Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ارسال ۳ نامه پیشنهاد تأمین نیازمندی‌های مالی و مدیریت وضعیت اضطراری استان‌های ایلام، لرستان و استان آذربایجان غربی خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه که در پی بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب و آبگرفتگی در برخی از نقاط استان ایلام که خساراتی به ساختمان‌ها و تأسیسات زیربنایی وارد کرد، تصریح کرد: از معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خواست شد به منظور تأمین نیازمندی‌های مالی و مدیریت وضعیت اضطراری آن استان به استناد بند (م) ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب اسفند ۹۳) به فوریت نسبت به طرح و اختصاص مبلغ یکصد (۱۰۰) میلیارد ریال اعتبار به صورت هزینه‌ای در قالب تنخواه و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (به نسبت مساوی) در هیأت وزیران اقدام لازم معمول و پس از تصویب در اختیار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آن استان قرار گیرد تا با رعایت ضوابط و مقررات و با نظارت سازمان مدیریت بحران کشور هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نجار ادامه داد: همچنین در پی وقوع زمین لرزه در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی، خساراتی به اماکن مسکونی و تأسیسات زیربنایی آن استان وارد کرد طی درخواست دیگری از سازمان برنامه و بودجه کشور بنا شد به منظور تأمین نیازمندی‌های مالی، مدیریت شرایط اضطراری و اسکان افراد خسارت دیده، به استناد بند (م) ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب اسفند ۹۳) به فوریت نسبت به طرح و اختصاص مبلغ چهل (۴۰) میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای در قالب تنخواه و مبلغ شصت (۶۰) میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، در هیأت وزیران اقدام لازم معمول و پس از تصویب در اختیار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آن استان قرار گیرد تا با رعایت ضوابط و مقررات و با نظارت این سازمان هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: با توجه به بارندگی شدید و وقوع سیل در برخی از مناطق استان لرستان، از معاون رئیس جمهور درخواست شد که دستور دهند بنا به ضرورت و به منظور تأمین نیازمندی‌های مالی و مدیریت شرایط اضطراری، به استناد بند (م) ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب اسفند ۹۳)، به فوریت نسبت به طرح و اختصاص مبلغ یکصد (۱۰۰) میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای در قالب تنخواه و مبلغ دویست (۲۰۰) میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، در هیأت وزیران اقدام لازم معمول و پس از تصویب در اختیار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آن استان قرار گیرد تا با رعایت ضوابط و مقررات و با نظارت این سازمان هزینه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وضعیت اضطراری تنخواه دولت مدیریت بحران سازمان مدیریت بحران کشور میلیارد ریال اعتبار رئیس سازمان آن استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران

ایسنا/ایلام معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دیدار با استاندار ایلام گفت: ایلام قطب اربعین و گذرگاه عتبات عالیات است که این مهمان‌نوازی و میزبانی از زوار عتبات عالیات، افتخار بزرگی است که به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

«محمدحسن نامی» با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی، افزود: خوشبختانه با حضور میدانی استاندار و مسئولین استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارایه شده که این خدمات‌دهی، شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق و همچنین ظرفیت‌های متعدد دیگر، بیان کرد: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

دکتر نامی با اشاره به رزمندگی و ایستادگی مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات بودند که این نشانگر روحیه ولایت‌مداری این مردم است.

 دکتر حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: سازمان‌های امدادرسان نظیر سازمان مدیریت بحران و هلال احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد. امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیشگیرانه، پاکسازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم و وزیر کشور اخیراً در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام، عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص یابد که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

 بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، گفت: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری درحال بررسی است که امیدواریم اعتبارات این موضوع بطور کامل تامین شود.

وی از رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت شود.

دکتر بهرام‌نیا تاکید کرد: ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

وی با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، یادآورشد: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از  ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تامین این مبلغ اعتبار داریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است