Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:12:16 GMT

تعلیق مراسم اعتکاف از تصمیمات هوشمندانه بود

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۹۸۴۵

تعلیق مراسم اعتکاف از تصمیمات هوشمندانه بود

معاونت برنامه‌ریزی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه حفظ سلامتی از واجبات موکد دینی است، گفت: تصمیم خوبی که در تعلیق مراسم اعتکاف اتخاذ شد از جمله تصمیمات هوشمندانه‌ بود. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام فاطمی پور گفت: در روزهای اخیر، با ورود ویروس «کرونا»، کشور در وضعیت جدیدی قرار گرفته است که البته این موضوع مختص به ایران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مواجهه با این مسئله هم به یک عزم جدی برای رعایت نکات بهداشتی نیاز دارد و هم نیازمند حفظ آرامش روحی و روانی است؛ این دو ابزار مهم برای مواجهه و یا حل مسئله کرونا، نه تنها نافی یکدیگر نمی‌باشند بلکه در کنار هم می‌توانند مسیر رو به جلویی برای خروج کشور از این وضعیت به شمار آید.

معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به نقش اضطراب در جامعه و تاثیرات آن گفت: امروز جامعه ما بیش از آنکه با این ویروس درگیر شود و یا از آن آسیب ببیند، بر اثر اضطراب‌ها و استرس‌های القا شده توسط فضای مجازی، آرامش روحی و روانی‌آن دچار اختلال گردیده است؛ لذا نیازمند این هستیم که اطلاع‌رسانی بهتر و دقیق‌تر در خصوص این بیماری به مردم منتقل شود تا آرامش روحی به جامعه باز گردد.

حجت‌الاسلام فاطمی پور با اشاره به نقش پزشکان ایرانی و اقدامات آنها در ارتباط با کنترل شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: پزشکان ایرانی در زمره بهترین‌های جهان هستند و نباید جایگاه آنها تضعیف شود، اما از طرفی برخی مسئولین و کادر سلامت کشور را به نگفتن به موقع حقیقت و ناتوانی در حل این مشکل متهم می‌کنند در حالی که برای این ویروس، درمانی در هیچ نقطه‌ای از جهان پیدا نشده است.

وی ادامه داد: صرفاً پیشگیری را پیش از ابتلا و استراحت و یا قرنطینه را پس از ابتلای فرد به این ویروس توصیه کرده‌اند؛ بنابراین نباید با عناوین تخریب کننده، جایگاه پزشکان را در ذهن مردم تخریب کرد و اعتماد به آنها را از بین برد که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، باید منتظر نتایج مخربی باشیم.

معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر جایگاه دعا در فرهنگ ایرانی اسلامی ما به عنوان یکی از راه‌های کسب آرامش روحی و روانی گفت: در کنار این موضوع حفظ آرامش روحی و روانی و از بین بردن استرس می‌تواند با افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، تسهیل کننده و مکمل رسیدن به نتیجه مطلوب در مقابله با بیماری‌ها باشد و این موضوع توسط مجامع پزشکی اثبات شده است.

آیین اعتکاف در جزایر خلیج فارس لغو شدنماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: اعتکاف رجبیه امسال در استان برگزار نمی‌شودمی‌توانیم به جای اعتکاف رجبیه بر اعتکاف رمضانیه تمرکز کنیم

وی تصریح کرد: دعا همواره در فرهنگی ایرانی اسلامی ما به عنوان یکی از راه‌های کسب آرامش مطرح بوده و امروز هم که کشور دچار یک تشویش خاطر، نسبت به فراگیری این ویروس شده، بزرگان دینی و مذهبی ما برای بازگشت آرامش روحی، بر این موضوع تاکید کرده‌اند اما متاسفانه این موضوع هم توسط همان کسانی که در فضای مجازی به پزشکان تهمت می‌زنند، مورد انتقاد قرار گرفت.

وی یادآور شد: حفظ سلامتی از واجبات موکد دینی است. تصمیم خوبی که در تعلیق مراسم اعتکاف اتخاذ شد از جمله تصمیمات هوشمندانه‌ای بود که می‌تواند سلامتی افراد را در این وضعیت حفظ کند. این مهم نیز نشانگر فقه پویا و پاسخگوی شیعه در برابر تمامی ابتلائات و مشکلات جوامع می‌باشد.

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط نهاد رهبری دانشگاه‌ها ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاد رهبری دانشگاه ها ویروس کرونا نهاد رهبری دانشگاه ها ویروس کرونا اعتکاف رهبری در دانشگاه ها آرامش روحی و روانی نهاد نمایندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900361

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • دانشگاه کلمبیا تعلیق دانشجویان معترض را آغاز کرد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر