Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

خوزستان مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: انتظار داریم سیلاب لرستان از اواخر امشب و یا فردا به خوزستان برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، داریوش بهارلویی، در خصوص آخرین وضعیت سدهای خوزستان اظهار کرد: در بارش‌هایی که در ۴۸ ساعت گذشته تاکنون رخ داده است، شاهد افزایش چشمگیر ورودی آب به حوضه‌های کارون، کرخه، دز و مارون هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه بیشترین پیک ساعتی ثبت شده در زمینه ورودی آب به حوضه‌های آبریز، مربوط به حوضه سد دز با ۴ هزار و ۳۰۰ مترمکعب بر ثانیه است.

تاکنون همه جریان‌های ورودی آب توسط سدها کنترل شده‌اند

وی افزود: در حوضه کرخه و شاخه رودخانه کشکان آن، ورودی آب به حدود ۳ هزار متر مکعب بر ثانیه رسیده است اما ورودی متوسط به سد کرخه حدود ۲۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه است. در حوضه دز ورودی متوسط آب به مخزن سد حدود ۳۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه و در حوضه کارون این عدد حدود ۳۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه است. همچنین میزان ورودی آب به حوضه مارون حدود ۸۰ متر مکعب بر ثانیه است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در ۳۰ ساعت گذشته حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب آورد سیلاب در مخازن سدهای استان داشته‌ایم اما در خصوص وضعیت نهایی و دقیق مخازن سدها به لحاظ آورد، از چند روز آینده و پس از تثبیت شرایط می‌توان اظهارنظر کرد.

بهارلویی با بیان اینکه همه جریان‌های ورودی توسط سدهای استان تاکنون کنترل شده‌اند، گفت: امروز باوجود افزایش حجم زیاد ورودی به مخزن سدها، اما در خروجی سدها افزایشی نداشته‌ایم و میزان خروجی سدها مانند روز گذشته است. هم اکنون خروجی سد کرخه حدود ۳۵۰ متر مکعب بر ثانیه، خروجی سد دز حدود ۲۴۰ متر مکعب بر ثانیه، خروجی سد کارون حدود ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه و خروجی سد مارون حدود ۱۰ متر مکعب بر ثانیه است.

احتمال افزایش خروجی سدها در روزهای آینده در حد تاب‌آوری رودخانه‌ها

وی ادامه داد: برای کنترل تراز سدهای استان پس از این بارش‌ها و آماده کردن این سدها برای مهار سیلاب‌های احتمالی در فروردین ماه، در روزهای آینده احتمال افزایش خروجی سدها وجود دارد اما این خروجی‌ها در حد تاب‌آوری رودخانه‌ها خواهد بود و قطعا مشکلی را برای پایین دست سدها ایجاد نخواهد کرد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به وقوع سیلاب در استان لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزایش ورودی سدهای استان به ویژه کرخه به دلیل ورود بخشی از سیلاب لرستان به این حوضه است اما با توجه به گستردگی حوضه کرخه این سیلاب با تاخیر وارد استان می‌شود و انتظار داریم از اواخر امشب و یا فردا سیلاب لرستان به خوزستان برسد.

بهارلویی ادامه داد: پیک ورودی آب به رودخانه کرخه، اواخر امشب یا فردا رخ خواهد داد هرچند در این روزها نیز میزان ورودی به این سد افزایش چشمگیری داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سیل متر مکعب بر ثانیه سیلاب لرستان سدهای استان ورودی آب خروجی سدها اواخر امشب خروجی سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

گرد و غبار اهواز به بیش از ۸ برابر حد مجاز رسید

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: این پدیده به علت نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به وقوع پیوسته است و تا اواسط وقت امروز ادامه دارد.

توده گرد و خاک نفوذی از کشور عراق با بیش از هشت برابر حد مجاز برخی شهرهای خوزستان را فرا گرفت.

به گزارش مهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: صبح امروز میزان گرد و خاک در شهر اهواز به یک هزار و ۲۴۱ میکروگرم بر متر مکعب رسید

داوود میرشکار افزود: این میزان در شهرهای شوش ۶۰۵، شادگان ۱۹۶ و شوشتر ۱۶۱ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز گفت: اندیمشک ۱۹۰، رامهرمز ۱۶۱، بهبهان ۱۵۶، ماهشهر ۱۲۴ و شادگان ۱۱۰ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده گرد و خاک تا عصر امروز یک شنبه در استان فعال است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: این پدیده به علت نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به وقوع پیوسته است و تا اواسط وقت امروز ادامه دارد.

محمد سبزه زاری با اشاره به هشدار زرد گرد و خاک افزود: از اواخر وقت امروز احتمال خیزش گرد و خاک محلی در استان پیش بینی می‌شود.

حد مجاز گرد و خاک ١۵٠ میکروگرم بر متر مکعب است.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی