Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:42:45 GMT

صدور مجوز مالچ‌پاشی از سوی محیط‌ زیست خوزستان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۹۹۴۳

صدور مجوز مالچ‌پاشی از سوی محیط‌ زیست خوزستان

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از صدور مجوز مالچ‌پاشی در استان توسط اداره‌کل محیط زیست خوزستان خبر داد.

کوروش کیانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با هماهنگی و پیگیری‌های انجام‌شده اداره‌کل محیط زیست خوزستان مجوز لازم برای مالچ‌پاشی در مناطق موردنظر را صادر کرده است و ظرف چند روز آینده عملیات مالچ‌پاشی در این مناطق آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون در حال بررسی برای آغاز عملیات در خوزستان هستیم تا بتوانیم به هر میزان که امکان آن باشد در مناطق خارج از مناطق حفاظت‌شده محیط زیست نسبت به مالچ‌پاشی اقدام کنیم.

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر مساله و مشکل خاصی در بحث تامین و حمل مالچ به مناطقی که قرار است کار مالچ‌پاشی در آنجا انجام شود وجود ندارد و مالچ موردنیاز نیز تامین شده است.

کیانی عنوان کرد: کار مالچ‌پاشی در مناطقی که برای زیستگاه‌های طبیعی خطرناک است قطعا انجام نمی‌شود و این عملیات فقط در مناطقی انجام می‌گیرد که ماسه‌های متحرک بدون پوشش وجود داشته باشد زیرا این ماسه‌ها برای سلامت زیستگاه‌ها و رویشگاه طبیعی یک خطر به شمار می‌آیند و باید به وسیله مالچ پوشش داده شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: زمانی که ماسه‌های متحرک بدون پوشش وجود داشته باشد، وزش باد باعث جابه‌جایی آن‌ها می‌شود و دیگر پوشش‌های منطقه را نیز مدفون می‌کند. از این رو باید در مناطقی که ماسه‌های متحرک بدون پوشش وجود دارد نسبت به پوشش آن‌ها با مالچ یا دیگر روش‌ها اقدام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مالچ پاشی استانی اقتصادی محیط زیست منابع طبیعی خوزستان مالچ پاشی اداره کل ماسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!