Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@23:46:51 GMT

گرد و غبار ۱۳ شهر خوزستان را فراگرفت

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۸۵۰۷

گرد و غبار ۱۳ شهر خوزستان را فراگرفت

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان وقوع گرد و غبار در ۱۳ شهر استان را گزارش کرد. بیشترین گرد و غبار در شوش با چهار برابرحد مجاز ثبت شده‌است، این در حالی است که بیشتر نقاط خوزستان دیروز شاهد بارندگی شدید بود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان در ساعت هشت صبح امروز میزان گرد و غبار در شوش ۶۰۰ میکروگرم برمترمکعب، بندر امام ۵۹۸ میکروگرم برمترمکعب، ماهشهر ۵۵۲ میکروگرم برمترمکعب، اهواز ۵۱۳ میکروگرم برمترمکعب، خرمشهر ۵۰۱ میکروگرم برمترمکعب، شادگان ۴۷۱ میکروگرم برمترمکعب، اندیمشک ۳۳۲ میکروگرم برمترمکعب، سوسنگرد ۳۱۷ میکروگرم برمترمکعب، رامشیر ۳۱۰ میکروگرم برمترمکعب، آبادان ۲۶۶ میکروگرم برمترمکعب، حمیدیه ۲۳۹ میکروگرم برمترمکعب، شوشتر ۲۵۱ میکروگرم برمترمکعب و رامهرمز ۱۹۸ میکروگرم برمترمکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

۹ شهر خوزستان روز سه شنبه درگیر گرد و غبار بودند و میزان گرد وغبار در آبادان به ۷.۵ برابر حدمجاز رسید. اهواز همزمان شاهد بارندگی نیز بوده است.

اداره کل مدیریت بحران خوزستان صبح امروز در اطلاعیه ای با اشاره به اطلاعیه مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان اعلام کرده است که یک توده گرد و خاک روی کشورهای عراق و عربستان تشکیل شده که انتظار تاثیر این توده و کاهش دیدافقی و افزایش آلاینده گرد و خاک در مناطق مرکزی،غربی و جنوبی استان در روز چهارشنبه پس از خروج سامانه بارشی پیش بینی شده است.

ستاد بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستادهای بحران شهرستان‌ها دستور داده است که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی و بهداشتی مانند پرهیز از تردد غیرضروری و درصورت لزوم استفاده از ماسک مناسب و توجه به سایر توصیه ها، هشدارها و نکات ایمنی ارائه شده به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وزش باد، گرد و خاک و آلودگی هوا، اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار دهند.

لینک کوتاه: asriran.com/0030CN

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گرد و غبار خوزستان میکروگرم برمترمکعب گرد و غبار گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت و باعث کاهش کیفیت هوا در این منطقه شد.

اردلان محمدپور، با بیان اینکه  جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب استان  حاکم خواهد شد که در برخی  مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه خواهد بود، افزود:

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای چهار درجه سانتیگراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هشت و ۲۵ درجه سانتیگراد نوسان داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود