Web Analytics Made Easy - Statcounter

امسال با توجه به قوانین جدید اعمال شده از سوی عربستان، زائران باید شخصاً بار خود را به باجه پذیرش تحویل داده و رسید دریافت کنند. همچنین زائران‌ می‌توانند یک ساک دستی به ابعاد ۳۵.۳۰.۳۰ به وزن ۵ کیلوگرم با خود به داخل هواپیما ببرند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، نام‌نویسی حج‌ تمتع از نهم اسفندماه آغاز می‌شود و امسال بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده توسط مسؤولان حج ایران و عربستان، ۸۷ و هزار و ۵۰۰ نفر از کشورمان برای انجام مناسک حج ابراهیمی به عربستان اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی زائران خانه خدا قبل از رفتن به این سفر معنوی در کاروان‌هایی آموزش‌های لازم برای این سفر حج تمتع را خواهند دید و مدیر و روحانی کاروان‌ها نیز در طول سفر به سوالات حجاج پاسخ می‌دهند.

همچنین هر ساله به منظور هماهنگی جامه‌دان یا چمدان‌های حجاج کاروان‌های ایرانی و جلوگیری از گم شدن آن‌ها، به هر کاروان جامه‌دان‌های یکسان و همرنگی داده می‌شود و زائران خانه خدا باید وسایل خود را در آن قرار دهند.

امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هر زائر مجاز به حمل دو چمدان حداکثر با وزن ۲۰ کیلوگرم است.

همچنین زائران‌ می‌توانند یک ساک دستی به ابعاد ۳۵.۳۰.۳۰ به وزن ۵ کیلوگرم با خود به داخل هواپیما به همراه داشته باشند. البته آوردن پتو، آب زمزم و سایر وسایل اضافه به داخل هواپیما ممنوع است.

امسال با توجه به قوانین جدید اعمال شده از سوی عربستان، زائران باید شخصاً بار خود را به باجه پذیرش تحویل داده و رسید (تگ بار) دریافت کنند و امکان حمل و همراه داشتن هرگونه چمدان غیراستاندارد و اضافه نیز وجود ندارد و فرودگاه عربستان از پذیرش آن خودداری خواهد کرد.

اگر زائری بیش از دو‌چمدان‌مصوب با وزن هر کدام ۲۰ کیلوگرم همراه داشته باشد، به شرط آن که در ردیف بارهای ممنوعه نباشد، به ازای هر کیلو بار اضافه باید مبلغ ۲۰ ریال سعودی بپردازد. البته شرکت‌های هواپیمایی هیچ‌گونه‌تعهدی نسبت به پذیرش و حمل بارهای اضافه به ویژه بارهای حجیم و غیراستاندارد ندارد.

همچنین بر اساس قوانین بین‌المللی، حمل هرگونه‌گالن آب به منظور حفظ ایمنی پرواز ممنوع است.

به گزارش فارس، سفر به حج تمتع از تیرماه آغاز می‌شود و بر اساس اولویت‌ها ودیعه‌گذاران تا ۱۵ اردیبهشت ۸۶ می‌توانند برای حضور در حج تمتع ۹۹ نام‌نویسی کنند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حج عربستان زیارت هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: اولین کاروان حج عمرهT فردا پنجم اردیبهشت از بروجرد به سرزمین وحی اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، سیدحمید مصطفایی اظهار کرد: اولین کاروان حج عمره لرستان در قالب یک کاروان با ظرفیت ۸۵ نفر از شهرستان بروجرد اعزام می‌شود.

وی افزود: از اواخر اردیبهشت اعزام زائران حج تمتع آغاز می‌شود و لرستان برای حج تمتع ۸ کاروان با ظرفیت هزار و ۲۱۰ نفر دارد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: از این تعداد دو کاروان خرم‌آباد، دو کاروان بروجرد، یک کاروان کوهدشت، یک کاروان الیگودرز، یک کاروان سلسله و دلفان و یک کاروان نیز متعلق به شهرستان دورود است.

وی تصریح کرد: کاروان‌های تمتع از بیستم تا بیست‌وپنجم اردیبهشت عازم مدینه منوره می‌شوند، اما تاریخ دقیق اعزام کاروان لرستان هنوز مشخص نیست.

مصطفایی با بیان اینکه اعزام کاروان‌ها از طریق تهران و از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام می‌شود، گفت: کلاس‌های آموزشی زائران توسط مسئولان کاروان‌ها نیز در حال انجام است.

کد خبر 747202

دیگر خبرها

  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران