Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:19:03 GMT

۲۵ هزار اصله نهال در مهدی‌شهر توزیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۷۴۱۵

۲۵ هزار اصله نهال در مهدی‌شهر توزیع می‌شود

حمیدرضا عبدوس در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی در تقویم ملی نام‌گذاری شده است، ابراز داشت: ۲۵ هزار اصله نهال طی هفته منابع طبیعی در مهدی‌شهر توزیع می‌شود.

وی بابیان اینکه تلاش شد تا از گونه‌های مقاوم و سازگار با منطقه استفاده شود، افزود: نهال‌های توزیعی بین مردم از نوع کاج تهران، کاج مشهد، زبان‌گنجشک، تبریزی، اقاقیا، عرعر، سرو خمره‌ای، ارغوان، کاج مشهد سرو شیراز، بید، توت، سنجد و زیتون شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر بابیان اینکه این نهال‌ها علاوه بر عموم مردم بین شهرداری، شهرک‌های صنعتی و برخی نهادها برای ایجاد فضای سبز نیز توزیع می‌شود، ابراز داشت: هدف از این اقدام احیای منابع طبیعی و توجه به افزایش سرانه فضای سبز است.

عبدوس نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز را شعار امسال هفته منابع طبیعی خواند و اضافه کرد: کاشت درخت به‌عنوان یک فرهنگ مناسب باید در بین جامعه نهادینه شود زیرا کاشت درخت سبب پاکیزگی هوا، تولید اکسیژن، حفظ منابع آبی و جلوگیری از فرسایش خاک خواهد شد.

کد خبر 4863560

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته درختکاری مهدیشهر انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس شهرکرد گرگان بارش برف قزوین سیلاب شیراز بیرجند بارش باران منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاوید بخت پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: کهگیلویه و بویراحمد سرانه نخست جنگل در کشور را دارد و ۸۷ درصد مساحت استان در عرصه‌های ملی است.

وی با بیان اینکه دوهزار و ۱۰۰ گونه گیاهی و ۴۵۰ گونه گیاه دارویی در استان رشد می‌کنند، گفت: ریشه کنی و برداشت بی رویه سبب شده که گیاهانی همچون، «بن سرخ»، «بیلهر»، «تره»، «جاشیر» خوراکی، «کرفس» کوهی، «آنغوزه» و «باریجه» در خطر انقراض قرار بگیرند.

جاوید بخت تصریح کرد: جریمه ریشه کنی هر بوته بر اساس قانون یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است اما همچنان ریشه کنی گیاهان در استان ادامه دارد.

وی افزود: مسدود کردن جاده‌های فرعی منتهی به مراتع، فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های جمعی و سازماندهی نیروها به سمت مناطق بحرانی که خطر تخریب گیاهان مرتعی دارند از مهمترین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ریشه کنی گیاهان کوهی و در حال انقراض استان است.

مدیرکل منابع طبیعی استان با بیان اینکه در سال گذشته ۶۵ هزار بوته کرفس در منطقه دیمشوک با مشارکت شهروندان طبیعت دوست در عرصه‌های منابع طبیعی کشت شد، گفت: استفاده از ظرفیت مرتع‌داران دارای پروانه به صورت بهینه از منطقه «گُرگو»، «دلی گردو» و «میان تنگان» و همچنین برخورد قانونی لازم برای عبرت آموزی دیگران از اقدامات انجام شده در راستای کاهش بوته کنی هستند.

جاوید بخت تصریح کرد: فرهنگ سازی اساسی و اصولی مرتبط با بقای منابع طبیعی برای آیندگان، آموزش مردم و جوامع محلی درباره زمان و میزان بهره‌برداری از گیاهان مرتعی و اطلاع رسانی عواقب قانونی و میزان جرایم ریشه‌کنی گیاهان مراتع، می‌تواند به کاهش بوته کنی در استان و جلوگیری از انقراض گونه‌های گیاهی کمک کند.

کد خبر 6094110

دیگر خبرها

  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود