Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت داروسازی "مدرنا"(Moderna) اعلام کرد که ساخت واکسن "کروناویروس" را تکمیل کرده و برای آزمایش‌های بیشتر به مقامات عالی سلامت آمریکا ارسال کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، هم‌اکنون تمامی مردم سراسر جهان، به خصوص کشورهای آلوده به "کرونا ویروس" سخت منتظر شنیدن خبر ساخت واکسن قطعی برای این ویروس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شیوع کروناویروس،  شرکت "مدرنا"(Moderna) خبر داد که نسخه آزمایشگاهی این واکسن را برای آزمایشات اولیه به مسئولان عالی سلامت آمریکا ارسال کرده است. شیشه‌های کوچک این واکسن به "موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار ایالات متحده آمریکا"(NIAID) ارسال شده‌اند.

شرکت "مدرنا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ما شیشه‌های واکسن "mRNA-1273" را به "مؤسسه ملی سلامت"(NIH) ارسال کردیم تا فاز اولیه مطالعاتی آن در آمریکا انجام شود.

قرار است محققان موسسه ملی سلامت آمریکا(NIH) آزمایشات فاز انسانی این واکسن را انجام دهند.

موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار آمریکا(NIAID)، یکی از 27 موسسه تشکیل دهنده موسسه ملی سلامت آمریکا(NIH) است که همگی زیر نظر وزارت بهداشت این کشور فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر دانشمندان سراسر جهان به دنبال ساخت واکسن "کرونا ویروس" هستند و البته که تنها زمان ثابت خواهد کرد کار تحقیقاتی کدامیک از آنها مسمر ثمر واقع خواهد شد.

انتظار می‌رود که آزمایشات بالینی این واکسن اواخر ماه آوریل انجام شود. اگر این آزمایش‌ها موفقیت آمیز پیش رود، وضع مقررات و مطالعات عمیق‌تری را به دنبال خواهد داشت. به این ترتیب این احتمال وجود دارد که این واکسن تا سال آینده آماده توزیع نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس واکسن کرونا سلامت آمریکا موسسه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

اعتراضات و تجمعات حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های سراسر آمریکا همچنان ادامه دارد و دانشجویان و اساتید می‌گویند تا زمانیکه خواسته‌هایشان مبنی بر توقف و قطع همکاری دانشگاه‌ها با رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش در غزه برآورده نشود، از این تجمعات دست بر نمی‌دارند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه شیکاگو که مدل آزادی بیان در بین دانشگاه‌های آمریکا محسوب می‌شود صحنه تنش‌های زیادی بین ماموران اجرای قانون و دانشجویان بود.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، یکی از اساتید ۶۵ ساله این دانشگاه دستگیر شد که همین مساله به تشدید بحث‌ها درباره سیاستگذاری در پردیس‌های این دانشگاه منجر شده است.

رفتار پلیس با این استاد دانشگاه به خشم دانشجویان و دیگر اساتید انجامید. رئیس دانشگاه شیکاگو نیز گفته که تجمعات نباید ادامه پیدا کند.

در این میان، پلیس نیویورک از پهپاد برای رصد تجمعات اعتراضی حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های این شهر استفاده می‌کند.

پلیس نیویورک همچنین ده‌ها نفر از دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک شامل ۳۰ دانشجو، شش استاد و دو کارمند این دانشگاه را دستگیر کرده است.

به گفته موسسه هنر شیکاگو، حدود ۵۰ نفر در جریان تظاهرات روز شنبه در مقابل این موسسه دستگیر شدند.

به گفته سخنگوی موسسه، تظاهراتی با حضور برخی از دانشجویان موسسه هنر شیکاگو، صبح روز شنبه در باغ شمالی موزه آغاز شد.

مراسم فارغ‌التحصیلی در کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات متحده پس از چند هفته اعتراض که منجر به دستگیری بیش از ۲۱۰۰ نفر در بیش از ۴۰ دانشگاه در حداقل ۲۵ ایالت شد، در حال برگزاری است.

تجمعاتی در همبستگی با مردم غزه نیز در پردیس‌های دانشگاهی در انگلیس و ایرلند ادامه دارد و برخی دانشگاه‌ها شاهد برپایی چادرهایی مشابه دانشگاه‌ها در ایالات متحده هستند.

همزمان با اعلام آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره نزدیک شدن آتش بس بین رژیم صهینونیستی و حماس، معترضان طرفدار فلسطین دانشگاه دولتی جورجیا را اشغال کردند.

اساید این دانشگاه نیز اعلام کردند که مایلند شاهد یک آتش بس دائمی در نواز غزه باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • ادامه اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد