Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@08:50:42 GMT

جهش کم سابقه دلار و یورو

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۱۰۴۲

در معاملات امروز چهارشنبه هفتم اسفندماه 98 بازار ارز، شاهد ادامه روند افزایشی شاخص ارزی هستیم. به گونه ای که دلار آمریکا در صرافی های بانکی با جهش کم سابقه روبرو شده است و پس از مدت ها در کانال 15 هزار تومانی قیمت گذاری شده است.همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 16600 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 16700 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز سه شنبه، 800 تومان گران تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: بازار ارز در پنجمین روز هفته با تغییر سیاست گذاری از سمت بازارساز همراه شده است. این تغییر فاز از سوی بازارساز به جهت کاهش فاصله نرخ دلار از صرافی های بانکی تا بازار آزاد است. هرچند همچنان سایه سنگین نگرانی‌ها از اقدامات مقابله‌ای FATF بر بازار وجود دارد و معادلات قیمت گذاری ارز را نامشخص کرده است.

در معاملات امروز چهارشنبه هفتم اسفندماه 98 بازار ارز، شاهد ادامه روند افزایشی شاخص ارزی هستیم. به گونه ای که دلار آمریکا در صرافی های بانکی با جهش کم سابقه روبرو شده است و پس از مدت ها در کانال 15 هزار تومانی قیمت گذاری شده است.

بر این اساس، در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 15500 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل با رشد 800 تومانی نسبت به روز قبل، به نرخ 15600 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 16600 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 16700 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز سه شنبه، 800 تومان گران تر شده است.

علاوه بر نرخ های اعلام شده در این صرافی ها، در حال حاضر در بازار آزاد، شاهد نوسان دلار در محدوده 15650 تومان و یورو در سطح 16850 تومان هستیم. همچنین درهم امارات به عنوان ارز اثرگذار بر نرخ دلار؛ در حال حاضر به قیمت 4340 تومان رسیده است.

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۷ ارز مانند یورو و پوند افزایش و قیمت ۱۸ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۱۱ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «چهارشنبه هفتم اسفند ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۲۰۶ ریال افزایش به قیمت ۵۴ هزار و ۵۴۴ ریال و هر یورو نیز با ۲۳ ریال رشد به نرخ ۴۵ هزار و ۶۴۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۹۷۱ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۱۸ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۴۸۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۱۱۰ ریال، روپیه هند ۵۸۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۹۷۵ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۲۳۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۲۰۰ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۳۹۲ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار ۶۲۹ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۵۲۵ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۷۶۹ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۸۲۹ ریال، روبل روسیه ۶۴۴ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۷ هزار و ۶۹۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۴۲ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۴۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۱۲ ریال، کیات میانمار ۳۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۴۰۱ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۱۲ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۷۴۱ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۷۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱ هزار و ۸۷۷ ریال، رینگیت مالزی ۹هزار ۹۰۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۵۷۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۱۱۶ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۶۶ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۳ هزار و ۱۵  ریال، افغانی افغانستان ۵۴۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۸ هزار و ۸۴۱ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۳۲۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۳  ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.

 
منبع: تابناک برچسب ها: قیمت ، دلار ، ارز ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت دلار ارز ناطقان صرافی های بانکی دلار آمریکا نسبت به روز ۱۱ هزار نرخ دلار صرافی ها ۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه، طلا و یورو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ طلا ریخت، سکه عقب نشست

فرارو- قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۴۶ هزار تومان کمتر از دیروز به‌ثبت رسید.

به گزارش فرارو؛ هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز معادل سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان معامله شد و همزمان با عقب‌نشینی طلا، سکه امامی تا پله‌های ابتدایی کانال ۴۲ میلیون عقب رفت. با این حال طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ دلار و یورو خدماتی امروز به‌ترتیب ۱۴۵ و ۳۵۵ تومان افزایش پیدا کرد.

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله

دلار خدماتی امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا معادل ۴۴ هزار و ۴۰ تومان فروخته می‌شود. قیمت دلار خدماتی درمقایسه با معاملات روز سه‌شنبه مرکز مبادله ارز و طلا، نزدیک ۱۴۵ تومان ارتقا پیدا کرده و امروز همزمان شاهد افزایش ۳۵۵ تومانی قیمت یورو خدماتی هستیم.

قیمت یورو خدماتی که مبنای محاسبه ارز دولتی است، امروز با احتساب رشد ۳۵۵ تومانی نسبت به روز سه‌شنبه ۴۷ هزار و ۹۰ تومان اعلام شده است. یورو خدماتی مبنای محاسبه ارز دولتی است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با نرخی زیر بازار آزاد سراغ خرید یورو خدماتی بروند.

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ارز و طلا
انواع ارز خدماتی چهارم اردیبهشت پنجم اردیبهشت
دلار خدماتی 43 هزار و 895 تومان

44 هزار و 40 تومان

یورو خدماتی

46 هزار و 735 تومان

47 هزار و 90 تومان
قیمت طلا ۱۸ عیار و انواع سکه

نرخ هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز سه‌شنبه سوم اردیبهشت با کاهش ۴۹ هزار تومانی درمقایسه با معاملات عصر دوشنبه، سه میلیون و ۵۹۲ هزار تومان ثبت شد.

سکه امامی همزمان با کاهش چشمگیر قیمت طلا، به‌طور متوسط ۴۲۲ هزار تومان کمتر از دیروز معامله شد و ۴۳ میلیون و ۳۷ هزار تومان قیمت خورد.

نیم‌سکه ۲۵ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان یعنی ۲۰۰ هزار تومان کمتر از دیروز فروخته شد سکه گرمی به کف کانال هفت میلیون نزدیک شد.

قیمت انواع طلا و سکه

طلا و سکه

چهارم اردیبهشت پنجم اردیبهشت

هر گرم طلا ۱۸ عیار

سه میلیون و 563 هزار تومان

سه میلیون و 517 هزار تومان

سکه امامی

42 میلیون و 534 هزار تومان

42 میلیون و 259 هزار تومان

نیم سکه

25 میلیون و 160 هزار تومان

25 میلیون و 160 هزار تومان

ربع سکه

15 میلیون و 140 هزار تومان

15 میلیون و 140 هزار تومان

سکه گرمی

شش میلیون و 920 هزار تومان

شش میلیون و 920 هزار تومان

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ سرپیچی سکه از طلا
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ طلا ریخت، سکه عقب نشست
  • قیمت دلار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار مبادله‌ای واردکانال جدید شد/ قیمت: ۴۴ هزار و ۳۸ تومان
  • نرخ ارز امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • آخرین قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • قیمت دلار، سکه و طلا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳