Web Analytics Made Easy - Statcounter

عسکری بیان کرد: جانمایی این پایگاه در محدوده پروده ۴ انجام و سرمایه گذاری مورد نیاز جهت احداث پایگاه (به غیر از هزینه تجهیزات) بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است که در مرحله انتخاب پیمانکار جهت اجرای طرح بوده و در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، حمیدرضا عسکری؛ مدیرمجتمع معادن زغال سنگ طبس با بیان این مطلب گفت: منطقه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲٫۷۵ میلیارد تن زغالسنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می شود که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سیاست گذاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در راستای طرح جامع فولاد و زغالسنگ کشور، بیان کرد: در این راستا تعدادی از بلوک های منطقه زغالی طبس جهت سرمایه گذاری واگذار شده است.

عسکری با اشاره به اینکه در بخش زغال های حرارتی، بلوک یک معدن کوچکعلی شمالی با ذخیره ۳۹٫۵ میلیون تن زغالسنگ حرارتی، در سال ۱۳۹۷ به شرکت توسعه معادن سرب و روی مهدی آباد واگذار شده است، افزود: پس از ۴ سال دوره تجهیز، بهره برداری از این معدن در سال ۱۴۰۱ با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزارتن کنستانتره زغالسنگ حرارتی آغاز خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر در طرح های در دست اجرا بالغ بر ۵۴۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است که با بهره برداری کامل از طرح ها، طی ۵ سال آتی ظرفیت تولید سالیانه به یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن زغالسنگ خام و ۷۰۰ هزارتن زغالسنگ کنستانتره خواهد رسید و ظرفیت اشتغال مستقیم بالغ بر ۳۵۰۰ نفر را در پی خواهد داشت.

عسکری با بیان اینکه در راستای ارتقای زیرساخت های ایمنی، طرح احداث پایگاه امداد و نجات مرکزی در منطقه زغالدار طبس با ۲۱۰۰ متر مربع زیربنای ساختمانی و ۲۵۰۰ مترمربع محوطه سازی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: جانمایی این پایگاه در محدوده پروده ۴ انجام و سرمایه گذاری مورد نیاز جهت احداث پایگاه (به غیر از هزینه تجهیزات) بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است که در مرحله انتخاب پیمانکار جهت اجرای طرح بوده و در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خاتمه تأکید کرد: بهره برداری از این طرح موجب ارتقاء شاخص های ایمنی منطقه و ایجاد امنیت روانی و حفظ و صیانت از نیروهای انسانی شاغل در معادن خواهد شد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زغال بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، جلال علمدار در بازدید از طرح بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات طرح را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این طرح را به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود، افزود: این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از طرح آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این طرح شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه