Web Analytics Made Easy - Statcounter

با همه این زیبایی‌ها و موهبت‌هایی که خداوند به یاسوج ارزانی داشته متاسفانه هم از سوی مردم و هم از جانب مسوولان توجهی به این ظرفیت عظیم گردشگری نمی‌شود و هر کجای این شهر که پای می‌گذاریم انباشته از زباله و نخاله است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج شهر یاسوج از سال‌ها پیش به نام پایتخت طبیعت ایران نام گرفته و همه این شهر را با طبیعت و زیبایی و جنگل و رود و آبشار می‌شناسند شهری که مقصد گردشگری مردم جنوب و جنوب غربی کشور شده و هر ساله تعداد زیادی مسافر و گردشگر یا به این شهر سفر کرده و یا که از آن گذر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر یاسوج از زیبایی‌های طبیعی چیزی کم ندارد و خداوند هر آن چه که لازم بوده از زیبایی و نقش و نگار طبیعی به این شهر ارزانی داشته شهری که از همه سو جنگل‌های زیبای بلوط آن را احاطه کرده و از وسط آن رودخانه‌ای زیبا به نام بشار مثل ماری خوش خط و خال عبور می‌کند موهبتی که خیلی‌ها در کشور آرزوی داشتن آن را دارند.

با همه این زیبایی‌ها و موهبت‌هایی که خداوند ارزانی داشته متاسفانه هم از سوی مردم و هم از جانب مسوولان توجهی به این ظرفیت عظیم گردشگری نمی‌شود و هر کجای این شهر که پای می‌گذاریم انباشته از زباله و نخاله است.

 

زباله‌ها و نخاله‌هایی که در روز روشن در کنار جاده‌ها و در ورودی‌های شهر ریخته می‌شود و امروز با وضعیت فعلی دیگر نباید یاسوج را پایتخت طبیعت نامید بلکه پایتخت زباله و نخاله نامی است که می‌توان بر آن گذاشت.

ورودی‌های شهر را از چهار سو چه از سمت اصفهان چه از جانب شیراز و چه از محور بابامیدان و چه در جاده یاسوج- اقلید که بنگری آکنده از زباله و نخاله‌هایی است که بدون هیچ گون مشکل و واهمه‌ای از سوی افراد و حتی دولتی‌ها در کنار جاده تخلیه می‌شوند.

به گزارش فارس؛ یکی از سوژه‌های سامانه فارس من به عنوان پل ارتباطی میان مردم و خبرگزاری این است که «از ورودی‌های نامناسب یاسوج گزارش تهیه کنید».

و در ادامه آمده است: شهر یاسوج ملقب به پایتخت طبیعت ایران یک از شهرهای گردشگرپذیر در دامنه‌ رشته کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس است که از 2 سمت جنوب و غرب دارای 2 مبادی ورودی است که به‌ خوبی ساماندهی نشده‌اند.

برای پی بردن به چرایی این وضعیت بد در ورودی‌های شهر یاسوج به سراغ مهران مسعودی مدیر راهداری شهرستان بویراحمد رفتیم و از وی پرسیدیم چرا وضعیت این گونه است.

مدیر راهداری شهرستان بویراحمد با بیان این که به ایام نوروز نزدیک می‌شویم و همه دستگاه‌ها باید به وظیفه خود جهت آماده‌سازی شهر و دیارمان برای پذیرایی از مهمانان و مسافران اقدام کنند با ابراز تاسف از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها گفت: راهداری به جای این که به وظایف اصلی خود مثل لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خط‌کشی جاده‌ها، ساماندهی جاده‌ها، آسفالت و روکش جاده‌ها و تمیز کردن علائم راهنمایی و رانندگی و تمیز کردن تونل‌ها بپردازد به کار دیگری یعنی جمع‌آوری زباله و نخاله مشغول شده است.

 

وی با ابراز تاسف از این که چرا باید راهداری در یک روز 600 تن نخاله ساختمانی در مبادی ورودی شهر یاسوج جمع‌آوری کند افزود: تنها مرکز استانی در کل ایران هستیم که جایگاه دفن نخاله‌ و پسماند ساختمانی نداریم و برای شهری گردشگرپذیر مثل یاسوج عیب بزرگ است.

مسعودی افزود: مشکل ما فقط مردم نیستند بلکه در کنار جاده‌ها و در مبادی ورودی و خروجی شهر گاه زباله‌های عفونی بیمارستان ها دیده می‌شود که فاجعه است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بویراحمد در پاسخ به این سؤال که مقصر اصلی را چه کسانی می‌دانید اظهار کرد: چرا باید از بین این همه دستگاه مسوول از شهرداری گرفته تا بهداشت محیط و و سایرین تنها محیط زیست همکاری کند، چرا مسوولان بهداشتی استان پی‌گیر این فاجعه در ورودی شهر یاسوج نیستند شهرداری یاسوج کجاست و دهیاری‌ها چه وظیفه‌ای در قبال این مشکل دارند.؟

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: زیبایی طبیعت گردشگری شهر یاسوج خبرگزاری فارس مهران مسعودی زباله و نخاله پایتخت طبیعت شهر یاسوج جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمد باقر خلفی گفت: همچنین از گردشگران انتظار داریم در این مدت از اتراق کردن در حاشیه رودخانه در این شرایط جوی پرهیز کنند.

وی گفت: بر این اساس نیروهای امدادی برای خدمات رسانی احتمالی در جاده های این استان به حالت آماده باش درآمدند.

خلفی افزود: همچنین تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی استان البرز آماده خدمات رسانی هستند.

وی اضافه کرد: اکنون ۲۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب امدادرسانی و اسکان در البرز وجود دارد.

خلفی از رانندگان نیز خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از مسافران در صورت نیاز امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • تصادف خودروی پژو و کامیون در یاسوج ۳ کشته برجای گذاشت
  • آتش سوزی پژو ۴۰۵ و فوت سه تن در جاده یاسوج
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • قلعه حسن صباح هنوز هم دست نیافتنی است
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز