Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حاج عابدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اعلام هواشناسی، بارش برف و باران در روزهای پایانی هفته پیش‌بینی شده که احتمال وقوع سیل وجود دارد و از این جهت به منظور جلوگیری از غافلگیری در هنگام بحران باید تمهیدات لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به این که برخی از مسیرهای انتقال آب کشاورزی توسط کشاورزان دچار تغییر شد باید اقدامات لازم برای اصلاح آن‌ها انجام شود تا اینکه آب ناشی از بارش‌ها به مسیر رودخانه های فصلی هدایت و به باغ ها و مزارع خسارت وارد نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون ادامه‌ داد: کشاورزانی که مزارع، باغ هاو گلخانه‌های آن ها در مسیر حرکت آب‌روان‌هاست باید پیش‌بینی لازم برای جلوگیری از ورود آب به اراضی کشاورزی خود را انجام دهند و در صورتی که باید اقداماتی در حوزه مدیریت بحران شهرستان انجام شود این موضوع را به جهاد کشاورزی گزارش کنند.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در سال زراعی فعلی در تیران و کرون 180 میلی متر به ثبت رسید، یادآورشد: این میزان بارش در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش 30 میلی متری داشته و پیش بینی می شود در روزهای پایانی سال و بهار سال آینده نیز شاهد بارش برف و باران باشیم.

حاج عابدی خاطرنشان‌کرد: با توجه به بارش هایی که در طی سال زراعی گذشته و امسال انجام شده سفره‌های زیر زمینی تغذیه شدند و میزان آب چشمه های آب، قنات و چاه ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها فرصت های خوبی را برای کشاورزان رقم می‌زند، گفت: بی توجهی به اصول ایمنی و بهره نگرفتن از توصیه‌های کارشناسان کشاورزی در این ایام موجب خسارت به اراضی کشاورزی می‌شود که باید کشاورزان به این موضوع توجه کنند.

تیران و کرون دارای ۲۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۱۳۰ هکتار گلخانه دارد، این شهرستان رتبه اول گلخانه‌های صنعتی استان اصفهان را به خود اختصاص داده که سالانه بیش از ۲۰ درصد محصولات گلخانه‌ای حوزه کشاورزی این شهرستان به خارج کشور صادر می‌شود.

مساحت اراضی کشاورزی استان اصفهان 569 هزار هکتار است و 11 درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی این استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد که سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای شامل سبزی و صیفی و گل و گیاه زینتی استان برابر 1600 هکتار و میزان تولید سالانه سبزی و صیفی گلخانه‌ای استان بالغ بر 235 هزار تن بوده که اصفهان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها تیران وکرون بارندگی اراضی کشاورزی سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیران وکرون بارندگی اراضی کشاورزی سیل تیران وکرون بارندگی اراضی کشاورزی سیل اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد

یوسف خدادادی امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت حدنگاری در گرمی (مغان) گفت: پارسال به طور میانگین برای ۱۹ درصد اراضی زراعی این شهرستان اسناد رسمی صادر شد که امسال به ۳۰ درصد افزایش یافت و تلاش می‌شود تا پایان سال این رقم به ۴۵ درصد برسد.

معاون دادگستری استان اردبیل با اشاره به اولویت اجرای قانون حدنگاری در دستگاه قضایی و اهتمام به اجرای دقیق و کامل آن، افزود: پیشرفت‌های خوبی در سایه همکاری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط از جمله در بحث صدور اسناد زراعی انجام شده است.

به گفته او، اجرای قانون حدنگاری و تثبیت مالکیت موجب شفافیت و پیشگیری از بروز فساد و وقوع جرم می‌شود و در کاهش اختلاف‌های ملکی و میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم نیز بسیار موثر است؛ از این رو موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال تا رسیدن به نتیجه به جد پیگیری می‌شود.

خدادادی اظهار کرد: اراده جدی بین مسئولان شهرستان گرمی برای اجرای کامل قانون حدنگاری وجود دارد که انتظار می‌رود در سایه این اراده و انجام هماهنگی‌های لازم، به هدفگذاری‌های ترسیم شده در راستای صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی این شهرستان دست یابیم.

او با بیان اینکه تصمیم‌هایی نیز در مورد بافت‌های مسکونی گرفته شده است، افزود: در همین راستا سه هزار و ۴۰۰ فقره پرونده در حال رسیدگی بوده و هماهنگی لازم برای سرعت‌بخشی به صدور اسناد این زمین‌ها انجام شده است.

معاون دادگستری استان اردبیل بیشترین مشکل در صدور اسناد اراضی زراعی را کمبود نیروی انسانی واحدهای ثبتی و نبود اداره ثبت در بخش انگوت عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع در نشست‌های کمیته استانی مطرح می‌شود تا نسبت به برطرف کردن آن اقدام لازم صورت گیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران