Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – صبا نوبری؛ حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به تعیین رقم 4میلیون و 970هزار تومان برای سبد معیشت کارگران گفت: چند سال است که رقم سبد معیشت کارگران تعیین می‌شود که البته تاثیر چندانی بر تعیین رقم دستمزد نداشته و کار موثری به نظر نمی‌آید.

وی افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد که دولت قصد دارد با توجه به همان 15درصد افزایش حقوقی که برای کارمندان در نظر گرفته برای افزایش دستمزد کارگران هم تصمیم بگیرد، اما این درحالیست که حتی افزایش حقوق 30درصدی هم کفاف زندگی کارمندان را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: مسائلی مانند تبعات ناشی از افزایش قیمت بنزین و یا تورم به دلیل اقتصاد متلاطمی که کشور ما دچار آن است در سال آینده هم زندگی را برای کارگران سخت تر خواهد کرد و دولت باید فکری اساسی برای وضعیت کارگران بکند.

حاج اسماعیلی ادامه داد: کمک‌های غیرنقدی دولت به کارگران مثل بن خواروبار و یا تسهیلات مسکن در قالب مبالغ 10، 20 و 50 میلیون تومانی با سررسیدهای بلندمت و سود کم امسال بیشتر از هر سال دیگری باید در دستور کار دولت قرار بگیرد و تنها نباید به کمک‌های نقدی اکتفا کرد.

وی با بیان اینکه بهتر است دولت انعطاف خود را در مقابل افزایش حقوق کارگران بیشتر کند، تاکید کرد: همچنین کارگران هم باید ابزار چانه‌زنی خود را افزایش دهند و بهتر است که به جای کارفرمایان طرف حسابشان خود دولت باشد زیرا در شرایط فعلی راضی کردن کارفرمایان کار بسیار سختی خواهد بود.

این کارشناس حوزه کار در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط امروزه کشور و شیوع بیماری کرونا و بسیاری مشکلات دیگر به نظر می‎رسد دولت از مسئله حقوق کارگران غافل شده است و بهتر است که هرچه سریعتر تصمیم درستی در این رابطه اتخاذ کند؛ البته من فکر می‌کنم افزایش دستمزدی کمتر از 35درصد برای کارگران در نظر گرفته نخواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کار حقوق دستمزد کارگران معیشت افزایش حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

اینکه درصد افزایش کرایه تاکسی و تعرفه پزشکی، جریمه رانندگی و هزینه اینترنت بیش از رشد حقوق کارگران باشد باعث کاهش انگیزه می شود. - اخبار سیاسی -

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به الزامات  توجه به حقوق کارگری بویژه در سال جاری که  جهش تولید از سوی رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در شرایطی که نرخ کالاها و خدمات حداقل 40 درصد افزایش داشته،  انتظار می رود در تعیین حقوق کارگران نیز این مسئله منظور شود به ویژه اینکه مسئله جهش تولید که رکن اصلی آن کارگران هستند، از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید هم قرار گرفته است. 

چرا باید "عقب‌ماندگی دستمزد کارگران" را جبران کرد؟

 

وی افزود: یکی از نکات قابل تامل در مصوبه نهایی شورای عالی کار برای حقوق و دستمزد کارگران ثابت ماندن حق مسکن در سال 1403 ثابت  بود که جای تعجب دارد.  

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: قطعاً همه مسئولان کشور در پی کنترل نرخ تورم هستند اما نباید به بهانه مهار تورم هر سال بخشی از سفره کارگران را کوچک کنیم. البته نمی‌توان مسائل کارفرمایان هم در نظر نگرفت اما در شرایط فعلی که فشار تورم زندگی بخش قابل توجهی از قشر کارگران را تحت شعاع قرار داده، لازم است که درباره مولفه‌هایی مانند حق مسکن و پایه سنوات بازنگری‌هایی منطبق بر تورم حاکم بر اقتصاد کشور صورت گیرد. 

بابابی خاطرنشان کرد: البته باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که میزان افزایش حقوق سایر سطوح کارگران نهایتاً 22 تا 25 درصد افزایش داشته  که این رقم هیچ سنخینی با تورم کالاها بویژه تورم اقلام خوراکی را نمی‌دهد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • حال کارگران خوب است!