آمار قیمت هرتن شکر خارجی تحویل بنادر ۵۶۰ یوروست که با احستاب ارز نیما، برای واردکننده ۲۲ تا ۲۳ هزارتومان تمام می‌شود و بدین ترتیب هرکیلو شکر تصفیه شده در سامانه بازارگاه ۲۸ هزارتومان عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتن شکر در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: بنابر آمار سالانه یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن شکر در داخل تولید و مابقی با احتساب ذخایر استراتژیک وارد کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند