Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@18:43:13 GMT

درمان دیابت موش با سلول‌های بنیادی انسان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۱۳۵۰

درمان دیابت موش با سلول‌های بنیادی انسان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محققان آزمایشگاه میلمن در آمریکا سلول‌های بنیادی بدن انسان را به موش‌ها تزریق کرده‌اند و از این طریق تولید انسولین در بدن این حیوان ممکن شده است.

تنها در آمریکا حدود ۳۰ میلیون نفر با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر این روش درمانی برای تولید انسولین در بدن انسان‌ها هم به نتیجه برسد، می‌توان امیدوار بود که یک روش تازه و مؤثر برای ریشه کنی دیابت ابداع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلول‌های بنیادی تزریق شده به بدن موش‌ها موجب انتشار هورمون‌هایی می‌شوند که تولید انسولین و متعادل شدن آن را در بدن افراد تضمین می‌کند.

موش‌هایی که این آزمایش بر روی آنها انجام شده با مشکل شدید قند خون مواجه بوده اند، اما با این روش درمانی مشکل مذکور در ظرف کمتر از دو هفته برطرف شده و آنها به شرایط عادی بازگشته‌اند.

محققان امیدوارند که در آینده بتوانند این روش درمانی را بر روی انسان‌ها نیز آزمایش کنند، هر چند زمان مشخصی در این زمینه اعلام نشده است.

کد خبر 4863833

منبع: مهر

کلیدواژه: دیابت سلول بنیادی ایالات متحده آمریکا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا شرکت دانش بنیان نوآوری تحقیقات علمی فناوری نانو موبایل اینترنت هوش مصنوعی جشنواره خوارزمی گوگل سامسونگ فناوری 5G علوم شناختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمانی: اخراج رفیعی درست بود؛ بنیادی‌فر قضاوت بی‌نقصی داشت

آفتاب‌‌نیوز :

حیدر سلیمانی به قضاوت موعود بنیادی‌فر در بازی تیم‌های پرسپولیس و نساجی که با برتری دو بر یک شاگردان اوسمار همراه شد، اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین صحنه این دیدار به اخراج سروش رفیعی باز می‌گردد که این اخراج صحیح بود.

وی ادامه داد: در صحنه اول این بازیکن پرسپولیس با بی‌پروایی و به دلیل بی احتیاطی استوک خود را روی پای حریف گذاشت که کارت زرد درست بود، حتی اگر پا را کمی بالاتر می‌گذاشت داور می‌توانست او را به صورت مستقیم از زمین بازی اخراج کند. در صحنه دوم نیز رفیعی به خاطر جلوگیری از حمله موثر حریف مستحق کارت زرد بود و در مجموع اخراج او صحیح بود.

کارشناس داوری کشورمان در مورد صحنه‌ای که پرسپولیس به گل دوم و برتری خود دست یافت، گفت: در این صحنه بازیکنان نساجی اعتقاد داشتند قبل از این گل خطایی صورت گرفته که اینطور نبود و برخوردی که صورت گرفت در اثر یک جدال هوایی و طبیعی در جریان بازی بود.

سلیمانی در خصوص صحنه‌ای که توپ به دست مدافع نساجی خورد، تاکید کرد: عبدالکریم حسن در محوطه جریمه نساجی با سر توپ را زد که به دست مدافع نساجی برخورد کرد، اما به دلیل آنکه دست در امتداد بدن بود خطایی صورت نگرفته و بهترین تصمیم ادامه بازی بود که داور هم همین تصمیم را گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نگران فراگیری تک فرزندی هستیم/ دیابت و فشار خون؛ تهدیدی برای گیلان
  • آشنایی با پزشکی ترمیمی
  • ابداع سلول خورشیدی آبدار
  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان
  • سلیمانی: اخراج رفیعی درست بود؛ بنیادی‌فر قضاوت بی‌نقصی داشت
  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • بازگشت سریع موعود از قطر: سلام پرسپولیس!
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟