Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، چند انجمن و NGO به وزیر بهداشت در خصوص رسیدگی فوری به وضعیت بهداشتی کودکان در معرض آسیب برای پیشگیری از ویروس کرونا نامه نوشتند.

این نامه توسط انجمن حمایت از حقوق کودکان (خانه‌ کودک شوش و خانه کودک ناصرخسرو)، خانه خورشید، انجمن حمایت از کودکان کار، موسسه آوای مهر تاک، آوای ماندگار دروازه غار و خانه کودک بهنا به وزارت بهداشت و درمان نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است:

باتوجه به شرایط خاص به وجود آمده در کشور پیرو شیوع ویروس کووید-۱۹ جمعی از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در منطقه ۱۲ تهران که با هدف حمایت از کودکان و افراد در معرض آسیب در این منطقه فعالیت می‌کنند، لازم دانستند تا شرایط ویژه ساکنین این منطقه را در راستای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی این بیماری به استحضار برسانند.

باعنایت به تراکم جمعیتی بالا در این منطقه، شرایط اقتصادی نامناسب خانواده‌ها و کمبود و گرانی امکانات بهداشتی، دسترسی محدود به منابع اطلاعاتی موثق، مشکلات تغذیه‌ای و ضعف جسمانی، آمار بالای اشتغال کودکان (زباله‌گردی، دست‌فروشی، کار در کارگاه‌های زیرزمینی) و دیگر عواملی که شرایط را برای شیوع این ویروس در این منطقه و گسترش آن در سطح وسیع‌تر شهر فراهم می‌کند، ضروری است اقدامات تخصصی و فوری در خصوص موارد زیر انجام گیرد:

۱. اقدامات آموزشی و اطلاع‌رسانی گسترده در سطح منطقه (از جمله تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی جهت آشنایی افراد با علائم این بیماری و راه‌های ساده پیشگیری از ابتلا به آن و همچنین تهیه و نصب پوسترهای آموزشی در معابر پرتردد منطقه)

۲. توزیع رایگان وسایل بهداشتی از قبیل موادضدعفونی‌کننده، ماسک و انواع شوینده‌ها (ازجمله اجرای طرح خانه به خانه توزیع اقلام بهداشتی با استفاده از ظرفیت سمن‌های فعال در منطقه، برپایی پایگاه‌های موقت محلی توزیع اقلام بهداشتی)

۳. ضدعفونی کردن مکرر مراکز پرتردد محله و مراکز خدمات‌دهی

۴. معرفی مراکز درمانی رایگان برای شهروندان ایرانی و اتباع مقیم و همچنین اطلاع‌رسانی در این خصوص به صورت گسترده

امید است با همکاری در این مسیر بتوانیم در کنترل همه‌گیری این ویروس موثر واقع شویم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از کنترل حریف انبار کارتن شهرری خبر داد و گفت: آتش در یکی از انبارها کاملا خاموش و انبار دیگر نیز در حال اطفا است و از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، جلال ملکی گفت: دو انبار مسقف هر یک به وسعت حدودی 500 متر در بین چندین انبار دچار حریق شده بود که شعله ور بودند و محدوده‌ای از فضای باز به وسعت هزار متری نیز شعله ور بود.

وی افزود: یکی از انبارها مملو از آسپری، افشانه و ادکلن بود که سقف انبار نیز کاملا دفرمه شده بود که در حال حاضر کاملا خاموش شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه گفت: در حال حاضر بخش زیادی از حریف انبار لوازم یدکی دوچرخه نیز خاموش شده و آتش به طور کامل تحت کنترل است.

آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

ملکی در پایان با تاکید بر اینکه از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شده خاطرنشان کرد: کانتینرهای بزرگ کالا در داخل محوطه باز این انبار نیز وجود دارد که یکی از آنها دچار حریق و سپس خاموش شد.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • اخاذی با مهریه سنگین!