Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشانه‌های افت صنعت نفت شیل آمریکا همچنان پابرجاست چرا که برداشت نفت از میادین باسین در حال کاهش است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، مشکلات مالی چند وقتی است که گریبانگیر صنعت تولید نفت شیل آمریکا شده است. اما سرمایه‌گذاران همچنان به طور نسبی روی سهام‌های نفتی و گازی کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فایننشیال تایمز، در حال حاضر سهام شرکت‌های حوزه انرژی باعث شده است شاخص S&P500 بورس آمریکا عملکرد ضعیفی را داشته باشد و در واقع از سال 1941 و حمله ژاپنی‌ها به بندر پیر هاربر سهام شرکت‌های نفتی و گازی عملکرد خوبی نسبت به دیگر بخش‌های بازار نداشتند.

فشار قیمت در حال اثر گذاشتن بر حفاری‌ها و تولید نفت شیل است. 

بنا به آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی درباره حفاری‌ها و تولیدات نفتی، تولید نفت از تمام میادین نفتی شیل آمریکا خارج از حوزه پرمیان در این کشور روند کاهشی خود را آغاز کرده است.

از سوی دیگر رشد مورد انتظار تولید از میادین باسین، برای ماه مارس کمتر از رشدی است که در سال 2018 در این میدان شاهد بوده‌ایم.

تغییر در فعالیت‌های حفاری و تعداد سکوهای نفتی معمولا چند ماه پس از رخ دادن تغییرات بزرگ اتفاق می‌افتند.

بنابراین می‌توان انتظار داشت که طی ماه‌های آینده شاهد یک پله افت فعالیت‌های نفتی در صنعت شیل آمریکا باشیم.

با توجه به آنکه قیمت نفت آمریکا دوباره به محدوده 50 دلار در هر بشکه رسیده است فعالیت بسیاری از شرکت‌های نفتی صرفه اقتصادی خود را از دست داده است.

بنا به گزارش مؤسسه JBC انرژی که در اواسط ماه جاری منتشر شد، شرکت‌های نفتی و ارائه دهنده خدمات حفاری نسبت به سیگنال‌های قیمتی حساس هستند.

در این گزارش پیش‌بینی افزایش تولید نفت شیل آمریکا برای سال 2020 از 880 هزار بشکه در گزارش قبلی به 760 هزار بشکه کاهش یافته است.

مؤسسه JBC انرژی در گزارش خود می‌گوید: فشار کاهشی بر قیمت نفت در شرایط کنونی که بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها تمام شود، وضعیت بهبود اوضاع برای شرکت‌های نفتی را نسبت به قبل به مراتب سخت‌تر کرده است.

* نفت شیل دیگر مانع تنظیم بازار توسط اوپک نیست

در حال حاضر موانع اصلی در برابر گروه اوپک پلاس، برای بازگرداندن تعادل در بازار همچنان پابرجاست. اما پس از سال‌ها جنگ با نفت شیل آمریکا مشکل دیگر میادین بزرگی نفتی پرمیان و باکن نیستند.

بانک استاندارد چارترد، طی گزارشی می‌گوید طی 5 سال گذشته افزایش تولید نفت شیل آمریکا اصلی‌ترین مختل کننده برنامه‌های اوپک برای متعادل کردن بازار بوده است اما این مسئله دیگر برای سال 2020 مشکل بزرگی محسوب نمی‌شود.

چراکه در حالی که شاهد کاهش تولید نفت شیل آمریکا هستیم هم اکنون میزان تقاضا تعادل در بازار را به هم ریخته است.

این مؤسسه پیش‌بینی کرده است که طی سال جاری تولید نفت شیل آمریکا تنها 600 هزار بشکه در روز افزایش یافته و این رقم برای سال آینده 550 هزار بشکه روزانه خواهد بود که هر دوی این ارقام کمتر از نصف رشد 1.237 میلیون بشکه‌ای تولید نفت شیل آمریکا برای سال 2019 هستند.

این بانک می‌گوید: بیشترین کاهش رشد تولید نفت شیل، در تگزاس اتفاق خواهد افتاد که افزایش تولید نفت در این ایالت از 644 هزار بشکه روزانه در سال 2019 به 309 هزار بشکه در روز در سال 2020 خواهد رسید.

از سوی دیگر آژانس بین‌المللی انرژی همچنین می‌گوید انتظار می‌رود تولید گاز شیل در آمریکا هم کاهش یابد به گونه‌ای که در ماه مارس شاهد کاهش 200 میلیون متر مکعبی روزانه از میدان بزرگ آپالاچیان در آمریکا باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت آمریکا عملکرد اقتصاد گاز شیل نفت شیل اوپک تولید نفت شیل آمریکا شرکت های نفتی هزار بشکه برای سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱

بازار جهانی نفت با کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه به ثبات نسبی دست یافت. شاخص نفت برنت انگیس و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب ۸۷.۱۱ و ۸۱.۹۹ دلار در هر بشکه، رسیدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تشدید تنش‌های منطقه‌ای بازار نفت را دچار نوساناتی کرده بود اما از روز گذشته با بازگشایی بازار‌های جهانی، بار دیگر قیمت نفت به ثبات نسبی دست یافت.

شاخص برنت انگلیس با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۸۷.۱۱ دلار رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش، به قیمت ۸۱.۹۹ دلار مبادله شد.

در جدیدترین بروزرسانی قیمت نفت خاورمیانه، نفت سنگین ایران با ۰.۷۰ درصد کاهش، به ۸۲.۵۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت سنگین عربستان نیز با سقوط ۲.۰۱ درصدی با قیمت ۸۶.۳۳ دلار مبادله شد. بهای نفت سبک عربستان روز گذشته با ۲.۰۱ درصد کاهش، به ۸۷.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان