Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@13:54:59 GMT

تشرف 3500 زائر از استان کرمان به حج تمتع در سال 99

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۸۲۷۱

تشرف 3500 زائر از استان کرمان به حج تمتع در سال 99

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: استان کرمان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۲۵ کاروان به حج اعزام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمود عرب‌نژاد در نشست خبری به مناسبت برگزاری حج تمتع ۹۹ اظهار داشت:

مراحل ثبت‌نام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاران حج تمتع که در سنوات قبل ثبت‌نام کرده‌اند برای تشرف در حج سال  ۹۹ فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان بیان داشت: بر اساس جلسات حضور و مذاکراتی که تا به امروز سازمان حج و زیارت کشور با سازمان حج عربستان داشته، الحمدالله در روند برنامه‌های حج سال آینده مشکل خاصی وجود ندارد و مذاکرات با موفقیت انجام شده است.

عرب‌نژاد بیان کرد: گروه‌هایی از حج و زیارت در مکه و مدینه مستقر و در حال پیداکردن و قرارداد بستن با هتل‌ها برای حج سال آینده هستند.

وی ادامه داد: فرآیند ثبت‌نام حج سال آینده که زائران باید انجام دهند شامل انتخاب کاروان، ثبت‌نام و پرداخت مرحله  اول هزینه حج به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: برای انتخاب کاروان نیاز به حضور زائران به دفاتر زیارتی در روزهای اول ثبت‌نام‌ نیست.

وی ابراز داشت: زائرانی که قبلا در سامانه reserv.haj.ìr وارد شده و اصلاح اطلاعات کرده‌اند می‌بایست از روز جمعه ۹ اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح که ثبت‌نام سراسری حج تمتع شروع خواهد شد وارد همان سامانه شوند و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و به مرور زمان به دفاتر زیارتی و مدیران ما مراجعه و مدارک را تحویل دهند و ثبت‌نام نهایی آنها انجام شود.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۲۵ کاروان به حج اعزام خواهد کرد، گفت:   دارندگان قبوض ودیعه‌گذار تا تاریخ ۳۱ فروردین سال ۸۶  ثبت‌نام و دیعه‌گذاری کرده‌اند در محله اول می‌توانند وارد سامانه شوند و برای حج تمتع ۹۹ ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: چنان‌چه ظرفیت کاروان‌ها تا تاریخ ۳۱ فروردین ۸۶ تکمیل نشد از تاریخ ۲۱ اسفند سال جاری ظرفیت جدید یعنی تا ۱۵ اردیبهشت  ۸۶ به مردم اعلام خواهیم کرد تا برای ثبت‌نام اقدام کنند و مرحله دوم به‌صورت روز شمار است که از طریق سازمان حج و زیارت و اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عرب‌نژاد عنوان کرد: تاکنون هنوز مبلغ نهایی حج تمتع سال ۹۹ اعلام نشده و دلیل اینکه تاکنون تعلام نشده نوسانات ارز است و چیزی که فعلا اعلام شده زائران درقسط اول باید  ۲۵ میلیون تومان از طریق سامانه واریز کنند و نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها نیست، در قسط اول سود دوران سپرده‌گذاری محاسبه و از ۲۵ میلیون تومان کم می‌شود و مابقی را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان افزود: توصیه داریم زائران حج تمتع سال آینده از هم اکنون برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند و زائرانی که گذرنامه دارند باید اعتبار تا ۳۰ دی سال آینده  داشته باشد.

عرب‌نژاد اظهار کرد: به‌علت حوادثی  که بعد از اربعین در کشور عراق اتفاق افتاد تقریبا سفر به کربلا تعطیل شد و چند روزی راه‌اندازی مجدد شد اما به‌علت بیماری کرونا تعطیل شده است.

وی ادامه داد: از تاریخ ۲۴ اسفند سال جاری تا ۳۱ فروردین سال آینده سفرهای نوروزی عتبات انجام می‌شود که منوط به کاهش بیماری کرونا است و همچنین دولت عراق مجوز حضور زائران ما را به کشور خود بده،د ما آمادگی داریم هم ‌پروازهای زمینی و هوایی را در ایام نوروز شروع کنیم.

عرب‌نژاد بیان داشت: در صورتی که مردم کرمان از سفر به سوریه و زیارت مرقد حضرت زینب (ع) استقبال کنند ما آماده هستیم از پایان اسفندماه  پرواز در هر ماه به مدت  یک هفته به‌صورت چرخشی با استان‌های همجوار راه‌اندازی کنیم.

وی یادآور شد: برای حج تمتع، کاروان‌هایی از  شهرستان، کرمان، رفسنجان، زرند، شهربابک،  سیرجان، بردسیر، انار، بم و جیرفت اعزام می‌شوند و شهرستان‌هایی که کاروان نداریم باید با کاروان  شهرستان‌های همجوار مراجعه کنند.

انتهای پیام/80018/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: حج حج تمتع زائر کاروان مدیرکل حج و زیارت استان کرمان سال آینده عرب نژاد ثبت نام حج تمتع حج سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع

سید حمید مصطفایی اظهار داشت: امسال تعداد هزار و ۲۱۰ زائر از لرستان عازم سرزمین وحی و حج تمتع خواهند شد.

وی عنوان کرد: این تعداد زائر در قالب هشت کاروان از لرستان به حج تمتع مشرف خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان، ادامه داد: برنامه‌های متعددی برای آموزش زائران در نظر گرفته شده است و در این راستا همایش متمرکز آموزش زائران شهرستان‌های کوهدشت و خرم‌آباد را تا کنون برگزار کرده‌ایم.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شکسته شدن سد عدم اعزام زائران عمره به همت دولت سیزدهم
  • اعلام امادگی۳ هزار ۵۰۰زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • جزئیات اعزام زائران خراسان رضوی به عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده
  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت