Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:04:33 GMT

مدیریت استرس و تزریق آرامش به جامعه را فراموش نکنیم

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۲۵۲۹

مدیریت استرس و تزریق آرامش به جامعه را فراموش نکنیم

به گزارش خبرنگار مهر، رشید حیدری مقدم ظهر چهارشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران شبکه‌های بهداشتی در خصوص کرونا ویروس گفت: تاریخ بشر پر از حوادث بهداشتی درمانی مانند آبله، طاعون و غیره بوده و این اولین بحران برای حوزه بهداشت و درمان کشور نبوده و قطعاً آخرین هم نخواهد بود.

وی گفت: وظیفه کارکنان بهداشت و درمان استان همدان مدیریت استرس و تزریق آرامش است چراکه ما سربازان حوزه سلامت عمومی مردم هستیم و برای این مهم باید پیش مرگ هم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری مقدم پرسنل شبکه بهداشت و درمان را از هرگونه رفتار هیجانی برحذر داشت و درخواست کرد: باید با مدیریت فضای رسانه‌ای، رعب و وحشت را از مردم دور کنیم و مراقبت سلامت روانی جامعه باشیم.

وی تاکید کرد: طبق قانون وزارتخانه هیچکدام از همکاران، نباید آمار و اطلاعات محرمانه را در اختیار سایر افراد قرار دهند بلکه آمار هر روز از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان وظیفه همکاران خود در شهرستان‌ها را فقط اطلاع رسانی و انجام آموزش‌های عمومی برای مردم ذکر کرد و افزود: آموزش در خصوص کرونا ویروس، یک وظیفه قانونی، شرعی، ملی و میهنی است.

حیدری مقدم از مدیران شهرستان‌ها خواست با رفتار هوشمندانه و منطقی به این مشکل هم غلبه کنند و مدیران در شهرستان‌ها ضمن تعامل داشتن با فرمانداران و دیگر مدیران سایر سازمان‌ها در شهرستان به یاری مجموعه بیایند.

وی همکاران خود را از انجام هرگونه رفتار قهری با سایر مدیران بر حذر داشته و تاکید بر یکدلی و هماهنگی بیشتر داشت.

حیدری مقدم از واگذاری مدیریت بحران کرونا ویروس به دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد و افزود: طبق دستور استاندار همدان، تمام دستگاه‌ها موظفند برای حل این مشکل با دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با تاکید بر استفاده از تمام پتانسیل شهرستان‌ها در خصوص ایستگاه‌های اطلاع رسانی، مدیریت فضای رسانه‌ای، استفاده از ظرفیت فرمانداران و دادستانی شهرستان‌ها برای آموزش تاکید کرد و گفت: توجه به کارکنان بهداشتی درمانی، آموزش هدفمند و اطلاع رسانی مستمر، مدیریت فضاهای تجمعی و دو شیفته کردن تعدادی از مراکز بهداشتی درمانی برنامه ریزی شده است.

کد خبر 4863966

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی همدان انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس بارش برف شهرکرد گرگان قزوین سیلاب شیراز بارش باران بیرجند دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ها حیدری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

مسلم مخفی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، گفت: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او گفت: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان گفت: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی گفت: اطلاع رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

او با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی بسیار خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی اقدام جدی و فوری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد