Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی به نیازمندان خراسان جنوبی پرداخت شد. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به دنبال تمرکز انواع امکانات در پایتخت و شهرهای بزرگ، سیل عظیمی از جمعیت روستائیان به دنبال یافتن کار و درآمد مناسب به شهر مهاجرت می‌کنند که این مهاجرت آسیب‌های بسیاری را هم متوجه شهرنشینان و هم روستاییان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا بهترین راه جلوگیری از این آسیب‌های مختلف ایجاد اشتغال و گسترش امکانات در روستاها است که امروزه در روستاها بسیاری از افراد کارآفرین مشغول به حمایت و هدایت کسب‌ و کار خود هستند و افراد زیادی را نیز مشغول به کارکرده‌اند.

یکی از راه‌های کنترل فقر در جامعه، توانمندکردن مددجویان است افرادی که به دلایل متعدد از عهده هزینه‌های زندگی خود بر نمی‌آیند و از مشکلات معیشتی رنج می‌برند و تحت حمایت دستگاه‌های حمایتی قرار می‌گیرند که توانمندی آنها در کنار رفع مسائل اقتصادی نقش مهمی در ایجاد استقلال و هویت بخشی به این افراد دارد و این به منزله رشد سرمایه‌های اجتماعی کشور است.

در این راستا کمیته امداد در سطح کشور و به تبع آن در استان خراسان جنوبی چند سالی است که گام‌های مهمی را برای اشتغال و توانمند کردن جامعه هدف خود برداشته است.

بجنورد| تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری با سود 4 درصد به کارآفرینان اعطا می‌شودایلام| جذب تسهیلات اشتغال زایی در شهرستان دهلران ضعیف بوده است13 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در خراسان‌جنوبی پرداخت شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در گفت‌وگوبا خبرنگار تسنیم از پرداخت 131 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی برای نیازمندان خبر داد و اظهار کرد: این تسهیلات برای اجرای 3 هزار و 610 طرح اشتغالزا در استان پرداخت شده است.

سیدرضا حسینی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها برای 4 هزار و 312 نفر اشتغال ایجاد کرده است افزود: از این تعداد 509 مورد طرح‌های مشاغل خانگی و 3 هزار و 101 مورد طرح‌های خود اشتغالی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح‌های اشتغالزایی را 918 نفر مجری زن و 2 هزار و 692 نفر مجری مرد اجرا کردند.

حسینی تاکید کرد: این مشاغل در بخش‌های دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، خدمات، صنفی و صنعتی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ابلاغی امسال ایجاد 5 هزار فرصت شغلی برای کمیته امداد استان تکلیف شده که با پرداخت تسهیلات از محل منابع داخلی و اشتغال پایدار روستایی در دستور کار قرار دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال بیان کرد: در 10 ماهه امسال 2 هزار و 404 نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

حسینی یادآور شد: از این تعداد یک هزار و 169 نفر آموزش‌های مقدماتی، 792 نفر آموزش‌های مهارتی و 443 نفر هم آموزش‌های پایدارسازی و توسعه را فراگرفته‌اند.

انتهای پیام/253/ی

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال زایی تومان تسهیلات خراسان جنوبی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی عصر سه‌شنبه در نشست با معاون امور دهیاری‌های وزارت کشور با تشریح اقدامات دولت در سطح روستاها اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت ایران قوی اقدامات ارزشمندی در همه بخش‌ها در سطح روستاها انجام شد که رضایت‌مندی خوبی بین مردم شاهد هستیم هر چند تا نقطه مطلوب فاصله است.

وی افزود: به حمدالله اتحاد و همدلی خوبی بین اعضا شوراها و دهیاران در سطح شهرستان شاهد هستیم که خروجی آن خدمت بی منت به مردم است.

فرماندار دشتی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی در سطح روستاها اجرای طرح‌های اشتغالزایی است که تاکنون توفیقات خوبی حاصل شد ولی هنوز باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم تسهیلات لازم جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و درآمدزا به شهرستان تزریق شود.

بحرانی بیان کرد: با توجه به وسعت شهرستان نیاز است ماشین آلات لازم به دهیاران برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم اختصاص داده شود.

کد خبر 6086985

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی