Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- استان بوشهر به دلیل برخورداری از آب‌وهوای گرم در تمامی طول سال پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران از سراسر کشور است که این حجم از مسافر نقش بسزایی در اقتصاد افراد محلی در این استان دارد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم میهمان‌نواز این شهر با ابراز شرمندگی از مسافران درخواست کردند که سفر به این استان خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس آنلاین-گروه استان ها: استان بوشهر با توجه به آب‌وهوای معتدل و مطلوب، سواحل زیبا، به‌ویژه در ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور است که بخشی از آن‌ها نیز برای خرید از بازارهای تجاری بندرهای این کشور  به‌ویژه گناوه، دلوار، کنگان، عسلویه و غیره به این استان سفر می‌کنند .

اگرچه بوشهری‌ها قدمت دیرینه‌ای در میهمان‌نوازی داشته و در این راستا زبان زد خاص و عام هستند  و هرساله در زمره استان‌های برتر گردشگری قرار می‌گیرند اما امسال ظاهراً عطای تمامی این القاب را به لقایش بخشیده‌اند!

  شیوع کرونا و این نگرانی اقشار مختلفی ازجمله فعالان مدنی، خبرنگاران، فعالان اجتماعی و کاربران فضای مجازی را بر آن داشت تا یک‌صدا خواستار کنترل مبادی ورودی استان و حتی ممانعت از ورود گردشگران و مسافران به استان بوشهر شوند.

 این درخواست اعتراضی زمانی کلید خورد که با ورود مسافر از برخی استان‎های کشور تصاویری از پلاک خودروهای آن‌ها (به‌ویژه پلاک خودروهای شهرهای درگیر ویروس کرونا) در فضای مجازی منتشر و ایجادکننده موجی از نگرانی و هراس در بین شهروندان شد.

بیش از ۵۰۰ شهروند و فعال مدنی نیز با انتشار متنی از رئیس دانشگاه‎ علوم پزشکی و فرمانده انتظامی استان بوشهر درخواست کردند با توجه به  امکان سرایت ویروس کرونا  به‌ویژه از طریق گردشگران در مبادی ورودی این استان ازجمله فرودگاه‌ها، بنادر تجاری، ایستگاه‎های بازرسی دالکی، دیلم و عسلویه برای حفظ سلامت مردم استان بوشهر تمهیدات ویژه‌ای لحاظ شود.

یک شهروند بوشهری گفت: در ساحل بوشهر شمار قابل‌توجهی خودروها با پلاک استان‎های درگیر ویروس کرونا مشاهده‌شده است که این وضعیت نگرانی گسترده‌‏ای را در بین شهروندان ایجاد کرده است.

بازار گناوه تعطیل شد

استان بوشهر از زمره استان‌های سالم و بدون کرونا است و لذا تعطیلی بسیاری از مراکز آموزشی در چند روز اخیر موجب شد تا بسیاری از مردم رخت سفر را بسته و به استان‌های پاک و عاری از ویروس ازجمله بوشهر سفر کنند از همین رو هجوم گسترده مسافران از سراسر کشور به بندر تجاری گناوه اتحادیه اصناف این شهرستان را وادار کرد تا برای جلوگیری از شیوع این بیماری دست به تعطیلی ۵ روز ه کسب‌وکار خود بزنند!

با توجه به اینکه شهرستان گردشگری گناوه در طول سال به‌ویژه فصول پایانی سال و تعطیلات نوروز با ورود بی‌شمار هم‌وطنان اقصی نقاط کشور مواجه می‌شود اتحادیه اصناف این شهرستان در نشست سه‌شنبه‌شب خود مصوب کرد که بازار این بندر برای جلوگیری از مسافرت ساکنان استان‌های درگیر با ویروس کرونا به این منطقه تعطیل شود.

 رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: به علت ورود گسترده مسافران استان‌های درگیر این ویروس به این شهرستان، بازار گناوه از ساعت ۲۲ سه‌شنبه‌شب ۶ اسفند تا  ساعت ۲۲ یکشنبه یازدهم اسفندماه جاری تعطیل خواهد بود و از کسبه درخواست می‌شود برای جلوگیری شیوع ویروس این بیماری در شهر و حفظ سلامت و  جان شهروندان با این اتحادیه‌ها همکاری و مغازه‌های خود را باز نکنند.

سید فخرالدین حسینی افزود: همه اتحادیه‌ها و اتاق اصناف نیز در این مدت تعطیل خواهند بود و کاسبان پس‌ازاین زمان، برای کارهای اداری به این اتحادیه‌ها مراجعه کنند.

وی بیان کرد: دست‌فروشان هم با اتحادیه‌ها همکاری و از فعالیت در این مدت پرهیز کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا بوشهر سفرهای نوروزی گردشگری استان بوشهر ویروس کرونا اتحادیه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری واکسن معروف از بازار


به گزارش تابناک، شرکت آسترازنکا پس از اعتراف به اینکه واکسن کووید ۱۹ تولید آن به عوارض جانبی نادر اما مرگبار منجر می شود، واکسن های کرونای خود را از سراسر جهان جمع آوری کرد.

مهر در گزارشی به نقل از ایندپندنت نوشت: قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری واکسن معروف از بازار
  • مردم این شهر امروز پنجاه بِدَر را جشن گرفتند/ جشنی که مدارس را هم تعطیل می‌کند!
  • واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد
  • «پنجاه به دَر» قزوینی‌ها چگونه مدارس را تعطیل کرد؟ (+عکس)
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • عکس‌| خشم سپاهانی‌ها از مجری پرسپولیسی‌؛ او باید عذرخواهی کند!
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!