Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: کودکان کار و خیابان در شرایط عادی از وضعیت مطلوب در محیط زندگی و کارشان برخوردار نیستند و مدام در معرض آسیب‌های مختلف جسمی و روحی قرار دارند. در روزهای اخیر اخباری از ابتلای کودکان به کرونا شنیده نشده است و شاید به همین دلیل مسئولان وزارت بهداشت توجه به این قشر آسیب پذیر را از برنامه‌هایشان حذف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«فرشید یزدانی» مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: « کودکان کار در شرایط غیر بهداشتی زندگی و کار می‌کنند و قطعا به دلیل سوء تغذیه شرایط جسمی خوبی ندارند و در مقایسه با همسالانشان از ضعف جسمانی برخوردارند. با توجه به این مسائل قطعا این کودکان در معرض ویروس کرونا هستند و در صورت ابتلا شرایط سختی خواهند داشت.»


به گفته او توجه به وضعیت کودکان کار و توزیع بسته‌های بهداشتی میان آنها جزء برنامه‌های وزارت بهداشت نیست و تاکنون کاری از سوی متولیان بهداشت برای ایمن کردن کودکان کار انجام نشده است.»
یزدانی عنوان می‌کند: « کودکان کار همه جا حضور دارند و ابتلای آنها به ویروس کرونا تهدیدی جدی است و در صورت بی توجهی به این موضوع فاجعه بزرگی در راه خواهد بود.»
توزیع بسته‌های بهداشتی و توزیع بروشورهای آموزشی و اطلاع رسانی درست به کودکان کار و خانواده‌های آنها ابتدایی‌ترین کاری است که متولیان بهداشت در جلوگیری از وقوع فاجعه بزرگ می‌توانند انجام دهند.


 

کد خبر 486967 برچسب‌ها حقوق کودکان همشهری محله

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حقوق کودکان همشهری محله کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است