Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@17:50:26 GMT

آقای روحانی برخورد دستوری و گازنبری جواب نمی‌دهد!

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۹۶۵۱

سرویس اجتماعی خرداد- رضا رئیسی: رئیس جمهوری عصر روز گذشته 6 اسفند ماه سال 98در جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به تمهیدات دولت، اقدامات وزارت بهداشت و توصیه ها خطاب به مردم در مسیر مقابله با کرونا اشاراتی داشت اما شاید مهم ترین بخش اظهارات او که بازتاب بسیار گسترده ای در فضای مجازی و رسانه ای یافت آن بخش از اظهارات وی بود که به عادی بودن شرایط اشاره داشته و تاکید کرد که از روز شنبه دانشگاه ها و مدارس کشور باز است!
به گزارش خرداد، رئیس جمهوری در این جلسه، صراحتا گفت:« از شنبه همه چیز در کشور به صورت روال عادی آن خواهد بود، مگر موارد خاص و شرایط ویژه که ستاد آن را اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس هیچ کدام‌مان نباید اجتهاد در مقابل نص داشته باشیم.»
روحانی البته در این جلسه اظهارات مهم و قابل تاملی هم داشت که با این بخش از فرمایشات خود همه آن موارد را تحت الشعاع قرار داده و افکار عمومی را متمرکز روی مواجهه رئیس جمهوری کشورشان با معضلی کرد که طی این چند روز همه سطوح و لایه های مختلف اقشار متکثر و متنوع مردم را فرا گرفته و امنیت روانی و وضعیت عادی زندگی آنان را مخدوش کرده و در پیامدش انتظار دریافت پالس های امیدوار کننده و اطمینان بخش از متولیان امر را نیز دو چندان کرده است.
شاید روحانی عطف به همین ضرورت و دغدغه آن اظهارات را بیان کرد تا به مردم اطمینان خاطر داده و تسکینی بر قلوب و اذهان جریحه دار شده شان باشد اما تاکتیک برگزیده شده نه فقط پاسخگو نیست که مصداق سرکنگبین صفرا فزود شده و نتیجه معکوس داشته است!
به رغم ضعف در اطلاع رسانی و اشتباهات موردی و نیز هوچی گری و تبلیغات منفی و متواتر عرض ورزان بیرونی، اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم، مسئولان بهداشتی و کادر پزشکی و درمانی با توجه به ضعف و کاستی های موجود در کشور انصافا خوب عمل کرده اند و نباید این حجم از زحمات بی شائبه و مخلصانه را نادیده گرفت، همانطور که به رغم اشتباهات در اطلاع رسانی اصل این دغدغه اطلاع رسانی حداقل در کشورهای اطراف ما نیز بی سابقه و قابل تقدیر است.
اما آنچه که برآیند عمومی را نسبت به روند کلی اتفاقات نامثبت و ناراحت کننده کرده همین واکنش های غیر حساب شده و بدور از تامل و تدقیق است.
بله آقای رئیس جمهوری به عنوان راس هرم اجرایی کشور باید نگران و دغدغه مند رتق و فتق امور باشد اما همزمان او به طریق اولی مسئول حفظ امنیت جانی و از آن همهم تر روانی جامعه است و اظهار نظر ناپخته آقای روحانی که نتوانسته توازن منطقی را رعایت و اولویت اصلی مردم در این روزها را هدف بگیرد، کار را خراب کرده و سیلی از واکنش های منفی رقم زده است.
از طرف دیگر دشمنی دشمنان و عملیات جنگ روانی آنان که واضح و مبرهن است اما راهکار سنتی دشمن فلان و دشمن بهمان پاسخگو نیست به جای بکاربری پرشمار این واژگان راهکار مقابله اطلاع رسانی شفاف و سنجیده و بیواسطه و اطمینان بخش به مردم است و بس
نکته بعدی مهم نیز آنست که در اوج اعلام مبتلایان و جانباختگان که در وضعیت پیک و حرکت در مسیر اپیدمی شدن قرار داریم، چرا رئیس جمهوری به یکبار و بدون هیچ توضیح منطقی و تحلیل ملموس در قالب یک دستور ناگهانی به عادی بودن شرایط و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از روز شنبه اشاره می کند؟؟ مگر کرونا ویروس با دستور آمده که با دستور برود؟ مسافر بی دعوت کرونا مگر آیین نامه پذیر است که فرمان عادی شدن شرایط صادر می شود؟ مگر نه این است که مهم ترین راهکار مقابله با کرونا پیشگیری است؟ مگر نه این است که در چین و همه جای دنیا این پیشگیری در قالب ایزوله سازی و به حداقل رسانی ارتباطات اجتماعی و مرودات روزمره انجام می پذیرد؟ پرا ما بر خلاف همه دنیا حرکت می کنیم؟ مگر چین با این تعطیلی ها و ایزوله سازی ها متحمل ضررهای فراوان نشده اما آیا اولویت بندی نکرده و جان شهروندان و کنترل بیماری را در اولویت قرار نداده است؟

چرا ما می خواهیم چرخ را دوباره اختراع کرده و سرنا را از سر گشادش بزنیم؟ کرونا یک بیماری و ویروس است راهکار مقابله با آن هم در چارچوب تمهیدات علمی و تدابیر سلامت محورانه است، برخورد دستوری و سیاسی با این مقوله اتفاقا کاری است که دشمنان از ما می خواهند و آب به آسیاب آنان می ریزد و مشخص نیست چرا رئیس دولت که عنوان شیخ دیپلمات را یدک کشیده و از خصائص او زیرکی و کیاست سیاسی بود، اینگونه اظهار نظرهای ناپخته و غیر حساب شده دارد؟؟ آقای روحانی بحران را مدیریت کنید نه به آن دامن بزنید، آقای روحانی از تصمیم عجیب خود باز گردید و به توصیه کارشناسان حداقل در کمیسیون های آموزشی و بهداشتی مجلس عمل کنید، همین تا اینجای کار ما را بس!


برچسب ها: روحانی ، اظهارات روحانی ، کرونا ، تعطیلی ، دانشگاه ، مردم ، دشمن ، جنگ روانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: روحانی اظهارات روحانی کرونا تعطیلی دانشگاه مردم دشمن جنگ روانی رئیس جمهوری آقای روحانی اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • توخل جواب رئیس بایرن را داد
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود