Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مریم حمیدی راد مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین گفت:  ۲۶۳ هزار عدد بذر گوجه فرنگی هیبرید با ارقام یاقوت، زمرد، هیبرید، متین و ۷۲ قوطی ۲۵۰ گرمی از رقم استاندارد مبیل مجار با اهداف زود رس بودن، پر بار و دوران باردهی طولانی توانایی تشکیل میوه در شرایط آب و هوایی متفاوت " گرم و سرد "  بین ۲۷ کشاورز این شهرستان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او با بیان اینکه پیش بینی میشود به دلیل کاهش قیمت گوجه فرنگی پارسال سطح زیر کشت امسال حدود ۱۰۰ هکتار نسبت به سال پیش کاهش خواهد داشت، افزود: پیش بینی میشود امسال حدود ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به گوجه فرنگی اختصاص یابد.   مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین با بیان اینکه جوین دارای اقلیم مناسب برای کاشت چنین محصولاتی است، افزود:گوجه فرنگی در این شهرستان از اوایل اسفند ماه در محل خزانه کشت و در اوایل فروردین به صورت کشت مستقیم در فضای باز کشت می شو.   حمیدی راد افزود: این محصول سرشار از ویتامین‌های گروه A و B و دارای مواد معدنی کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی است که مصرف آن برای انسان مفید است.   او با اشاره به اینکه برای خرید بذر گوجه هم می‌توان از فروشگاه‌ها به صورت مستقیم این کار را انجام داد که این روش‌ها مستلزم شناخت کافی از کیفیت و کمیت نوع رقم مورد نظر می‌باشد، تصریح کرد: خرید بذر گوجه با کیفیت توسط کشاورزان موضوعی است که باید مورد دقت و توجه کافی قرار بگیرد، زیرا این موضوع به صورت مستقیم و غیر مستقیم در فرآیند تولید محصول تاثیر گذار است.   انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی محصولات کشاورزی گوجه فرنگی ویتامین گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است

محمدرضا صدیق پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه بسته به نژاد ۱۰ تا ۲۴ هزار تومان است.

به گفته او، بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش ذخایر، تولید جوجه ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه ای را برنامه ریزی کرده ایم که از این میزان حداقل ۳۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت.

صدیق پور ادامه داد: بنابر آمار در فروردین ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که پیش بینی می شود در اردیبهشت به ۱۵۰ میلیون قطعه برسد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه ۱۰ درصد جوجه تولیدی وارداتی است، افزود: با توجه به روند افزایش جوجه ریزی ها از ابتدای سال به تولید یک میلیون قطعه در ماه خواهیم رسید که براین اساس در نیمه دوم تولید جوجه به عدد مطلوبی می رسد.

او گفت: با افزایش روند تولید، صادرات جوجه یکروزه در دستور کار است که براین اساس پیش بینی می شود ۱۰ میلیون قطعه صادرات داشته باشیم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند