Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور هیات‌های نظامی دو طرف در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دومین کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور هیات‌های نظامی دو طرف در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد. ین اجلاس به ریاست سردار « قدیر نظامی» رییس امور بین امور بین الملل و دیپلماسی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشکر محمد اف فواد معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و با حضور کارشناسان نظامی دو کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اجلاس، زمینه‌های همکاری در خصوص تبادل هیئت‌ها و مقامات نظامی و در حوزه‌های مختلف آموزشی، رزمایش‌های مشترک، همکاری‌های علمی و پژوهشی، حوزه طب نظامی، همکاری های ورزشی و فرهنگی و دیگر حوزه های مورد علاقه طرفین بحث و بررسی شد و برنامه‌های و همکاری‌ها برای سال ۱۳۹۹ مشخص و تعیین شد.

 

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان علاوه بر پیوندهای تاریخی فرهنگی و تمدنی به عنوان دو کشور همسایه دارای مرز مشترک و طولانی هستند و در بسیاری از مسائل نظامی و دفاعی امنیتی و انتظامی زمینه‌های گسترده‌ای برای همکاری دارد.


 همچنین در مسائلی مانند تروریسم و قاچاق انسان و مواد مخدر دریای خزر و امنیت منطقه حوزه قفقاز از جمله دیگر موضوعات مورد علاقه طرفین برای مذاکره و توسعه همکاری ها است.

 

همکاری‌های نظامی میان نیروهای مسلح دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان طی چند سال اخیر از روند قابل توجهی برخوردار بوده و در چارچوب اراده و خواست رهبران سیاسی و نظامی و توافق میان فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در دو کشور پیش‌بینی می‌شود که روابط نسبت به گذشته از شرایط و موقعیت بهتری برخوردار باشد.

 

دومین اجلاس کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان پس از مذاکرات تخصصی و ملاقات هیئت های آذری با امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار علی عبدالهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، امیر دریادار امیر حسین خانزاده فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با امضای یک یادداشت تفاهم به پایان می‌رسد. برابر توافقات انجام شده سومین اجلاس مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان سال آینده در شهر باکو تشکیل می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ایران ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، علی فکری امروز در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان