Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@09:32:57 GMT

(تصاویر) تظاهرات در عراق با ماسک پیشگیری از کرونا

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۸۷۹۳

(تصاویر) تظاهرات در عراق با ماسک پیشگیری از کرونا

اعتراضات عراق به رغم شیوع بیماری کرونا با حضور مردم بغداد در مخالفت با نخست وزیر جدید برگزار شد.

به گزارش فرارو، معترضان در تظاهرات خود در میدان التحریر واقع در مرکز بغداد بار دیگر مخالفت خود را با محمد توفیق علاوی، نخست وزیر جدید اعلام کرده و خواستار انتخاب شخصیتی جایگزین و مستقل خارج از احزاب موجود در عراق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرکنندگانی که ماسک هایی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به صورت زده بودند پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن از پارلمان خواسته شده بود قانون جدیدی را به عنوان مقدمه‌ای برای تغییر جامع در روند سیاسی کنونی کشور تصویب کند.

معترضان همچنین در استان نجف به رغم شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اداره‌ها و بسیاری از نهادها به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

تظاهرات و انقلاب ۲۵ فوریه در حالی تشدید می‌شود که پارلمان عراق قصد دارد به اعضای کابینه جدیدی که علاوی ارائه کرده رای اعتماد دهد. کابینه‌ای که مردم عراق از همان ابتدای مکلف شدن علاوی توسط رئیس جمهوری عراق با آن مخالف هستند.

معترضان در بغداد و دیگر استان‌های عراق از ماه اکتبر تاکنون دست به تظاهرات زده و خواستار انتخاب نخست وزیری مستقل برای دولتی موقت تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام تحت نظارت بین‌المللی هستند.

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا ویروس عراق تظاهرات عراق بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که شب گذشته، نیرو‌های پلیس آمریکا، ۹۳ معترض حامی فلسطین را بازداشت کردند، امروز اعلام کرده است که مراسم اصلی آغاز فارغ‌التحصیلی (۲۱ اردیبهشت) را به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو می‌کند.

به نظر می‌رسد شروع اعتراضات دانشجویی از دانشگاه کلمبیا بود. در این دانشگاه معترضان حامی فلسطین اقدام به برپایی یک چادر برای اعتراض کردند. پلیس ابتدا تلاش کرد که تجمعات دانشجویان را بر هم بزند و ۱۰۰ نفر از معترضان را دستگیر کرد، اما این اقدام نتیجه عکس داد و تظاهرات‌ها شدت گرفت.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد