Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:11:52 GMT

وزیر قطر: کشورهای محاصره کننده به ما خیانت کردند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۹۸۰۲

وزیر قطر: کشورهای محاصره کننده به ما خیانت کردند

وزیر دفاع قطر با اشاره به این که کشورهای محاصره کننده این کشور از سال ۲۰۱۷ در تلاش برای جلوگیری از پیشرفت قطر هستند٬ اظهار داشت که آنها به ما خیانت کردند. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری خلیج آنلاین «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر اعلام کرد که کشورش باب گفتگو با کشورهای محاصره کننده را باز گذاشته؛ اما تسلیم نمی‌شود و این کشورها نمی‌خواهند قطر در میان کشورهای توسعه یافته قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد که قطر قادر به مقاومت در برابر فشارها بودi و تلاش‌های اولیه آن برای برقراری روابط صادقانه با هم‌پیمانانش بارزترین عاملی بود که توانست تنها در خلال 72 ساعت از بحران محاصره عبور کند.

العطیه خاطرنشان کرد که این محاصره٬ به دلیل خیانتی که کشورهای محاصره‌کننده به قطر کردند٬ یک شوک بزرگ به ملت و دولت این کشور بود.

وزیر دفاع قطر تصریح کرد که این کشور توانست تنها در خلال 72 ساعت بیش از 80 درصد از نیازهای غذایی خود را که از کشورهای محاصره کننده وارد می‌کرد٬ تامین کند.

قطر از پاکستان برای حضور در نشست صلح افغانستان دعوت کردعراق| سفر رئیس شورای عالی قضایی به قطر/ درخواست مقتدی صدر برای انحلال پیشمرگهگزارش| رئیس موساد در قطر چه می‌خواهد؟

وی هشدار داد که اگر یک بررسی و مدیریت جدی برای توقف زورگویی وگستاخی در برخی کشورها صورت نگیرد٬ کشورهای حوزه خلیج فارس دیگر مانند سابق نخواهند بود.

این وزیر قطری ادامه داد که کشورهای محاصره‌کننده قطر نگران هستند که این کشوردر زمینه تکنولوژی‌های پیشرفته روزی مانند سنگاپور و هنگ کنگ شود.

در ژانویه گذشته با وجود اظهارات دوجانبه از سوی مسئولان سعودی و قطری٬ مذاکرات برای حل بحران خلیج فارس به طور ناگهانی متوقف شد.

خالد بن محمد العطیه درباره سرنوشت شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت که کشورهای محاصره کننده تمایلی به خروج قطر از این شورا ندارند؛ زیرا حضور قطر در این شورا مانند یک پوشش برای اشتباهات آنها ضد دوحه و جلوگیری از قرار گرفتن در برابر دادگاه‌های بین‌المللی است؛ چرا که می‌توانند این بهانه را داشته باشند که محاصره قطر یک موضوع داخلی بوده و در خانه خلیج فارس حل خواهد شد.

در سال 2017 کشورهای عربستان و امارات و بحرین و مصر٬ قطر را به اتهام حمایت از تروریسم٬ محاصره کردند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "قطر"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار قطر اخبار قطر کشورهای محاصره کننده خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد