Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@05:19:02 GMT

تغییر ژن‌های کودکان با استرس جدایی از والدین

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۸۸۵۸

تغییر ژن‌های کودکان با استرس جدایی از والدین

ایسنا/خراسان رضوی استرس در کودکانی که از 30 ساعت یا بیشتر در هفته از والدین خود جدا هستند باعث تغییر در ژن‌های آنان می‌شود.

به گزارش ساینس دیلی، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، کودکانی که بیرون از منزل از آنان نگهداری می‌شود، به‌خصوص کودکانی که در شرایط ضعیف مراقبت می‌شوند و بیشتر از 30 ساعت در هفته بیرون از خانه هستند، مقدار کورتیزول بالاتری در مقایسه با کودکان در منزل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققانی که روی نیازهای عاطفی کودکان کار می‌کنند به این نتیجه رسیدند که سطح بالای هورمون کورتیزول در کودکان و خردسالانی که دور از والدین به ویژه مادر هستند تأثیرات ژنتیکی در درازمدت روی نسل آینده خواهد داشت.

دکتر گری استاد بازنشسته دانشگاه اگزتر انگلستان گفت: کورتیزول پاسخ طبیعی بدن به استرس در پستانداران است که در شرایط اضطراری مفید اما به‌طور ثابت در طول ساعت‌ها و روزها  مضر است.

به گفته وی سطح بالای کورتیزول نشانه استرس است و ساعاتی که کودک با والدین می‌گذراند، برای کاهش این میزان مهم است. استرس در تعدادی از کودکان به‌خصوص پسران باعث خشونت می‌شود.

افزایش سطح کورتیزول با کاهش میزان آنتی بادی در ارتباط است و باعث تغییراتی در بخش‌هایی از مغز می‌شود که در ارتباط با پایایی احساسات است.

عوامل محیطی روی ژن‌ها تأثیر دارند، بنابراین می‌توانند ژن‌ها را تغییر دهند و زمانی که این تغییر توسط تجربیات منفی در کودکی به وجود آید به نسل آینده منتقل خواهد شد.

به گفته دکتر گری این تأثیرات وراژنتیکی احتیاج به مطالعات بیشتر دارد و تحقیقات آینده باید ارتباط بین مراقبت از کودکان کوچک را در محیط‌های مختلف، میزان کورتیزول، DNA و رفتار آنان را بررسی کند.

نتایج این تحقیق در مجله  Royal Society of Medicine به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استرس كودكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد

مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان در اطلاعیه‌ای میزان پیش‌بینی بارندگی در نقاط مختلف استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان و با توجه به پیش‌بینی تجمیعی هواشناسی، میزان بارش باران تا ۲۴ ساعت آینده در محور باغین – بردسیر و باغین – جوپار ۱۵ میلی متر، محور باغین – رفسنجان ۱۶ میلی متر خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: میزان بارش باران در محور کرمان – کوهپایه ۱۰ میلی متر، محور زرند - حتکن ۱۲ میلی متر، محور زرند – کوهبنان (دشتخاک) ۱۲ میلی متر و محور زرند – راور (عیسی آباد) ۱۱ میلی متر است.

هم‌چنین طی ۲۴ ساعت آینده محور گلباف – حرمک - کشیت ۱۲ میلی متر، محور سیرچ - اندوهجرد ۱۰ میلی متر، محور سیرچ - شهداد ۱۰ میلی متر، محور راین - جیرفت ۱۰ میلی متر بارندگی خواهند داشت.

کد خبر 747900

دیگر خبرها

  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • کپا آریزابالاگا به چارچوب دروازه رئال مادرید برمی‌گردد
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • استقلال رنگ و بوی تازه می‌گیرد؟!
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان