Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@10:53:10 GMT

از ورود کرونا تا کوچ مهربانی‌ها

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۳۶۶۲

از ورود کرونا تا کوچ مهربانی‌ها

همزمان با انتشار این خبر بود که موجی از هراس بر آسمان نه تنها شهر قم بلکه تمام کشور سایه افکند، هراسی که شاید هیچگاه گمان نمی‌شد موجب شود نامهربانی‌ها جایگزین همدلی و وحدت شده و برخی از مردم رسم انسانیت را بشکنند.

ساعتی بعد از انتشار ورود کرونا به ایران در شرایطی که مردم به یکدیگر بیش از هر زمان دیگری نیاز داشتند ناباورانه اخباری را می‌دیدند و می‌شنیدند که شاید هیچگاه تصور آنرا هم نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرانی و نایاب شدن ماسک و مواد بهداشتی آنهم در شرایطی که مردم به هم نیاز داشتند و در کشوری که مردم آن شهره به مهربانی و عطوفت هستند برای هیچ ایرانی قابل تصور نبود.

مردم ایران که در سال‌های اخیر بویژه یکسال گذشته با مشکلات اقتصادی و تحریم دست و پنجه نرم می‌کنند به ناچار مجبور به خرید ماسک و لوازم بهداشتی با قیمت‌های چندین برابری شدند.

هر عدد ماسک که تا هفته گذشته ۴۰۰ تومان بفروش می‌رسید اکنون مردم برای ترس از ابتلا به کرونا باید برای آن پنج هزار تومان و در برخی موارد هم ۱۰ هزار تومان پرداخت می‌کردند.

ماسک‌ها توسط عده‌ای که وجدان را زیر پا گذاشته و به نگرانی‌های مردم لبخند می‌زدند در بازار به فروش می‌رسید و مردم هم که چاره‌ای نداشتند برای حفظ سلامت خود و خانواده مبالغ زیادی را در این مدت هزینه کردند.

دردناکی این خبر زمانی بیشتر شد که رسانه‌ها خبر کشف انبارهای مملو از ماسک احتکار شده را در شهرهای مختلف منتشر کردند. کشف این انبارها سیلی دیگری به مردم ایران زد که در ترس و وحشت ابتلای خود و اعضای خانواده  به کرونا شب را تا صبح با نگرانی سپری می‌کردند.

کشف ماسک‌ها و مواد ضدعفونی کننده در شهرهای بزرگ از جمله قم که منبع انتشار ویروس کرونا بوده شاید برای هیچیک از ایرانیان قابل باور نبود.

از طرف دیگر آنچه بیشتر به احساسات مردم ایران طی هفته جاری ضربه وارد کرده است انتشار اخبار متناقض و غیرموثقی بود که برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب در فضای مجازی منتشر می‌کردند.

برخی افراد خبرنگار نما در اقدامی غیراخلاقی و غیرحرفه ای با انتشار اخبار غیر موثق که هیچ منبعی آنها را تایید نمی‌کرد تنها به منظور جذب و افزایش مخاطبان نگرانی و وحشت مردم را مضاعف کردند.

اقدام غیرحرفه ای این افراد موجب شد دستگاه قضا و دادستان‌ها وارد کار شده و این مساله را اعلام کنند که در صورت تداوم روند برخورد قضایی با منتشرکنندگان رعب و وحشت انجام خواهند داد.

متاسفانه ره آورد این فضا نیز سلب اعتماد و اطمینان مردم به اهالی رسانه بود که توسط عده‌ای نا آگاه انجام شد.

اگرچه شاهد تلاش مجموعه بهداشت و درمان و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی‌های انجام گرفته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هستیم اما آنچه در این وضعیت ثابت شد کوچ مهربانی از وجود برخی افراد است که موجی از ناامیدی و عدم اطمینان اعم از مردم به مردم و مردم به مسوؤلان را بین جامعه ایجاد کرد.

ملت ایران تجربه گذر از سختی‌های مختلف از جمله دوران هشت سال دفاع مقدس و تحمل تحریم‌ها را پشت سر گذاشته است و بدون شک در شرایط فعلی با همدلی و اتحاد از این بحران نیز عبور خواهند کرد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام: تا کنون نمونه آزمایش از ۱۷ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در استان ایلام گرفته شده است و برای بررسی به تهران ارسال شدند که نتیجه تمام نمونه‌های ارسالی تا این لحظه منفی بوده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بهداشت و درمان خانواده دانشگاه علوم پزشکی گرانی هشت سال دفاع مقدس انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند